![]() |
Over de toename van het anti-semitisme in België en het charmeoffensief van het Vlaams Blok tav de joodse gemeenschap in Antwerpen.
Joden heb je in alle maten en gewichten en ze zijn mijns inziens helemaal niet minder feilbaar of genialer dan de gemiddelde homo sapiens sapiens. Je hebt er zelfs in Antwerpen die oproepen om op het Vlaams Blok te stemmen. Daar begrijp zelfs ik geen barst van. Op het forum van Goedkosjer van Dr. Rosenberg loopt al maandenlang de discussie tussen voor- en tegenstanders van het charmeoffensief van het Vlaams Blok tav de joodse gemeenschap in Antwerpen. Een interessante discussie om te volgen al was het maar om vast te stellen dat het gezegde "Twee joden, drie meningen" klopt als een bus. Moest het inderdaad maar een joods-onderons-twist zijn, zou ik zeggen: laat ze maar hun gang gaan, wie zijn wij om de joden de les te spellen. Hebben onze voorouders in de loop van de geschiedenis niet tientallen ja honderden progroms op de joden georganiseerd in nagenoeg alle landen van de wereld? De nazis waren zeker niet de eerste, alhoewel hun systematiek en goed georganiseerde geautomatiseerde moordmachine in haar gruwelijkheid niet te evenaren valt en beslist uniek blijft in de geschiedenis van de wereld. Toen mijn vrouw en ik een paar dagen geleden de film The Pianist van Roman Polanski voor het eerst te zien kregen, maakte mijn vrouw nog de veelzeggende opmerking van: "Moest ik een jood zijn, ik zou nooit in Europa willen wonen of leven na al wat de Europeanen de joden hebben aangedaan." Wat kan ik daar op antwoorden? Helaas zijn er teveel outsiders en slachtoffers bij betrokken die maken dat niemand onverschillig kan blijven van wat er in de Gaza-strook en op de Westbank gebeurt. Wat de voorbije en de huidige Israëlische regeringen de Palestijnen hebben aangedaan en nog alle dagen aandoen, die geschiedenis als het al ooit geschiedenis kan worden, zal ook nooit vergeten worden. De spiraal van geweld zal iemand moeten doen stoppen, of het hele middenoosten kan er aan tenonder gaan. De Palestijnse terroristen hebben volk genoeg die zich met zichtbare overgave en ware doodsverachting zelfmoorden op plaatsen waar ze in één klap zoveel mogelijk joodse onschuldige slachtoffers kunnen ombrengen. Probeer dat ook maar eens tegen te houden. Je moet er of goed gek voor zijn, of fanatiek religieus, volgens mij is het ene het equivalent van het andere. Maar toen enkele dagen geleden Hajo Meyer (72), secretaris van 'Een Ander Joods Geluid' en een overlevende van de holocaust, op 22 mei 2004 in het programma Nachtwacht, de daden van Israël vergeleek met de daden van het nazisme in de beginperiode, sloeg ik toch wel achterover van verbazing. De vergelijking met de nazi's of nazipraktijken maken, is niet alleen totaal fout en boosaardig maar getuigt van een bewuste manipulatie van de geschiedenis. Dit is een interpretatie die er alleen maar op gericht is om de politieke fouten en miskleunen van Israël om te buigen met het enige doel en resultaat het anti-semitisme terug aan te wakkeren. Zo las ik in het BIW (Belgisch Israelitisch Weekblad nr 43 van 21 mei 2004) het artikel "Antisemitische pamfletjes in Utrecht". Het artikel verhaalde over strookjes papier die overal op straat worden gevonden waarop citaten zoals "Joodse bezetting is terrorisme", "Stop de joodse bezetting" enz., omrand met een rouwkader. Op zich heb ik geen enkel probleem met de vrije meningsuiting maar.... het antwoord lag voor de hand: wat doen dat soort pamfletjes in Utrecht? Wat hebben Nederlanders -joden- te maken met Israëlische joden of Israëlische politiek? Waarom moeten Nederlandse joden opdraaien voor wat er in Israël al dan niet misloopt? Wat niet betekent dat Sharon een vrijgeleide moet hebben om gelijk welk internationaal recht en de mensenrechten in het algemeen constant met de voeten te treden. Bij mijn weten werd enkel de Paus in Rome officieel onfeilbaar en onschendbaar verklaard. Gelukkig maar. Het directe gevolg van dergelijke acties is wel dat het immer sluimerend antisemitisme terug oplaait, wat uiteraard de bedoeling is van hen die deze pamfletjes verspreiden. De anti-semieten die zich zowel in het extreemlinkse als in het fundamentalistische moslimkamp bevinden, gebruiken aldus de joden die in de diaspora leven, als gijzelaars, als pasmunt voor hun strijd in het midden-oosten. Ondertussen speelt het Vlaams Blok in Antwerpen haar eigen strategie uit tav de joodse gemeenschap van Antwerpen, als onderdeel van de strijd de moslimfundamentalisten van bv het AEL van Abu Jah Jah en tegen de islam in het algemeen. Heeft het Vlaams Blok het jodendom of de joden opeens in hun hart gesloten? Bijlange niet. Als je in het 70-puntenplan het begrip moslims en islam vervangt door jood en jodendom, zijn we precies terug waar het 60 jaar geleden gestopt is: isolatie, discriminatie, segregatie, denaturalisatie, deportatie. En welke garantie krijgen de joden van het Vlaams Blok dat hen niet hetzelfde zal overkomen als wat ze de moslims willen aandoen? Geen enkele. Het enige wat FDW belooft is dat zo lang joden een low profile ophouden en geen criminele feiten plegen, dan mogen ze blijven 'bij ons'. Een voorwaardelijke tolerantie dus, die op elk moment kan aangepast of herzien worden. Omdat het Vlaams Blok precies doet wat bv ook het AEL doet (of wat er in Utrecht gebeurt) maar dan in omgekeerde richting. Het charmeoffensief van het VB tav de joodse gemeenschap, dat gelukkig slechts gedeeltelijk succesvol is, bereikt hetzelfde wat het AEL doet. Namelijk de strijd die in Israël gaande is, verleggen naar ons grondgebied. Door openlijk de Zionisten te steunen in eigen land worden de Belgische joden in hun geheel (en niet enkel de Zionisten) meegesleurd in het conflict in Israël en aldus verder de kop van jut in ons land. Het Vlaams Blok mengt zich in een conflict waar het beter vantussen zou blijven, maar verblind als zij zijn door hun moslimhaat zijn blijkbaar alle middelen goed. Bovendien heeft het Blok, of hun mandatarissen, zich meermaals bezondigd in het verleden aan revisionisme, negationisme en ronduit anti-semitisme (zie verder). Kort samengevat en een duidelijke waarschuwing naar iedereen die onze joden in dezelfde zak willen stoppen als het Palestijns/Israëlische conflict: Handen Af van Onze Joden! En tot de joden die menen dat ze in het Vlaams Blok nieuwe bondgenoten hebben gevonden wil ik waarschuwen met het oude Vlaamse gezegde: "Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen!" Lees meer over het Vlaams Blok en de Joden op mijn webstek (nieuwe update met nieuw materiaal): http://users.pandora.be/amarcord/selys/ |
Het Blok is voor Joden niet geloofwaardig.
Citaat:
|
![]() Dit is de realiteit, leer daar maar mee leven. :twisted: |
Citaat:
|
ik begrijp dat niet , die Joden die in zee gaan met het Vlaams Blok,
ontkenners van de holocaust, vmo figuren,.... ![]() |
Citaat:
De Joden worden in Antwerpen bedreigt door moslimjongeren en opgehitst door de AEL ! Niet door het Vlaams Blok ! Integendeel, Filip Dewinter in hoogsteigenpersoon ging op audiëntie bij de Joodse gemeenschap ! |
wtf is er nu weer mis met de VMO??
|
Citaat:
|
Piano, een goede post voor een keer en ik ben het grotendeels met u eens, maar waarom moet je het Blok daar nu weer bij sleuren? Je bent werkelijk geobsedeerd.
De grootste bedreiging voor de Belgische joden komt uit de moslimgemeenschap. Een verslag van de Europese commissie heeft recentelijk angetoond dat de stijging van het aantal antijoodse incidenten in Europa uitsluitend het feit is van moslimjongeren. Het zijn marrokaanse tieners die de joodse kinderen van de Maïmonide school in Brussel regelmatig aftoeken, geen skinheads of VBJ leden. Het is ongelooflijk dat je in jouw anders goed onderbouwde post geen woord rept over moslimjongeren. Volgens jouw logika MOET het Blok antijoods zijn omdat de NSDAP dat was. Dat is onzin. Als je absoluut paralellen wil trekken met de jaren dertig dan zie ik er alvast eentje die de conclusie van jouw post ontkracht. Hitler en de zijnen waren antijoods van in het begin : hun gescriften stonden er vol van. Mein Kampf stond er vol van. Welnu, wat is de leidraad in de geschriften van het Blok? Zij zijn anti-migrant, anti-alloctoon. Maar geen woord over de joden. Conclusie : het Blok heeft misschien (ik geloof het niet) een plan om de migranten uit te roeien, maar het heeft als partij niets tegen de joden. Zelfs de joden weten dat. Zij hebben een probleem met moslimjongeren, niet met Blokkers. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Allee, kritiek op Israel wakkert het anti-semitisme aan :roll:
Waar hebben we dat nog gehoord, Piano? Voor mijn part; totale boycot van Israel zoals ze gedaan hebben met Zuid-Afrika. |
Citaat:
Dat kan men niet van andere volkeren zeggen... :evil: |
Citaat:
1) Het anti-semitisme van vandaag is voor 90% afkomstig van Moslim extremisten waarvan er zeker 75% minderjarig zijn, deze mensen zijn gefrustreerden (zoals we die ook vinden bij het Blok) die opgehitst worden door enkele fanatiekelingen die ogenschijnlijk enkel fysiek zijn opgegroeid. 2) Tot hier toe heeft het Blok nog GEEN ENKELE boodschap naar buiten gebracht of GEEN ENKELE daad gesteld die antisemietisch zou zijn, ik vind het dus een beetje loze beweringen, dat het Blok wel extreme stellingen erop nahoudt i.v.m. andere vreemdelingengroepen daar ben ik het mee eens! Ik wil ook nog enkele dingen benadrukken uit jouw post die ik zeer belangerijk vind: -De mensen die een Jood of een Arabier die in ons land woont mee verantwoordelijk stelt voor de daden die gesteld worden in Israel is een volslagen idioot en extremist ('of' is hier niet te gebruiken). -Wanneer je objectief naar de situatie kijkt kan je niet zeggen wiens schuld deze aanhoudende situatie is, enkel en alleen al omdat wij ze enkel kennen vanuit onze media, een mening als 'Israel heeft gelijk' of 'de Palestijnen hebben gelijk' is verwerpelijk. -Vergelijkingen met de Holocaust doen mij en vele andere mensen "walgen", ik vind het dan ook vreemd dat iemand die zelf in de kampen gevangen heeft gezeten zoiets kan zeggen op televisie en daarmee misschien wel 100en mensen kwetst die met dat verleden niet zo kunnen omgaan, of die een familielid hebben verloren in de vernielingskampen. Zulke vergelijkingen geven blijk van een tekort aan respect voor alle slachtoffers (overlevenden en doden+verwanten) van de Holocaust. |
Ik vind het grof dat men hier over de Joden praat alsof die niet in staat zouden zijn het VB in te schatten.
Volgens mij hebben ze daar een veel betere inschatting over dan de meesten hier op het forum. |
Ik zou inderdaad de dreigingen van het AEL niet zo licht opnemen:
Citaat:
Een dergelijke taal wordt ook gebruikt op de site van www.vjm.cc die zich openlijk achter het VB schaart. Het is precies of die twee elkaar de hand geven. |
het is smaad, , schande en getuigt van al niet teveel respect aan die miljoenen Joden die gestorven zijn in de holocaust die het VB ontkend. :evil:
http://www.student.ugent.be/als/Holocaust.htm |
Citaat:
:roll: En ze volharden in de boosheid , (zie Humo, deze week) :roll: |
Gelieve ook de foto's te posten van de heer Verofstadt en dikke Michel samen met massamoordenaar ...Khadafi
|
Citaat:
:roll: Ja, en Bush is ne pacifist :roll: :roll: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be