![]() |
Brusselse lijstverbinding is rond
De Brusselse lijstverbinding is rond. Met de lijstverbinding proberen CD&V/N-VA, SP.A-Spirit, VLD-Vivant, Groen! en de kleine, Belgicistische lijst BUB het Vlaams Blok een zetel te ontfutselen. Door alle reststemmen van de partijen bij elkaar te voegen en tussen de partijen die meedoen te verdelen, zorgt de lijstverbinding er voor dat een meerderheid van het Vlaams Blok - de grootste Vlaamse partij in Brussel - niet de regeringsvorming kan blokkeren. |
Die zijn voor nix verlegen. Deze mensen zouden één voor één opgehangen moeten worden en in de Schelde gegooid.
|
Wat is het alternatief: racisten aan de macht ... 8O
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De reststemmen worden automatisch bij de grootste partij gevoegd om de rest zetels te verdelen. Het is dus niet aan de door u vernoemde partijen. Die zetels worden automatisch onder de meerderheidspartijen verdeeld tot coöptatie Ik vind dit niet correct, maar er is (nog) geen wetswijziging op komst. (daar zit de N-VA voor niets tussen) |
kwelduvel is geefme een kus/streepjescode etc etc
'k hed het al gedacht :lol: |
Di kwel duivel iws waarschijnlijk een BUB of linkiewinke ..; die sturen zelfs rondzendmails om zich voor te doen als extrme vb'ers of n-va'ers ... hoe laag kan men vallen.... maar idd dit is toch het ultieme bewij dat de cden/n-va kartel niets met de vlaamse zaak te maken heeft maar alles met macht en postjes....
|
Citaat:
|
Wat zeuren de Vlaams Blokkers hierover? Aangezien de BUB nooit ofte nimmer een zetel haalt in Brussel zullen al hun stemmen netjes gerecupereerd worden.
Als dat eventuele BUB-stemmers niet wegjaagt weet ik het ook niet. Kiezen ze voor Belgische eenheid en krijgen ze CD&V/N-VA op hun bord... |
Dus de NVA gaat meehelpen om het eventueel uiteenvallen van Belgie via een institutionele crisis te voorkomen ?
Want als Brussel onbestuurbaar zou worden dan zal heel de constructie in vraag worden gesteld en dus ook Belgie zelf. En de NVA gaat proberen dat te voorkomen ? |
Citaat:
|
Citaat:
Bad luck als je daarop gerekend had... |
Citaat:
|
Nochtans als de Franstaligen niet willen samenwerken met het Vlaams Blok indien dat aan Vlaamse kant een meerderheid haalt dan komt die crisis er toch. Maar ze is dan niet uitgelokt door het Vlaams Blok maar door de Franstaligen die zich dan niet willen neerleggen bij een democratische verkiezingsuitslag.
Als he als. |
Ik ben er nog niet van overtuigd dat ze het daar in de Brusselse raad gaan halen. Wat de partijbonzen doen is één zaak. Het is de kiezer die de kaarten schudt en mijn inziens een dergelijk monsterkartel helemaal niet ziet zitten.
|
Het is een lijstverbinding, geen kartel. Dit betekent dat diegene die zich aansluiten bij de lijstverbinding, profiteren van de reststemmen.
|
rafke,zonder bewijzen iets of iemand racist noemen is gevaarlijk hoor,ge kunt zelf vervolgd worden voor racisme als ge dat doet.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be