![]() |
VRT wuift België uit: Hoe moeilijk is België te splitsen?
DE VRT heeft aangekondigd dat ze een panel van professoren zal bijeenbrengen om de splitsing te bestuderen in al zijn aspecten.
Citaat:
Ten eerste vind ik dit een goede zaak. Aan de andere kant lijkt het mij nogal erg 'toevallig' dat deze uitzending er komt juist voor (eventuele) nieuwe verkiezingen... gauw de mensen nog eens bangmaken? :lol: Soit, ik hoop op een objectieve kijk op de zaak, zowel langs vlaamse als franstalige kant. |
Bea Cantillon, Professor De Grauwe en Van Parijs. Hmmm. Als het bij die drie zou blijven dan kan u al zeggen dat België splitsen één grote ramp zou zijn. ;)
|
De Vlaams-nationale omroep wil de geesten blijkbaar voorbereiden op het fantasierepubliekje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar hopelijk wordt het een interessant stuk... |
Citaat:
Nu nogmaals. België splitsen is doodeenvoudig. Daarna wordt het zeer moeilijk. Een zootje. |
Citaat:
|
simpel
Citaat:
|
Citaat:
|
het is toch duidelijk wat de VRT gaat doen: ze gaan de splitsing van het land voorstellen als quasi onmogelijk en ongelooflijk nadelig voor alles en iedereen.
Het zou mij verbazen mocht het anders zijn. |
Citaat:
Je hebt dan het artikel niet grondig gelezen. Pertang een zeer kort artikel. Kijk naar deze zin: Citaat:
|
Citaat:
Ik verwacht dus wel meer van een ernstig voorbereide uitzending. Trouwens nog een citaat uit het artikel: Citaat:
|
Citaat:
Ik heb compleet het tegenovergestelde gedacht daarover: B. splitsen is zeer moeilijk, niet het minst omdat het een zootje is. Daarna wordt het veel eenvoudiger. Aan beide kanten van de nieuwe staatsgrens, en zelfs in het gezamenlijk beheerde Hoofdstedelijk Gewest. |
Ik vind dit een gevaarlijke zaak, dit kan een momentum creëren en ik denk niet dat dit de bedoeling is van de VRT.
|
Citaat:
|
trouwens, t' is in panorama: daar kijken alleen mensen naar die hun mening al serieus opgebouwd hebben (voor of tegen)
Jan met de pet kijkt daar niet naar |
Ik ben nog niet gevraagd om in dat panel te zitten :-(
|
Mijn kop eraf als de conclusie niet is dat een splitsing heel erg moeilijk zal zijn en veel problemen zal meebrengen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be