Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Sportweekend (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145754)

fabianen 31 oktober 2010 20:38

Sportweekend

Ongelooflijk.
Kim wind de Masters,het Wereldkampioenschap,één van de de grootste tornooien in de wereld.
En waar begint Sportweekend mee?
Met een Belgische competitie tussen 2 ploegen die in het buitenland nauwelijks in eerste zouden kunnen blijven .'Supper zondag was het volgens de redactie.
Voetbal waar m'n in het buitenland mee lacht,maakt hier het weer.En de volgende dag nog een reportage van niks van ploegen van niks.

Mitgard 12 november 2010 15:21

De vrt ramt ons nu eenmaal liever Lukaku's en Boussoufa's door de strot dan prioriteit te geven aan onze eigen kampioene in de meest mondiale sport ter wereld, tennis.
Het zal zeker enkelen pijn doen dat ze ook dit jaar weer niet om Kim heen zullen kunnen voor de verkiezing van sportvrouw/sportpersoonlijkheid van het jaar.
En dan moet 2011 nog komen. :twisted:

Den Ardennees 12 november 2010 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 5064285)
Ongelooflijk.
Kim wind de Masters,het Wereldkampioenschap,één van de de grootste tornooien in de wereld.
Met een Belgische competitie tussen 2 ploegen die in het buitenland nauwelijks in eerste zouden kunnen blijven .'Supper zondag was het volgens de redactie.
Voetbal waar m'n in het buitenland mee lacht,maakt hier het weer.En de volgende dag nog een reportage van niks van ploegen van niks.

Bwa, binnenkort zijn ze bij de VRT het voetbalcontract weer kwijt, en dan zul je weer meer aandacht hebben voor andere dingen + een lawine aan buitenlands voetbal

Zwartengeel 13 november 2010 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5094295)
Bwa, binnenkort zijn ze bij de VRT het voetbalcontract weer kwijt, en dan zul je weer meer aandacht hebben voor andere dingen + een lawine aan buitenlands voetbal

Als het op voetbal aankomt, dolen ze in België mentaal gezien nog altijd ergens in 1986 rond.

nihao 13 november 2010 21:02

Wat wil je in een land waar ze niet snappen dat schaken een sport is ?

Den Ardennees 14 november 2010 00:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5096566)
Als het op voetbal aankomt, dolen ze in België mentaal gezien nog altijd ergens in 1986 rond.

dat was dan ook het het meest succesvolle jaar ooit in het Belgisch voetbal. Maar dat komt nooit meer terug:-(

Adam Smith 14 november 2010 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5094295)

hmmm als Nederlander vind ik nu juist dat de samenvattingen van het voetbal (hoogste niveau zoals Eerste Klasse en de Eredivisie), maar ook de nationale ploeg (Oranje en de Rode Duivels*)bij de publieke omroep thuishoren. Champions League en Europa League is wat anders.

(*= zo zag ik het spannende einde van België-Oostenrijk; dat mogen de Rode Duivels gewoon nooit uit handen geven, ze hebben in principe meer kwaliteit dan Oostenrijk.)

Adam Smith 14 november 2010 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5097292)
dat was dan ook het het meest succesvolle jaar ooit in het Belgisch voetbal. Maar dat komt nooit meer terug:-(

1974, 1978, 1988 en 2010, hoewel voor Nederland 1974, ''The Orange Machine" en 1988, eindelijk een hoofdprijs, toch het meest speciaal blijven. Hoewel 1978, WK-finale zonder de echte vedetten, maar ook 2010 het halen van een WK finale (wat helaas weer uitliep op een deceptie; ik begrijp m'n pa nu een stuk beter over 1974&1978), is gewoon knap.

Dit doet me denken aan een artikel van een Belgische voetbaljournalist in de VI (Voetbal International). Het kwam er op neer dat een VKN (of republiek) door de aanvullende kwaliteiten (NL+BE) wél een WK had kunnen winnen.

Den Ardennees 14 november 2010 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 5097361)
1974, 1978, 1988 en 2010, hoewel voor Nederland 1974, ''The Orange Machine" en 1988, eindelijk een hoofdprijs, toch het meest speciaal blijven. Hoewel 1978, WK-finale zonder de echte vedetten, maar ook 2010 het halen van een WK finale (wat helaas weer uitliep op een deceptie; ik begrijp m'n pa nu een stuk beter over 1974&1978), is gewoon knap.

Dit doet me denken aan een artikel van een Belgische voetbaljournalist in de VI (Voetbal International). Het kwam er op neer dat een VKN (of republiek) door de aanvullende kwaliteiten (NL+BE) wél een WK had kunnen winnen.

Feit!

moser 15 november 2010 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fabianen (Bericht 5064285)
Ongelooflijk.

Wat je er niet bijvertelt is dat ze de volledige YEC-finale live hebben uitgezonden, korte tijd voor sportweekend.

Club-Standard was alleen te zien op Belgacom TV, dus beginnen ze hun sportmagazine met een samenvatting daarvan. Zo onlogisch is dat niet.

De WTA-tour krijgt toch echt wel voldoende aandacht bij Sporza. Liefhebbers van het mannentennis klagen overigens net dat hun matchen niet genoeg aan bod komen.

Den Ardennees 15 november 2010 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 5097337)
hmmm als Nederlander vind ik nu juist dat de samenvattingen van het voetbal (hoogste niveau zoals Eerste Klasse en de Eredivisie), maar ook de nationale ploeg (Oranje en de Rode Duivels*)bij de publieke omroep thuishoren. Champions League en Europa League is wat anders.

(*= zo zag ik het spannende einde van België-Oostenrijk; dat mogen de Rode Duivels gewoon nooit uit handen geven, ze hebben in principe meer kwaliteit dan Oostenrijk.)

ja, maar jullie hebben verslaggevers als Jack Van Gelder, zulke reporters hebben wij hier niet

Adam Smith 21 november 2010 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5102288)
ja, maar jullie hebben verslaggevers als Jack Van Gelder, zulke reporters hebben wij hier niet

Aangezien wij voor het Belgisch voetbal aangewezen zijn op de VRT (mocht mijn Frans beter zijn de RTBF, hoewel als ik dan écht gedwongen werd om te kiezen, kies ik toch voor de VRT) hoor ik meestal Frank Raes, en zo slecht is hij nu ook weer niet. OK Jack van Gelder is erg enthousiast (zoals zijn commentaar na het winnende doelpunt van Bergkamp tegen Argentinie in 1998, in één woord prachtig), maar de rest heeft zijn pro's en contra's.

Adam Smith 21 november 2010 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5097292)

Volgens de statistieken van de FIFA was het Nederlands elftal ook de meestal succesvolle nationale ploeg van 2010. Echter om onder andere Frits Barend (en welke Nederlander eigenlijk niet) te citeren: we hebben ook de moeder aller nederlagen geleden in 2010; kortom zegt niets (ik weet wel zeker, dat iedere Nederlander vaker had willen verliezen om met die cup naar huis te gaan. :-(:?).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be