fonne |
2 november 2010 14:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert
(Bericht 5068188)
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=U231K0J2
'Wat als bedrijven met vestigingen in verschillende regio's, en zo zijn er heel veel, ineens met een verschillende regionale fiscaliteit op de lonen van hun werknemers worden geconfronteerd? Met drie keer een verschillende bedrijfsvoorheffing naargelang de woonplaats van de betrokken werknemers? Of een andere kinderbijslagberekening? Dat gaat een verschrikkelijke administratieve rompslomp geven.
|
Die verschrikkelijke administratieve rompslomp is er sowieso. Als ik op mijn loonbriefje kijk naar alle mogelijke posten die per bedrijf verschillend zijn vraag ik mij af hoe ze dat allemaal uit mekaar houden. Forfaitaire onkosten, maaltijdcheques, bedrijfswagen met persoonlijke bijdrage (per functieklasse verschillend natuurlijk), ecochecques, verschillende vakantieregelingen per vestiging, bijkomende sociale zekerheidsbijdrage, ... En daarbij voorzien de sociale secretariaten ook nog voor elk bedrijf een aangepaste website.
Denk je nu echt dat de regionalizering van bepaalde bevoegdheden daar fundamenteel iets aan gaat veranderen? Een paar business-rules bij in het software-pakket en klaar is kees.
|