![]() |
Rutten gaat...
Rutten gaat 5000 belastingsambtenaren wegsnoeien (om te groeien). Wat er gaat groeien zal dus wel de belastingsontduiking zijn.
|
Meer bezwarend is het feit dat politici nog steeds blijk geven van een achtergebleven geestelijke ontwikkeling.
men wil 'politiemensen'naar Afghanistan sturen om aldaar mensen te trainen in datzelfde metier. Wat? Het hanteren van een radargun? Het binnenhalen van boetes? Waar halen ze plotseloos hun kennis vandaan? En dan trainen in Afghanistan? Kan het nog idioter? Hier heeft de politiek weer eens duidelijk het brevet van niet alleen onvermogen maar regelrechte stompzinnigheid. |
Citaat:
In de twee gevallen decoreren ze hun helden achteraf. |
Rutten gaat ...
zich te buiten aan het inhakken op symfonische orkesten. |
Rutten gaat...
Vertellen dat er geen n in zijn naam zit? ;) |
Citaat:
|
Ik wist niet dat de trainer van PSV zoveel macht had :?
|
Ja leuk zo'n postume medaille voor achterblijvende vrouwen en kinderen.
De hoge hotemetoten kunnen dan wel roepen dat we de politie in Afghanistan moeten gaan opleiden, maar waar moeten de instructeurs vandaan gehaald worden? Het animo is miniem in politiekringen. |
Citaat:
|
Citaat:
Rutten gaat...nog veel erger overdrijven |
Citaat:
|
Wat leveren dit soort bezuinigingen op de korte termijn? Voor zover mij bekend zijn ambtenaren voorzien van ruime wachtgelden. En wie wil een ex-ambtenaar in dienst?
|
Citaat:
|
Ik ben vooral benieuwd naar de slagkracht van de oppositie. Zeker nu PvdA hard aan het wegzakken is en het alleen D66 en SP serieus tegengas kunnen geven. Job Cohen mist de pushing power om oppositie te bieden. het enige dat PvdA resteert is via de politiek gelijnde ambtenaren obstructie te voeren en uitvoeringen van plannen te vertragen dan wel te dwarsbomen.
De politieke achterdeurtjes van een zieltogende partij .......... |
Citaat:
|
Citaat:
|
1) Het inzicht dat ik heb laat zien dat het een volstrekte zinloze zaak is om mensen naar Afghanistan te sturen waar ze vooralsnog niets kunnen uitrichten.
Om blindelings de VS in deze te volgen is laten zien dat je op het zelfde redeloze niveau bezig bent. Overigens, er valt voor Nederland niets te winnen, buitendien, een dergelijke missie valt buiten de financieringsmogelijkheden en het materieel is er niet voor. Uitrusting ontbreekt, geld voor logistieke aanvulling ontbreekt en munitie is mondjesmaat beschikbaar. In zo'n scenario moet je inzicht tonen en realiteitszin en derhalve is het simpelweg einde oefening. Nederland heeft voldoende problemenhier, niet in Afghanistan. |
Citaat:
Om er verder alleen de VS bij te slepen, is wat flauw, aangezien vrijwel alle andere NAVO-landen blijven (sommige met een grotere missie). |
Zowel de missies van Afghanistan als Irak vallen buiten de NATO normen. Irak op basis van opzettelijke misleiding en Afghanistan kent evenmin een militaire noodzakelijkheid. Op basis van dit verdrag en met voornoemde argumenten is niet alleen zwak, het is politiek crimineel.
Het initiatief ten deze is geheel op de VS leest geschoeid - er is geen enkele politieke drijfveer met een verdedigbare stellingname ten aanzien van enige militaire/politionele aanwezigheid in Afghanistan tenzij de regering officieel NL hulp inroept hetgeen ten deze niet voorligt. Een en ander is zonneklaar, dacht ik. Nog versterkt door het feit dat vrijwel de gehele bevolking zich verzet tegen de aanwezigheid van de buitenlandse missies. En daar dien je als eerste rekening mee te houden. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be