![]() |
Nederlandse anti-kraakwet gekraakt
Nederlandse anti-kraakwet gekraakt door het Haagse EU-hof.
Die wet is pas vijf weken oud. Uitdrijvingen van krakers zijn al stopgezet.:-D De eigenaarsrechten worden door het Hof terecht ingeperkt door de woonrechten van de mens. |
Een mens heeft geen woonrecht. Kraak een overheidsgebouw en je zult het weten. Maar de gesneuvelde wet geeft in ieder geval weer dat niemand de feitelijke wetten kent. De wet is dus op een verkeerde leest geschoeid door ambtenaren die niet verder kunnen kijken dan hun Haagse neus lang is. Die vergeten zijn, of te gemakzuchtig, naar belemmerende bepalingen te zoeken.
De wet zal derhalve op een andere, en meer op het criminele aspect van het kraken moeten worden geschoeid. |
Citaat:
|
Ik heb het niet over terecht of onterecht.
In de zestiger jaren stond ik in het midden van de Amsterdamse kraakacties. Van aanvankelijk verdedigbaar protest is het verworden tot een verblijf van drugsverslaafden en criminelen die buiten de maatschappelijke orde staan. Maar de linkse anarchistische lijn houdt niet op bij Wilders. De wet is stomweg op een verkeerde basis gefundeerd. Maar wie zegt dat ambtenaren creatief zijn. Dit moet je via de belastingwetgeving aanpakken. (korten op uitkering door er voordeurdelers van te maken). |
Citaat:
|
Correct. Dat had ik over het hoofd gezien.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be