![]() |
Brevia: de korte inzichten-draad
Beste forummer,
Soms krijgen we allemaal wel eens een inzicht die best interessant lijkt, en die redelijk kort gevat kan worden. Vaak is dit te kort om een hele tekst over te schrijven, maar toch iets wat men met de wereld wil delen. Voor zulke doeleinden heeft men bijvoorbeeld op facebook een prikbordoptie, en zelfs een volledige site, twitter, gemaakt. Nu wou ik iets gelijkaardig openen hier op politics. Regels: De lengte van je aforisme mag liefst 1, hoogstens 2 regels in beslag nemen. Zo kort mogelijk dus. Is het langer, probeer je om het zodanig te distilleren dat het verkort. (opmerking: sommigen gaan zich geneigd voelen om de plezantheidspolitie hier uit te hangen, vinden dat dit te serieus is, en zeggen dat in K&K enkel bier en tetten horen. Ik verzoek vriendelijk dat deze mensen zich weerhouden ervan. Posts zoals "burrrrps" of "zagevent" zullen resulteren in het verzieken van de sfeer op het forum alsook het verpesten van jullie geliefde draden met foto's van drollen, lijken, en onsmakelijke naakte mensen) |
:cheer: PBL-RKT :cheer:
|
Citaat:
|
't Mag weer niet plezant zijn. Het moet leuk zijn. Daar zijn we tegen. Het moet plezant zijn. Niet leuk.
|
Waar is Eno2 als je hem nodig hebt?
|
Een goed flanelcondoom is saai.
Is dat een goeie, meneer condoom?:-D |
De eerste die hier iets van Loesje plaatst krijgt van mij een dampende drol in zijn inbox!
(just kiddin') deze van François de La Rochefoucauld vind ik vrij gevat: Il n'y a point de sots si incommodes que ceux qui ont de l'esprit. |
Een interpretatie verbod is een lees verbod.
|
Citaat:
Dus gelieve je te onthouden van kritiek daarop. Ga naar M&S en zoek daar veel meer reële drollen en maatschappelijke onsmakelijkheden op. Dat er hier het eens iemand heeft over tetten of burrrrps kan zelfs eens grappig zijn op een avond dat je moe bent en ziet hoe anderen er ook aan toe zijn. mvg, Jazeker |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mensen met een sjoelbak geven geen fooi aan hun verhuizers.
|
De meeste korte inzichten roepen tegenwoordig merken op.
|
Oude conducteurs, dicht bij hun pensioen, met grote snor, goedmoedige bolle kaken en een ietwat alcoholische rode neus laten je nog eens gratis opstappen op de trein als de afstand niet te groot is en je geen geld bij hebt. Daarbij geven ze je dan een vette knipoog als ze de wagon passeren.
Hun jongere collega's, met verzuurde blik nasale klanken uitstotend, zijn daarin onkreukbaar. |
Eentje uit een studentenblaadje, ging ongeveer zo :
Kon ik de tijd op flessen trekken, ik ontkurkte ze meteen ! |
Niet elk produkt heeft een slagzin.
|
In supermarkten en bibliotheken wordt alles in dezelfde rekken gezet.
|
Slavoj Žižek en Lady Gaga hebben elkaar nooit ontmoet, toch roept in m'n hoofd de ene quasi altijd de andere op.
|
Twaalf miljard mensen klinkt haalbaar, twaalf miljoen solozeilers klinkt grotesk.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be