Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "Moedige" Leterme over multicul (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145807)

De schoofzak 2 november 2010 10:19

"Moedige" Leterme over multicul

De moedigste aller Vlaamse politici:
- durft niet zeggen dat Merckel ongelijk zou hebben
- durft ook niet zeggen dat Merckel gelijk zou hebben

besluit dan maar
- dat Merckel een beetje gelijk heeft

maar versta in feite: multicul is mislukt, maar het is mijn fout niet.

Mijn persoonlijke visie is wel degelijk: multicul is wel mogelijk, en vaak zelfs wenselijk, maar lang niet op de manier zoals het hier gegaan is.
Grootste fout is dat het te vlug gegaan is. Die migranten hebben gewoonweg geen gelegenheid gekregen om zich te integreren.
Tweede grootste feit is het samengaan van die niet-integratie met een falend justitiebeleid.

Afijn, hier zijn de gegevens van onze moedigaard (West-Vlamingen: stem die prutser aub weg):

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101102_011

titel: 'Integratie heeft niet gewenste effect gehad'

beetje tekst:

Citaat:

Het integratiebeleid heeft niet volledig aan de verwachtingen voldaan, vindt premier Leterme. Hij sluit zich daarmee gedeelteljk aan bij de opmerkingen die de Duitse kanselier Angela Merkel gaf over het 'mislukken van de multiculturele samenleving'.

Leterme deed zijn uitspraken vanmorgen in een interview met RTL. 'Mevrouw Merkel heeft gelijk, in die zin 'dat het integratiebeleid niet altijd de voordelen heeft opgeleverd die ervan verwacht werden'.

Iemand die met 'eerbare bedoelingen' naar ons land trekt, moet goed worden onthaald, zegt de premier. 'Maar het is nodig dat hij zich aanpast aan de Belgische omgeving, aan de gemeente waarin hij woont en aan het sociale weefsel'.

Leterme verwijst naar de aanpassingen aan de wet over het verkrijgen van de Belgische nationaliteit. Die wet legt veel meer dan vroeger de nadruk op de noodzaak tot integratie, het leren van de taal en het aanpassen aan de gewoonten van de regio waar de migrant zich vestigt.'

born2bewild 2 november 2010 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5067676)
Mijn persoonlijke visie is wel degelijk: multicul is wel mogelijk, en vaak zelfs wenselijk

schoofzak, geef anders eens een voorbeeld (tijd, locatie) van succesvolle multicul en "gewenste" resultaten.

dat zou aan uw draadje een beetje inhoud geven in plaats van dat oeverloos luchtfietsen altijd
(jaja ge vindt leterme ne slechte)

Zwartengeel 2 november 2010 10:33

Verhofstadt zou wellicht gezegd hebben dat het mislukken van de multicultuur allemaal de schuld is van de onverdraagzaamheid van de Vlaming.

born2bewild 2 november 2010 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5067698)
Verhofstadt zou wellicht gezegd hebben dat het mislukken van de multicultuur allemaal de schuld is van de onverdraagzaamheid van de Vlaming.

ja, en ook de mislukking in duitsland trouwens

De schoofzak 2 november 2010 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5067693)
schoofzak, geef anders eens een voorbeeld (tijd, locatie) van succesvolle multicul en "gewenste" resultaten.

dat zou aan uw draadje een beetje inhoud geven in plaats van dat oeverloos luchtfietsen altijd
(jaja ge vindt leterme ne slechte)

Ik zal daar naar zoeken, met bewijzen, links en heel de santeboetiek, zelfs de historische verschillen van de samenlevingen in rekening gebracht, indien teveel in het verleden gesitueerd. Met een strik errond, kleur naar keuze: bruin, zwart, rood, zwart-geel, als 't maar niet tricoloor is a.u.b.

Doe jij mij een tegenplezier ?
Kan jij een voorbeeld geven van een succesvolle monocul en gewenste resultaten ?

EddyBal 2 november 2010 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5067721)
Ik zal daar naar zoeken, met bewijzen, links en heel de santeboetiek, zelfs de historische verschillen van de samenlevingen in rekening gebracht, indien teveel in het verleden gesitueerd. Met een strik errond, kleur naar keuze: bruin, zwart, rood, zwart-geel, als 't maar niet tricoloor is a.u.b.

Doe jij mij een tegenplezier ?
Kan jij een voorbeeld geven van een succesvolle monocul en gewenste resultaten ?

Bosjesmannen?

Die laatste stammen in het amazonegebied?

Allemaal mensen die liever werden gerustgelaten, maar door de economie van HUN EIGEN land werden beroofd. Net zoals de "indianenstammen" in de USA vroeger én nu. Allemaal hadden ze liever de "zegeningen" van de "beschaving" aan zich voorbij laten gaan.

circe 2 november 2010 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5067894)
Bosjesmannen?

Die laatste stammen in het amazonegebied?

Allemaal mensen die liever werden gerustgelaten, maar door de economie van HUN EIGEN land werden beroofd. Net zoals de "indianenstammen" in de USA vroeger én nu. Allemaal hadden ze liever de "zegeningen" van de "beschaving" aan zich voorbij laten gaan.

Dat is niet helemaal correct hoor. Allemaal willen ze gerust gebruik maken van de nodige medische wetenschap en kennis, alleen willen ze hun oude levensstijl niet allemaal opgeven. Het is echter een keuze-vak: éénmaal 'besmet' met de moderne maatschappij zal de jeugd gemakkelijker naar dat leven grijpen dan naar het oude.
Het is een beetje utopisch om te geloven dat de indianen of de huidige stammen in Borneo enzo het zoveel beter hebben met een levensverwachting die de helft is van de onze!

Confucius 2 november 2010 12:40

Zijn "frank" lijkt nu gevallen nadat hij en zijn partij dertig jaar iedereen verketterde die deze stelling ook maar durfde te opperen. Wat gaat hij ernu aan doen om het recht te zetten of blijft het bij de vaststelling ?

EddyBal 2 november 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5067911)
Dat is niet helemaal correct hoor. Allemaal willen ze gerust gebruik maken van de nodige medische wetenschap en kennis, alleen willen ze hun oude levensstijl niet allemaal opgeven. Het is echter een keuze-vak: éénmaal 'besmet' met de moderne maatschappij zal de jeugd gemakkelijker naar dat leven grijpen dan naar het oude.
Het is een beetje utopisch om te geloven dat de indianen of de huidige stammen in Borneo enzo het zoveel beter hebben met een levensverwachting die de helft is van de onze!

Denk je echt dat hun levensverwachting zulk een grote rol speelt in hun blijheid in het leven? En ja, de "beschaving" heeft zijn voordelen, en die worden soms snel herkend. De nadelen echter ook, maar daar kunnen ze blijkbaar niks tegen inbrengen. Hoewel een bepaald stuk Amazonegebied, HUN gebied is, wordt dat doodgewoon aangeslagen tot meerdere eer en glorie van de economie van de antie die het gewoon als HUN eigendom hebben verklaard... Dat die mensen in het opstellen van de grenzen van een staat nooit zijn gehoord, hun mening is gevraagd, mag natuurlijk geen rol spelen.

Avatar is niet een filmpke... ik vond het een prachtfilm. Maar heeft niks te maken met mijn avatar die De Avatar is ;)

circe 2 november 2010 12:52

Citaat:

Hoewel een bepaald stuk Amazonegebied, HUN gebied is, wordt dat doodgewoon aangeslagen tot meerdere eer en glorie van de economie van de antie die het gewoon als HUN eigendom hebben verklaard... Dat die mensen in het opstellen van de grenzen van een staat nooit zijn gehoord, hun mening is gevraagd, mag natuurlijk geen rol spelen
.
Dat is uiteraard correct. Dat is een van de grote problemen van alle ontwikkelingslanden: ze hebben geen bewijzen dat hun gronden hun gronden zijn (bewijzen �* la moderne maatschappij) en worden daardoor van hun eigendommen verjaagd en bestolen. Raar genoeg wordt daar door de VN weinig of niets tegen gedaan! Die houden zich liever bezig met de juiste ziekteverschijnselen van islamfobie te bepalen.

Xenophon 2 november 2010 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5067699)
ja, en ook de mislukking in duitsland trouwens

Ook booswicht germanen hè.

fonne 2 november 2010 14:26

Citaat:

Mijn persoonlijke visie is wel degelijk: multicul is wel mogelijk, en vaak zelfs wenselijk, maar lang niet op de manier zoals het hier gegaan is.
Grootste fout is dat het te vlug gegaan is. Die migranten hebben gewoonweg geen gelegenheid gekregen om zich te integreren.
Tweede grootste feit is het samengaan van die niet-integratie met een falend justitiebeleid.

Consequent blijven he, ofwel ben je voor de "multikul" ofwel voor de integratie. Multikul is juist de negatie van het hebben van een eigen kultuur van enigerlei waarde, leidende tot de waanidee dat een maatschappij succesvol zou kunnen zijn als verschillende kulturen naast elkaar gaan bestaan. Integratie veronderstelt dat anderen zich minstens uiterlijk aan jouw kultuur aanpassen.

lollysticky 2 november 2010 14:43

kunnen we al deze problemen niet gewoon op 'links' steken? :twisted:

stropke 2 november 2010 14:59

Citaat:

De moedigste aller Vlaamse politici:
- durft niet zeggen dat Merckel ongelijk zou hebben
- durft ook niet zeggen dat Merckel gelijk zou hebben

besluit dan maar
- dat Merckel een beetje gelijk heeft

maar versta in feite: multicul is mislukt, maar het is mijn fout niet.

(Citaat uit..)
Uitgeprocedeerd
Daraian Kianoush is een Iraniër die samen met vier landgenoten in een huisje langs de Diestersteenweg in Nieuwerkerken woonde. Volgens zijn medebewoners verbleef de asielzoeker al tien jaar in ons land en maakte hij drie maanden geleden kennis met Chantal Therrie, die in een Truiense apotheek in de Stapelstraat werkte.

De Iraniër was volgens zijn huisgenoten depressief, hij was angstvallig op zoek naar werk omdat hij uitgeprocedeerd was en dreigde het land te worden uitgezet. Zijn laatste job was volgens zijn huisgenoten bij de Belgische Fruitveiling.
http://www.hbvl.be/limburg/sint-trui...eekpartij.aspx

Man-man-man toch, ge spreekt over te vlug gegaan en geen gelegenheid gehad.
Hoeveel gelegenheid heeft die gast gehad..? Tien jaar lang en dan nog niet geintegreerd want zijn hart blijft in Irak, in de islam waar ze schapen op deze wijze slachten, zoals hij die vrouw vermoord heeft.
Doe eens de ogen open... ze willen NIET integreren want das verraad aan Moke en die rotgod allah.
Wel gewoon opzouten met dergelijke types.:x

PeterC 2 november 2010 15:05

Citaat:

Het integratiebeleid heeft niet volledig aan de verwachtingen
Niet volledig? 8O
Totaal NIET.

Den Ardennees 2 november 2010 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius (Bericht 5067943)
Zijn "frank" lijkt nu gevallen nadat hij en zijn partij dertig jaar iedereen verketterde die deze stelling ook maar durfde te opperen. Wat gaat hij ernu aan doen om het recht te zetten of blijft het bij de vaststelling ?

+ het is ook zijn regering die een nieuwe algemene regularisatie heeft goedgekeurd.

Het "luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden" is gemeengoed geworden in de Belgische politiek.

fonne 2 november 2010 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5068355)
kunnen we al deze problemen niet gewoon op 'links' steken? :twisted:

Ik dacht dat dat zo duidelijk was dat het niet eens meer hoefde gezegd te worden. De eerste problemen met immigratie kwamen al 40 jaar geleden aan het licht in de grootsteden. En welke kleur hadden de burgemeesters van die grootsteden waar het verkeerd begon te lopen? En waarom hebben die het probleem in de doofpot gestopt, en hebben ze hun steden laten verkrotten?
Antwerpen, Mechelen, ... bestudeer hun geschiedenis een keertje.

Den Ardennees 2 november 2010 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5069117)
Ik dacht dat dat zo duidelijk was dat het niet eens meer hoefde gezegd te worden. De eerste problemen met immigratie kwamen al 40 jaar geleden aan het licht in de grootsteden. En welke kleur hadden de burgemeesters van die grootsteden waar het verkeerd begon te lopen? En waarom hebben die het probleem in de doofpot gestopt, en hebben ze hun steden laten verkrotten?
Antwerpen, Mechelen, ... bestudeer hun geschiedenis een keertje.

Ja, in feite was Karel Dillen een visionair, de problemen die we vandaag kennen, daar waarschuwde hij al meer dan dertig jaar geleden voor.

Deepak Lal 2 november 2010 20:16

[quote=Doe jij mij een tegenplezier ?
Kan jij een voorbeeld geven van een succesvolle monocul en gewenste resultaten ?[/QUOTE]

Japan doet het toch op alle gebieden heel goed!

hurricane 2 november 2010 20:21

Ik vind dat we een cordon sanitaire rond Leterme moeten leggen.
Wat een schurk zeg !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be