![]() |
Wat belooft u deze keer als u verkozen wordt?
______________ |
Ik vind dat elk volk over zijn
eigen lot moet kunnen beschikken. Daarom wil ik het volgende realiseren: • de onafhankelijkheid van Vlaanderen • het stopzetten van de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië • Brussel, hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen • Afschaffing van de faciliteitenregeling in de Rand en de taalgrensgemeenten • Vlaanderen, volwaardige lidstaat van de Europese Unie • een herwaardering van het parlement • de naleving van aanbevelingen door parlementaire onderzoekscommissies • de invoering van een bindend referendum voor belangrijke maatschappelijke kwesties • een verkozen staatshoofd dat verantwoording verschuldigd is aan het parlement • absolute garanties voor de vrije meningsuiting • een sterke en onpartijdige openbare omroep • een gezins- en kindvriendelijk beleid • de invoering van een opvoedersloon • een rechtvaardige kinderbijslag voor iedereen • een goede en betaalbare kinderopvang • de immigratiestop moet gehandhaafd blijven en waterdicht worden • de naturalisatiewetgeving moet verstrengd worden. Het verkrijgen van onze nationaliteit moet geen geschenk maar de bekroning zijn van een geslaagde assimilatie. • het staatsburgerschap wordt terug toegekend op basis van afstamming of na het slagen in een burgerschapsproef • veroordeelde criminele vreemdelingen, illegalen en afgewezen asielzoekers moeten uitgewezen worden • het stemrecht blijft voorbehouden aan volwaardige staatsburgers • vreemdelingen die zich assimileren, onze taal leren, onze wetten en normen respecteren verdienen een eerlijke kans en krijgen dezelfde rechten als alle Vlamingen • de bescherming en promotie van het Nederlands • investeringen in kwaliteitsproducties en kunst van eigen bodem • een minimumpercentage aan producties in de eigen taal op radio en tv • de bescherming van ons cultureel erfgoed en patrimonium • een actieve cultuurspreiding • een traditioneel en kwaliteitsonderwijs • geen vals ‘pluralisme’ maar echte vrije onderwijskeuze • een herwaardering van het beroep van leraar • de stimulering van sport en lichamelijke opvoeding • splitsing van de sportbonden • meer middelen en mankracht voor parketten en politie • een viersporenbeleid van preventie én nultolerantie, van alternatieve én effectieve straffen • meer geld en aandacht voor slachtofferhulp • de afschaffing van de wet-Lejeune • de splitsing en modernisering van Justitie • de overheid moet gericht onderzoek doen naar het aandeel van vreemdelingen in de criminaliteit en passende maatregelen nemen • criminele vreemdelingen moeten uitgewezen worden • géén legalisering of gedoogbeleid voor drugs maar een efficiënte opvang voor verslaafden en een keiharde aanpak van drugdealers • jonge criminelen moeten gestraft en zo nodig opgesloten worden • de sociale zekerheid splitsen • een sociaal loket in elke gemeente inrichten • een degelijke en betaalbare gezondheidszorg • een rechtvaardig pensioen voor iedereen • sociale huisvesting zonder vriendjespolitiek • een doelgericht beleid voor jongeren en gehandicapten • de stopzetting van de immense geldstromen naar Wallonië en de splitsing van de sociale zekerheid • de splitsing van de Belgische overheidsschuld • een eigen fiscaal beleid • een klimaat van verstandhouding tussen werkgevers en werknemers via gedepolitiseerde vakbonden en ondernemingsraden • Vlaamse CAO’s • een politiek van verankering • internationale afspraken die de grenzeloze macht van multinationale ondernemingen aan banden leggen • milieuvriendelijke bedrijven en producten fiscaal aanmoedigen • afval beperken, selectief ophalen en verwerken • steden moeten weer veilig, aantrekkelijk en leefbaar worden • een ruimtelijke ordening volgens het principe van de inbreiding en de bescherming van open ruimtes en natuurgebieden • er moet een redelijke en menselijke oplossing komen voor weekendverblijven en zonevreemde woningen • ‘werk in eigen streek’ en thuiswerk moeten bevorderd worden • de overheid moet investeren in de aantrekkelijkheid en het comfort van het openbaar vervoer • een Vlaams diplomatenkorps dat onze taal en onze belangen verdedigt • een Europees Europa, waar volkeren zichzelf kunnen blijven • een democratisch Europa, met meer inspraak voor burgers en lidstaten • een Europa waar soevereine volkeren kunnen toetreden tot de Europese Unie, of er uitstappen • een verstandige en controleerbare ontwikkelingshulp, meer gericht op de thuislanden van de hier verblijvende vreemdelingen • een eigen Europese defensiemacht die optreedt als een onafhankelijke en gelijkwaardige partner van de Verenigde Staten En als u een belofte verwachtte die iets te maken zou hebben met 'Playboy', dan moet ik u teleurstellen want daar ben ik te oud voor geworden ... de speeltijd is voorbij |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dan kon ik het standpunt van één van uw partijgenoten toch meer pruimen: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Ook nog een leuke site voor de rode kameraden onder ons
http://truder.cjb.net/ Vooral de humor niet vergeten te bekijken. :lol: |
Citaat:
Ik zal echter de laatste zijn die zegt dat u te oud bent. Als u dit lijstje hebt waargemaakt, dan geef ik u misschien gelijk. :wink: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be