![]() |
Stel...
Stel je hebt nog genoeg geld om vijf jaar zeer aangenaam van te leven. Je hoeft niet meer te werken, je kunt een paar leuke reizen maken, fijne boeken lezen, etc - al naargelang waar je oprecht van geniet. Daarna neem je een vaarwelpilletje en zo heb je je leven in schoonheid geëindigd.
Je zou ook nog vijf jaar tegen je zin kunnen gaan werken en daarmee geld genoeg verdienen om daarna 10 jaar zonder zorgen te leven. Je brengt dus een offer van 5 jaar voor 10 jaar uitgesteld genot. Ook na afloop hiervan neem je een vaarwelpilletje. Wat kies je? |
Citaat:
|
Citaat:
En om't makkelijker te nemen , overval gewoon een paar gasten die de eerste mogelijkheid namen , geld genoeg om 15 jaar zorgeloos te leven zonder ne klop te doen ... :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk eerder het laatste. Die vijf jaar tegen je zin werken kan louterend zijn. Je geeft je vrije tijd daarmee ook een meerwaarde. En je hebt toch iets om naar uit te kijken.
Mocht ik natuurlijk al tegen de vijftig zijn zou ik eerder voor de eerste optie kiezen. Een goede gezondheid is essentieel voor je zorgeloze jaren. |
Citaat:
|
Het laatste: vijf jaar zijn zo voorbij.
|
Citaat:
Ge blijft zo lang mogelijk leven. |
Ik vind niet dat het leven enkel genot hoort te zijn.
Mensen die nooit ongelukkig waren zijn doorgaans saaie mensen. Zo'n houding van 'liever dood dan pijn' vind ik ook weinig inspirerend. |
Citaat:
1 klagen over uw miserie doet ge niet. 2 zolang het zeer doet weet ge dat ge nog leeft. |
Citaat:
Het lijkt me wel belangrijk dat ge er af en toe met iemand over uw problemen kunt over praten. Daarom hoeft ge nog geen klager te zijn. Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk een onevenredige vraag en vrijwel iedereen zal het tweede nemen, ikzelf ook uiteraard. In het eerste geval heb je nog vijf onbezorgde jaren: vijf jaren dus, in het tweede geval vijf lastige jaren gevolgd door 10 onbezorgde jaren, dus 15 jaar. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ge denkt toch echt niet dat ik dat vrijwillig ga doorslikken he, ... ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be