Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Het centrum van het Heelal: De Grachtengordel. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146307)

Derk de Tweede 11 november 2010 12:39

Het centrum van het Heelal: De Grachtengordel.

parcifal 11 november 2010 13:06

Wat zijn tokkies?

Derk de Tweede 11 november 2010 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 5090408)
Wat zijn tokkies?

PVV stemmend en SBS kijkend asovolk met tatoe's op hun dikke vette buiken.

Jazeker 11 november 2010 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5090419)

Als ik de uitslagen en de peilingen moet geloven, dan zou bijna half Nederland een tokkie zijn.

Derk de Tweede 11 november 2010 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5090595)
Als ik de uitslagen en de peilingen moet geloven, dan zou bijna half Nederland een tokkie zijn.

Daar zit wel een kern van waarheid in......8-)

Zwartengeel 11 november 2010 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5090419)

Het Nederlandse equivalent van wat bij ons clichématig omschreven wordt als 'dé' VB-stemmer, dus.

Derk de Tweede 11 november 2010 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5090723)
Het Nederlandse equivalent van wat bij ons clichématig omschreven wordt als 'dé' VB-stemmer, dus.

Ik denk dat het VB niet zo populistisch is als de PVV en dus een andere wellicht wat trouwere maar hardere aanhang heeft.

Bovenbuur 11 november 2010 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5090723)

Nee, niet echt. Een tokkie is meer iets dat iedereen ontkent te zijn. Vernoemd naar een gezin dat een eigen TV-serie kreeg zodat vastgelegd kon worden hoe ze de hele dag niks deden en leefden op een uitkering. Vanuit een echte grachtengordelaar gezien kan er nog wel een aardig deel van het land onder de term tokkies vallen, maar het aantal mensen dat het echt als geuzennaam accepteert zal erg laag liggen. Het is daarmee een nog wat variabeler begrip dan "de VB-stemmer", en ook niet zozeer verbonden aan een politieke partij of stroming (de PVV bestond nog niet toen de term werd bedacht, wat ze wel stemden weet ik eigenlijk niet, maar op niemand lijkt me een aardige gok).

Derk de Tweede 11 november 2010 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5090925)
Nee, niet echt. Een tokkie is meer iets dat iedereen ontkent te zijn. Vernoemd naar een gezin dat een eigen TV-serie kreeg zodat vastgelegd kon worden hoe ze de hele dag niks deden en leefden op een uitkering. Vanuit een echte grachtengordelaar gezien kan er nog wel een aardig deel van het land onder de term tokkies vallen, maar het aantal mensen dat het echt als geuzennaam accepteert zal erg laag liggen. Het is daarmee een nog wat variabeler begrip dan "de VB-stemmer", en ook niet zozeer verbonden aan een politieke partij of stroming (de PVV bestond nog niet toen de term werd bedacht, wat ze wel stemden weet ik eigenlijk niet, maar op niemand lijkt me een aardige gok).

LPF, PVV of als ze 18 jaar lagere school hebben de SP.
Tokkiepartijen.

Pølle 11 november 2010 17:09

Wat stem jij eigenlijk, Derk?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be