Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Alleen maar voordelen bij verdere opsplitsing van België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145873)

azert 3 november 2010 12:19

Alleen maar voordelen bij verdere opsplitsing van België

http://www.brusselnieuws.be/artikel/...uto-niet-kwijt

backfire 3 november 2010 13:08

Een pleidooi voor een unitair parkeerbeleid. Mooi. In feite ben ik de mogelijkheid van een unitair België niet helemaal ongenegen, hoor. Als de 60/40-verdeling dan ook maar wordt doorgetrokken naar alle geledingen.

respublica 3 november 2010 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5070813)
Een pleidooi voor een unitair parkeerbeleid. Mooi. In feite ben ik de mogelijkheid van een unitair België niet helemaal ongenegen, hoor. Als de 60/40-verdeling dan ook maar wordt doorgetrokken naar alle geledingen.

Idem, maar we weten allemaal dat dat nooit zal gebeuren...

Ernst Niessen 4 november 2010 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5070716)

Geen pleidooi voor een unitair België. Het is slechts een betreurenswaardig voorbeeld uit de dagdagelijkse praktijk dat België gewoon niet werkt.

Valentinus 4 november 2010 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5074184)
Geen pleidooi voor een unitair België. Het is slechts een betreurenswaardig voorbeeld uit de dagdagelijkse praktijk dat België gewoon niet werkt.

En het zogenaamde Vlaanderen blijkbaar nog minder. Zou men niet beter al dat kunstmatig nationalisme verlaten en zich toeleggen op goed bestuur.

De nodige organisatieveranderingen moeten niet gebeuren op basis van taal wel
op basis van het creëren van meerwaarde en het rechtvaardig verdelen hiervan.

Ernst Niessen 4 november 2010 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus (Bericht 5074229)
En het zogenaamde Vlaanderen blijkbaar nog minder. Zou men niet beter al dat kunstmatig nationalisme verlaten en zich toeleggen op goed bestuur.

De nodige organisatieveranderingen moeten niet gebeuren op basis van taal wel
op basis van het creëren van meerwaarde en het rechtvaardig verdelen hiervan.

Een goed en efficiënt bestuur betekent in de praktijk dan ook het verlaten van Belgische denkkaders. Denk daaraan.

Shadowke 4 november 2010 17:48

democratie begint waar België eindigt

Vette Pois(s)on 4 november 2010 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5074251)
democratie begint waar België eindigt

2

Henri1 4 november 2010 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5074184)

Zegt een doorsnee Hollander ?

LiberaalNL 4 november 2010 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5074823)

Apeldoorn ligt in Gelderland.

Hollander 4 november 2010 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 5074867)
Apeldoorn ligt in Gelderland.

Nu wordt mij langzaam toch duidelijk waarom wij soms Belgen 'dom' noemden.

Valentinus 4 november 2010 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5074246)
Een goed en efficiënt bestuur betekent in de praktijk dan ook het verlaten van Belgische denkkaders. Denk daaraan.

Het is mij niet duidelijk hoe een denkkader gebaseerd op het zogenaamde Vlaanderen superieur zou zijn aan het denkkader België. Beide zijn artificieel tot stand gekomen. Het nationalistische Vlaanderen lijkt nog meer op zichzelf betrokken dan België.
Welke structuur het ook moge zijn, beter zou het zijn moest men zich met essentiële dingen bezig houden: welstand creëren en rechtvaardig verdelen. De heisa rond BHV - waardoor de regering viel - hoort daar niet bij.

djimi 5 november 2010 02:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus (Bericht 5075114)
Het is mij niet duidelijk hoe een denkkader gebaseerd op het zogenaamde Vlaanderen superieur zou zijn aan het denkkader België. Beide zijn artificieel tot stand gekomen. Het nationalistische Vlaanderen lijkt nog meer op zichzelf betrokken dan België.
Welke structuur het ook moge zijn, beter zou het zijn moest men zich met essentiële dingen bezig houden: welstand creëren en rechtvaardig verdelen. De heisa rond BHV - waardoor de regering viel - hoort daar niet bij.

Nochtans heeft 'de heisa rond BHV' wel een en ander met 'rechtvaardigheid' te maken, of - indien we het vanuit een ander perspectief bekijken - met 'privileges', en voor zover ik weet staan die haaks op 'rechtvaardigheid'.

Steve_M 5 november 2010 02:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5075071)
Nu wordt mij langzaam toch duidelijk waarom wij soms Belgen 'dom' noemden.

En nu wordt mij langzaam toch duidelijk waarom sommige Belgen Nederlanders 'arrogant' noemen.

djimi 5 november 2010 03:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5074823)

Voor mijn part is het een doorsnee Zimbabwaan die vaststelt dat België niet naar behoren functioneert :roll:

Hollander 5 november 2010 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5075388)
En nu wordt mij langzaam toch duidelijk waarom sommige Belgen Nederlanders 'arrogant' noemen.

Als je het tot in den treure, tegen beter weten in, verwarren van Holland en Nederland in een discussie waar dat onderscheid wel degelijk relevant is 'slim' wilt noemen, ga je gang

Als je het verdedigen van onze regionale Nederlandse eigenheid (zoals Hollands, Gelders, Fries, Limburgs) 'arrogant' wilt noemen, ga ook je gang.

lollysticky 5 november 2010 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5075389)
Voor mijn part is het een doorsnee Zimbabwaan die vaststelt dat België niet naar behoren functioneert :roll:

"Ollander"-haat en belgicisme zijn twee onafscheidelijke begrippen. Vergeef het hem, hij weet niet beter!

Valentinus 6 november 2010 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 5075386)
Nochtans heeft 'de heisa rond BHV' wel een en ander met 'rechtvaardigheid' te maken, of - indien we het vanuit een ander perspectief bekijken - met 'privileges', en voor zover ik weet staan die haaks op 'rechtvaardigheid'.

BHV en rechtvaardigheid? Denk je echt dat dat het al dan niet splitsen van BHV belangrijk is voor de levenskwaliteit van de inwoners. Hoogstens gaat het om 1 of 2 vertegenwoordigers.
Of hun efficiëntie afhangt van een taal is weer iets anders.
Ik blijf het blind marcheren achter een slogan, een verspilling van energie vinden.

Jan van den Berghe 6 november 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus (Bericht 5074229)

Antwerpen heeft nochtans op dat vlak een heel goed alternatief uitgewerkt. De verschillende parkings die buiten Antwerpen aansluiten op een tramlijn zijn daarvan een mooi voorbeeld.

vlijmscherp 6 november 2010 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus (Bericht 5078346)
BHV en rechtvaardigheid? Denk je echt dat dat het al dan niet splitsen van BHV belangrijk is voor de levenskwaliteit van de inwoners. Hoogstens gaat het om 1 of 2 vertegenwoordigers.
Of hun efficiëntie afhangt van een taal is weer iets anders.
Ik blijf het blind marcheren achter een slogan, een verspilling van energie vinden.

wel dan, waarom dan niet simpelweg splitsen? als het toch niet belangrijk is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be