![]() |
Paus waarschuwt voor "agressief antiklerikalisme" in Spanje
Het artikel vindt u hier.
Nu stel ik mij toch de vraag in wat voor wereld (buiten die van grote luxe) die man leeft. Volgens mij is de trend gezet, en niet enkel in Spanje. Honderden jaren lang heeft de kerk de mensen onder de knoet gehouden met hun verzinsels. Nu de mensen eindelijk vele slimmer worden en niet meer klakkeloos in zijn onzin geloven gaat hij waarschuwen voor 'agressief antiklerikalisme'? Zij zijn verdorie zelf verantwoordelijk voor onnoemelijk veel slachtoffers doorheen de geschiedenis. Uit de mond van Harry Mulisch (zaliger): "De kerk is het beste bewijs dat God niet bestaat". En gelijk had de man. |
Als meer en meer Spanjaarden de katholieke verhaaltjes al niet meer geloven, is het toch wel ver gekomen, Spanje was vroeger toch één vd meest katholieke landen van Europa.
|
En dat de Rooms-katholieke kerk, de prelaten en de paus op kop, het repressief regime van de Caudillo Franco (zeg maar dictator) met volle overgave steunde en zich welgevallig koesterde in diens macht gedurende vele vele decennia, is slechts een detail van maar weinig belang.
|
Citaat:
|
:cheer: agressief antiklerikalisme :cheer:
|
Citaat:
(ik plaatste dit bericht per ongeluk een tweede maal bij Leonard B...) ![]() |
Hmm, die Sagrada familia, ik weet niet goed wat er van te denken.
|
Citaat:
|
Citaat:
---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- Wat k nie begrijp: menheeeft schijt aaan instituuut kerk & paus ,menwil/gaaat nie naaar kerk , mar waneer erplots iets,gebeurt (ramp , ovrleden ienand) ,zitmen voooraan in d rij !!!! (!!!! Zelfsommige Antiklerikalistne !!!!) |
Nog steeds megalomanie en pedofilie hand in hand
voor vele eenvoudige rechtge-aarden zeer ambetant en daarvoor moeten ze dan belastingen betalen zonder ergens verhaal te kunnen halen alleen maar klop van de flikken op straat bij protesten: de macht, dat is waar het om gaat. |
"Steeds volgens Benedictus leeft in Europa sinds de 19de eeuw de "tragische" overtuiging dat God "de tegenstander van de mens en de vijand van de vrijheid" is."
Ik hoop dat ik niet de enige was die hier hard moest lachen. Is dit niet toevallig rond dezelfde periode waar de wetenschappelijke methode begon vorm te krijgen? |
Arme paus.
|
Citaat:
De Kerk is de rigor mortis van Xus ipv zijn verderzetting. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be