![]() |
De taak van een aartsbisschop volgens u ?
Ik ben Leonard een beetje beu aan het worden.
Hij kan zo blijven ambetant doen in zijn bewoordingen, zodat we straks werkelijk alle dagen iets over hem moeten lezen/horen/van gedachten wisselen. Daarom enkel maar om te weten, de hogerstaande poll. Met 'herder van velen' bedoel ik dat meerdere variaties mogelijk moeten zijn, vb. mensen die wel pro homo-huwelijk zijn, vb. mensen die niet tevreden zijn met de woorden 'immanente gerechtigheid' inzake AIDS, vb. echtscheidingen enz. enz. Met 'herder van weinigen' bedoel ik dat enkel zij die de striktst mogelijk interpretatie van Rome volgen, zich echte kristenen mogen noemen, en de anderen eigenlijk niet. De zuivere lijn dus. |
Waar is die poll?
|
Citaat:
|
OK OK. Uw draad is zo interessant dat ik niet kon wachten hem te openen. (Smiley naar keuze)
|
Toelichting: Ik ben katholiek omdat mijn ouders me lieten dopen en ik mezelf niet ontdoopt heb. Ik ben dat katholicisme dankbaar voor een aantal universele waarden die ik meedraag en respecteer het maar heb het 'overstegen' omwille van een aantal bekrompenheden die in principe antispiritueel en zelfs antichristelijk zijn mijns inziens, zoals de waan de enige ware religie te zijn (of de ontkenning en onderdrukking van de sexualiteit). Ik erken het belang van de RKK voor de Europese kultuur en onafhankelijkheid.
|
Mgr. Léonard is de herder van velen, ook van degenen die het wat minder nauw nemen met de regels. Maar het is zijn taak om die aan te moedigen weer het rechte pad te volgen.
|
Citaat:
|
Wat maakt het eigenlijk uit?
Een herder zoals die in Zuid-Frankrijk? Ze staan wat belachelijk te doen aan de kant van de weg. Hij roept dingen naar de mensen die vluchtig voorbij razen. Iedereen ziet hem staan, en niemand schenkt er aandacht aan. ![]() |
Citaat:
|
Een aartsbisschop is gewoon nutteloos. (en duur in 't onderhoud!:roll:) In dat paleis van hem zou je véél daklozen kunnen onderbrengen.
|
Citaat:
Niemand verplicht u toch naar hem te luisteren. Als het u stoort dat hij de laatste tijd zowat dagelijks in de media komt, dan moet zich richten tot de journalisten die daar de hand in hebben. |
Citaat:
|
Het grappige is dat sommigen de 'zuivere lijn' voorstellen.
Maar wat is dat dan ? Jezus heeft nooit gezegd dat priesters niet mochten trouwen, de eerste eeuwen bestond die achterlijke regeling ook niet. Jezus veroordeelde niemand. De 'zuivere lijn' is gewoon niet zuiver op de graat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is niet omdat het niet rechtstreeks in de bijbel staat dat het daarvoor niet nodig is. Sommigen dingen moeten niet op de letter juist geschreven staan om de boodschap te begrijpen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be