Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Overal superstations in Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146079)

eno2 8 november 2010 10:48

Overal superstations in Vlaanderen
 
Na Brugge begint nu ook Gent met de megalomane stations en dito stationsbuurten.

Maar het treinticket rijst de pan uit (evenals de prijzen in de supermarkten en winkels in deze megalomane buurten.

Ik rij aan halve prijs, maar ik rij niet, want de treinmobiliteit is me nog te duur.

En de veiligheidsapparatuur in de treinen laat te wensen.

Juistere prioriteiten aub.

Fien Fluytenzuyger 8 november 2010 11:06

Alle cafés aan de achterkant van het station zijn onteigend en gesloopt, voor de bouw van een parking. Als je hun maquette bekijkt lijkt het haast alsof ze zich willen spiegelen aan de Gare du Nord in Parijs.

Zwitser 8 november 2010 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5082256)
Na Brugge begint nu ook Gent met de megalomane stations en dito stationsbuurten.

Maar het treinticket rijst de pan uit (evenals de prijzen in de supermarkten en winkels in deze megalomane buurten.

Ik rij aan halve prijs, maar ik rij niet, want de treinmobiliteit is me nog te duur.

En de veiligheidsapparatuur in de treinen laat te wensen.

Juistere prioriteiten aub.

Treintickets zijn in België juist te goedkoop. Vandaar dat de kwaliteit van de treinmobiliteit niet zo hoog is.
Die nieuwe stations zijn echter nodig. Als men het spoor aantrekkelijker wil maken
moet men met de stations beginnen.

eno2 8 november 2010 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5082305)
Treintickets zijn in België juist te goedkoop. Vandaar dat de kwaliteit van de treinmobiliteit niet zo hoog is.
Die nieuwe stations zijn echter nodig. Als men het spoor aantrekkelijker wil maken
moet men met de stations beginnen.

Ja, en waarom dan de hele omgeving dan ook niet meteen megalomaan developperen?

't Is eraan te zien dat 't crisis is...

Bouwen wel, maar treinen rijden er niet meer na tien uur 's avonds.
En op veiligheid wordt er bespaard...

nihao 8 november 2010 11:33

Citaat:

Na Brugge begint nu ook Gent
Da's een goeie ! Ze zijn nog maar 10 jaar bezig...

Citaat:

Alle cafés aan de achterkant van het station zijn onteigend en gesloopt, voor de bouw van een parking
En dit kopt gewoon niet. Daar komt een 'tweede voorkant' en een plein. De grote parking komt aan d eandere kant van d esporen, aan de fabiolalaan en je zult erin kunnen rijden vanaf de R4 (voor wie van de E40 komt : via Flanders Expo en dan rechtdoor...)

Citaat:

Ja, en waarom dan de hele omgeving dan ook niet meteen megalomaan developperen?
En hieraan wordt er (helaas ?) gewerkt...

eno2 8 november 2010 11:55

Citaat:

Da's een goeie ! Ze zijn nog maar 10 jaar bezig...
Tiens verleden maand was ik nog in het oude station

Goldband 9 november 2010 01:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5082256)
Na Brugge begint nu ook Gent met de megalomane stations en dito stationsbuurten.

Megalomaan is het woord. 'Reis naar de toekomst' probeert een zalfcampagne de burger dit architecturale geknutsel te doen slikken.

Ik zie het voor me, die doodse, kille beton- en staalstructuur, met ergens onder een pilaar een plastic zakje en wat bladeren, gevangen in een windhoosje. De urinegeur, de ongebruikte ruimte als een speelplaats in permanente vakantie. De futuristische akoestiek van een openluchtsporthal, met cafetaria (plastic druivenranken als afdakje, voor nog meer gezelligheid).

Kortom, een plaats waar heel wat leefloners een overgeprijsde en slappe koffie zullen drinken. Echter heel wat minder architecten, die in hun loft langs de Leie (Nespresso, what else?) nog maar eens de stationsmaquette bekijken en denken 'wat heerlijk om een flexibele en tegelijk duurzame leefomgeving te scheppen. Welk een voorrecht om de synthese tussen kunst en wetenschap concreet te maken in een nutsgebouw dat bovendien een ontmoetingsplaats is, een continentale haven, een knooppunt van levenslijnen en bedrijvigheid, ja zelfs een symbool van het menselijke streven naar het ontstijgen van zijn biologische inertie. Leve de vooruitgang! Hoezee'

Dat is dan 2,30 euro voor de koffie mevrouw.

Dat is dan 12, 90 euro voor uw treinticketje, meneer.

Dat is dan 400 miljoen euro belastingsgeld, lieve burger.

REIS NAAR DE TOEKOMST !

Fien Fluytenzuyger 9 november 2010 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 5084720)
Megalomaan is het woord. 'Reis naar de toekomst' probeert een zalfcampagne de burger dit architecturale geknutsel te doen slikken.

Ze lopen toch een halve eeuw achter als ze denken de mensen met die space age-achtige propaganda te kunnen paaien.

Figy 9 november 2010 03:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5082256)
... want de treinmobiliteit is me nog te duur.

"Met de trein is het altijd een beetje reizen". Dat klopt want als je op reis bent geweest ben je ook veel geld kwijt.

Paulus 9 november 2010 08:28

Spreken we hier over station 'Gent St.Pieters' of 'Gent Dampoort'?

eno2 9 november 2010 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5084882)
Spreken we hier over station 'Gent St.Pieters' of 'Gent Dampoort'?

Het eerste.

Het megalomane project werd deze week in de Morgen uit de doeken gedaan.

den dinges 9 november 2010 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger (Bericht 5082279)
Alle cafés aan de achterkant van het station zijn onteigend en gesloopt, voor de bouw van een parking. Als je hun maquette bekijkt lijkt het haast alsof ze zich willen spiegelen aan de Gare du Nord in Parijs.

Een gedrocht, een labyrint, waar men vooral negers en gewapende soldaten tegenkomt. Ik verschiet er niet van dat apenland België hier zich wil aan spiegelen...Arm Europa...

Fien Fluytenzuyger 9 november 2010 11:52

Ik herinner me vooral een lange gang, waar allemaal bedelende vrouwen naast elkaar op de grond zaten. Tientallen naast elkaar aan 't bedelen, in één lange rij.

Ik versta niet hoe je op zo'n manier zelfs geld kunt verdienen?

den dinges 9 november 2010 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5082305)
Treintickets zijn in België juist te goedkoop. Vandaar dat de kwaliteit van de treinmobiliteit niet zo hoog is.
Die nieuwe stations zijn echter nodig. Als men het spoor aantrekkelijker wil maken
moet men met de stations beginnen.

Men verkoopt hier weer zever dat het klettert. Openbaar vervoer moet spotgoedkoop, of beter nog, gratis zijn. D�*n ga je de mensen overtuigen om hun auto thuis te laten.
Maar dat interresseert de regering(en) niet natuurlijk. Wat zij willen is grootse gebouwen, en autostrades laten bouwen, want daarmee is het dat ze steekpenningen kunnen binnenrijven.

Mambo 9 november 2010 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5085273)
Men verkoopt hier weer zever dat het klettert. Openbaar vervoer moet spotgoedkoop, of beter nog, gratis zijn. D�*n ga je de mensen overtuigen om hun auto thuis te laten.
Maar dat interresseert de regering(en) niet natuurlijk. Wat zij willen is grootse gebouwen, en autostrades laten bouwen, want daarmee is het dat ze steekpenningen kunnen binnenrijven.

Denk ik ook wel.
Een station oké, een megalomaan station ?

t' is tenslotte enkel om op of af de trein te stappen.

Fien Fluytenzuyger 9 november 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5085257)
Een gedrocht, een labyrint, waar men vooral negers en gewapende soldaten tegenkomt. Ik verschiet er niet van dat apenland België hier zich wil aan spiegelen...Arm Europa...

Les Belges poussent, ma parole!
L'imitation �* l'excès,
Et s'ils attrapent la vérole,
C'est pour ressembler aux Français.

the_dude 9 november 2010 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 5082305)
Treintickets zijn in België juist te goedkoop. Vandaar dat de kwaliteit van de treinmobiliteit niet zo hoog is.
Die nieuwe stations zijn echter nodig. Als men het spoor aantrekkelijker wil maken
moet men met de stations beginnen.


kwestie van eventjes in de verf te zetten wat niet belangrijk is voor degelijk openbaar vervoer.
Als men het spoor effectief aantrekkelijk wil maken dan zou men werk maken van de betrouwbaarheid en de prijs; de eerste is veel te laag, de tweede te hoog. Al de rest, zoals deze megalomane uitspattingen, dienen enkel ter streling van het ego van zij die hun handjes in cement plaatsen. Hun houding is allesbehalve gericht op het 'aantrekkelijker' maken van het spoor.

Goldband 10 november 2010 13:40

5 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger (Bericht 5084742)
Ze lopen toch een halve eeuw achter als ze denken de mensen met die space age-achtige propaganda te kunnen paaien.

Vind ik ook, maar zij zijn 'zo ver vooruit' dat wij hen niet begrijpen. Gelukkig hebben ze architecturale kneepjes om de burger onbewust een goed gevoel te geven en hem de frisse vernieuwing te laten waarderen.

Kijk over enkele jaren maar naar die mooie, uitgeslapen, opgewekte gezichten in het station, de gezichten die je nu al op de visionaire posters 'reis naar de toekomst' terugvindt.


(Bedelaars, allochtonen, pubers worden via een centraal stofzuigersysteem verwijderd :-)

Mambo 10 november 2010 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 5087895)
Vind ik ook, maar zij zijn 'zo ver vooruit' dat wij hen niet begrijpen. Gelukkig hebben ze architecturale kneepjes om de burger onbewust een goed gevoel te geven en hem de frisse vernieuwing te laten waarderen.

Kijk over enkele jaren maar naar die mooie, uitgeslapen, opgewekte gezichten in het station, de gezichten die je nu al op de visionaire posters 'reis naar de toekomst' terugvindt.


(Bedelaars, allochtonen, pubers worden via een centraal stofzuigersysteem verwijderd :-)

Ik zie vooral gebouwen die een massa onderhoud vragen en waarvan ik voorhand al weet dat ze daar nooit genoeg geld zullen voor hebben om die uit te voeren.
Resultaat zal zijn vanaf ongeveer een maand of 6 na afwerking een megalomaan vuil en triestig uitzicht.
Zeker waar treinen rijden en metaalafzetting van de spoorlijnen een dikke lange bruine laag onverwijderbaar roest leggen op alle gebouwen rondom.

Het staat er nog niet en het is allemaal kapot!

De Prodigy 10 november 2010 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 5087895)
(Bedelaars, allochtonen, pubers worden via een centraal stofzuigersysteem verwijderd :-)

Waarom denk ge dat er nooit geen allochtonen enzo in science fiction films meespelen. Het is IN de toekomst!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be