![]() |
Philippe Geluck: “A quoi sert le flamand? A faire chier les Wallons”
Hieronder een stukje uit de nieuwe show van Philippe Geluck, Waals "artiest":
![]() Citaat:
Video (vanaf minuut 24): http://www.rtbf.be/laune/revoir/deta...IJAP100-000-19 |
De Vlaamse Overheid lacht zelf met haar eigen taal, waarom zouden anderen het dan niet mogen doen?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=146196 |
Hij weet wel welke groepen hij moet sparen.
|
Wij zijn de kolonisten? Ik dacht dat het de Walen waren die Vlaamse grond wilden?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook erg humoristisch en vermakelijk was 't grote optreden van Elio in Le Grand Direct op RTL-TVI van gisteravond. Let vooral op de kurkdroge tongue-in-cheek humor van onze toekomstige eerste minister:
“La N-VA est un parti jeune qui n’avait pas encore l’expérience d’une négociation avec les francophones”, dira-t-il. “Pour un parti nationaliste, l’idée d’accepter un compromis est souvent perçue comme un échec. Mais un compromis, ça ne se fait pas avec soi-même mais avec toutes les composantes autour de la table. Il a fallu le temps pour acquérir une vision et une volonté différente.” |
Citaat:
Ik vind het een autistische benadering en bovendien is het een leugen waaraan Vlamen verslaafd zijn (men spreek op het ergst bij een 'vulgair' Nederlands; vulgair taalgebruik dat ook elders bestaat, enkel autisten of nahollers van autisten doen er normaal moeilijk om en zien er een probleem in). Vraag je het mij, dan is dat het gevolg van in een klein land te leven met een Katholieke grondslag. De Rooms-Katholieke Kerk is hiërarchisch en de Vlaamse invulling ervan bevindt zich permanent onderaan in die hiërarchie, ook al vorm je de subbovenlaag binnen die Vlaamse kaste. Wat een idioot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ach wat zijn ze toch simpel die Walen, ik spreek weliswaar slecht frans omdat ik nu eenmaal geen talenknobbel heb, maar besef dat ik toch de moeite moet doen om frans te spreken daar een groot deel van onze klanten en collega's franstalig zijn, ik blijf het raar vinden dat Walen steeds met dat verhaaltje afkomen, het doet er niet toe dat er veel meer spaans/chinees/arabisch gesproken wordt, in België is het handiger Frans/nederlands/engels/duits te kunnen spreken.
|
Philippe Geluck mag van mij met Vlamen lachen of zelfs oprecht deze mening hebben, ik ga me erdoor gekwetst noch beledigd voelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Aan zijn achternaam te horen is Geluck zelf afstammeling des méchants colonisateurs. Geluckig kan hij er nu om lachen. Soit, heb de man ook al paar keer op tv gezien en ik denk niet dat hij iets tegen de Vlamingen heeft.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be