![]() |
Wat is de beste laptop?
Zou een nieuwe laptop moeten kopen maar heb geen flauw benul wat de verschillen zijn tussen de merken. Dus, voor de mensen die er iets van kennen: wat is de beste laptop (beste prijs/kwaliteitsverhouding)?
Toshiba? HP? Acer? Sony Vaio? Packard Bell? ... |
Het bedrijfssegment van Dell is me tot nu toe steeds uitstekend bevallen.
Met Acer eigenlijk enkel slechte ervaringen. |
Ik heb enkel een pc, van Dell.
Mijn oude laptop in de kast is van HP. Heeft vijf jaar heel goed gedraaid tijdens mijn studies. Prima bakje. Momenteel heb ik wel een laptop van het werk, een Lenovo. Geen problemen mee en erg vlot. Maar van prijs heb ik me natuurlijk niets aan te trekken. |
Citaat:
Nooit meer Acer (edit): Ik had de Acer goedkoop, anders had ik voor hetzelfde geld een Macbook gekocht. Dat zijn pas goede laptops. |
Citaat:
Vroeger waren dat uber stabiele beestjes... Maar probeer een bedrijfslaptop te scoren (ook al betaal je hem zelf) want die zijn meestal beter van bouw, in de commerciele lijn voor prive klanten wordt daar vaak op bespaard. |
De meeste mensen die ik al gehoord heb, zijn voor HP...
|
Ik heb een bedrijfslaptop kunnen kopen via kapaza. Op vlak van design zijn ze natuurlijk niet zo blits, maar zeer stevig, heel functioneel (veel aansluitingen), touchpad van de muis werkt SUPER ! 5 jaar later werkt die nog tiptop, afgezien van de batterij. Aan de huidige standaarden is het wel een slome bak geworden.
EEN HP nc6200 |
Citaat:
Van die macbooks, ik weet het niet, hoor. In de familie zijn er een paar en dat zijn verdorie stabiele, snelle beestjes. |
Citaat:
2. Draait ge regelmatig programma's die veel rekenkracht vragen (fotobewerking, videobewerking, 3D rendering, games, &tc)? 3. Wat is uw budget? 4. Hoe lang wilt ge hem kunnen gebruiken? 5. Welke features zijn essentiëel? 6. Hoeveel randapparatuur gaat ge er op aansluiten? |
Citaat:
|
Citaat:
Dan begint de miserie. Bij dell heb ik een kapot scherm gehad, UPS kwam hem ophalen en 3 dagen later had ik hem terug. Gepareerd zonder kosten. Had zo 3 jaar lang een service contract. Kost u 300 euro, maar de baas betaalde...standaard krijgt ge dat 1 jaar. |
Ik heb een ASUS
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Zijn er trouwens voordelen aan een laptop t.o.v. een gewone PC, buiten het feit dat je een laptop overal mee kan nemen?
|
Citaat:
|
voor t bedrijf kies ik uitsluitend HP
voor thuis zweer ik bij Medion |
Citaat:
allemaal triple A onderdelen trouwens. |
Citaat:
Ik reis veel met de laptop, dus dat moet degelijk zijn. |
Citaat:
|
Op het werk heb ik een docking station met scherm en toetsenbord/muis, zodat ik er op kan werken alsof het een gewone pc is. Thuis zit ik idd met een laptop dan :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be