![]() |
Fini voor Berlusconi?
Fini vraagt het ontslag van Berluscini.
Dat zal wel niet volgen, maar gaat Berlusconi zijn meerderheid verliezen? |
Hopelijk heeft die genoeg geld nog wat stemmen over te kopen, is altijd boeiend bij die kerel.
|
Dat een politicus van zijn gehalte en niveau ongestoord kan blijven zitten dankt hij aan zijn geld, invloed en de mafia die Italië bestuurt.
Ik vraag me af of de politieke structuur ooit is veranderd sinds de tijden van het Romeinse keizerrijk. |
Ah, de man is gewoon 'molto jocoso'.
Geen wonder als je Burlesconi heet... |
Citaat:
|
Dat is dacht ik alleen het geval geweest bij Claudius.
|
Citaat:
|
Wie nog meer?
|
Citaat:
|
Ze hadden hem een manshoge replica van de Familia Sagrada in zijn gezicht moeten gooien...
|
Burlesconi is zijn meerderheid al kwijt.
Dit draait uit op verkiezingen. C'est Fini |
Citaat:
de Praetoriaanse Garde heeft tientallen keizers aan hun postje geholpen. Dit was heus niet enkel bij Claudius. Ik denk dat er op Wikipedia wel een lijstje zal staan... Soms hield de Garde een effectieve uitverkoop van het ambt :-D |
Dat moet al minstens de 10de keer in evenveel jaar tijd zijn dat Il Cavalieri 'zijn meerderheid kwijt" is,en dat die kerel "Fini " van ergens staat te toeteren dat het nu gedaan moet zijn.
In de Italiaanse politiek betekent "de meerderheid" niks.Wat wel betekenis heeft is wie de "man van de grote industrie en aanverwante aktiviteiten" is.De rest is bankvulling.....:roll: Straks ,nadat de Italiaanse burger eens wat stemmen heeft uitgebracht,geven ze elkaar een kus en gewoon weer verder.... zo gaat dat,want eerlijk gezegt,wat zijn de alternatieven? :? |
Citaat:
|
Deze keer is het definitief bekeken met Burlesconi.
Wie zich afgeeft met minderjarigen raakt makkelijk in de minderheid. Minderjarigen kunnen immers niet stemmen... |
De man kan door zijn macht openlijk doen wat anderen stiekem moeten doen. Maar geld is macht en dat gaat zeker op in Italië.
|
Citaat:
|
Citaat:
Tsja...die "regenboogcoalitie",onzaliger gedachtenis ,verzandde al snel in een ruziemakende tetterbak waar Berlusconi en zijn (steeds wisselende-) vriendjes van centrum en rechts gewoon overheen walsen (behalve in de steden dan...) "Rechts en centrum" in Italie zijn inderdaad enigszins kwetsbaar mocht B wegvallen,het is niet zo zeker of een andere meneer F<vulzelfitaliaanin>-ini van hetzelfde kaliber is..(en ik bedoel dan niet op het gebied van politieke ernst en toewijding,onbelangrijk in Italie,maar op de feeling het publiek te kunnen bespelen en de juiste vrienden in de "juiste" milieus) Bij "links" zie ik ook niet direkt een topfiguur die per direkt de fakkel zou kunnen pakken....:? |
"Il Cavalieri" is met een Covids-besmetting opgenomen in het ziekenhuis...
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200904_92509979 Bemerk echter dat niks,werkelijk niks,hem totnogtoe lang kon weghouden van een plaats in de Italiaanse politiek.Misschien wel omdat hij de ENIGE echte overgebleven politicus was van gans Italie..... Bon,het is nu bang afwachten of dat virusje hem,de onverwoestbare,uiteindelijk van het schaakbord zal verwijderen.... |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be