![]() |
Sterk staaltje van berichtvervalsing
In de standaard staat dat Nederland een hoge babysterfte heeft.
Met als reden dat er veel gewerkt wordt met verloskundigen. Dit is de kop: Citaat:
Maar als je de tekst verder door te leest, lees je plots dat ze het hebben over thuisbevallingen. Nederland heeft meer thuisbevallingen dan elders in Europa. Wat heeft die verdomde "kop" nu te maken met de tekst? Dit is toch compleet van de pot gerukt? http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101103_029 |
Blame it on the eindredactie. In de meeste gevalllen verzinnen zij de titels, niet de journalist.
|
Hoe houd men lezers anders geboeid?
Zo hoort dat nu eenmaal. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik maak ervan dat ze bij de bevallingen zonder gynaecologen werken maar enkel met vroedvrouwen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit soort posts koester ik, zie. 'pothoer' is een scheldwoord van een ongekende zuivere schoonheid. OT: ja, ik zou daar graag eens naast zitten in het vliegtuig. En vragen stellen zoals: 'Wat denk je als je in de spiegel kijkt?' |
Ik maak ervan dat bij bevallingen met aanwezigheid van een vroedvrouw bij een laagrisicobevalling in het ziekenhuis, het aantal sterfgevallen hoger ligt dan bij een hoogrisicobevalling waarbij een gynaecoloog supervisie verleent.
Gaan we dan kijken naar thuisbevallingen waarbij een vroedvrouw aanwezig is en er een transport naar het ziekenhuis nodig geacht wordt, is er weer een stijging van sterftegevallen te merken. A. Ligt dit aan verloskundigen ? B. Ligt dit aan de verkeerde inschatting van het risico van een zwangerschap ? Er zijn er veel ingetuimeld, proficiat ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In Nederland is de regel dat vrouwen thuis bevallen. Zij die in het ziekenhuis bevallen zijn de uitzondering. Net door die thuisbevallingen (begeleid door vroedvrouwen, dus verloskundigen) is er meer babysterfte dan bij ziekenhuisbevallingen. Maar zij die wel bevallen in het ziekenhuis, hebben meestal een voorkennis van een op stapel staande moeilijke bevalling, en net daarom ligt het sterftecijfer van ziekenhuisbevallingen er erg laag. Tegenover de thuisbevallingen. |
Citaat:
Ilse Beyers of zoiets..ranzige emo-drama-roddel-hoer die tekst en emoties verzinnen tot een ware kunst verheven heeft en evenveel afrekeningen in de media doet dan een mafiacapo in real life.. |
Citaat:
|
Je dacht toch niet aan het verlossen van baby's uit hun lijden met als gevolg een hoge babysterfte ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat ze pas inde laatste regels spreken van thuis bevallen, maakt dat de opzet van dat artikel compleet verkeerd is. Dat bewijst nog maar eens voor de zoveelste keer, welk niveau onze journalistjes hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie het probleem niet. Dat heeft toch niets met meer thuisbevallingen in Nederland op zich te maken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be