![]() |
God happers een nieuw speeltje
God geeft wetenschappers een nieuw speeltje
Gigantische bellen centrum Melkweg ontdekt ![]() De Fermi-ruimtetelescoop van de NASA heeft twee gigantische bellen ontdekt boven en onder het galactische centrum van de Melkweg. Iedere bel heeft een doorsnee van maar liefst 25.000 lichtjaar. Dat is ongeveer de helft van de diameter van ons sterrenstelsel. Dit heeft Doug Finkbeiner van het Harvard Smithsonsian Centrum voor Astrofysica in Cambridge bekendgemaakt. Hij zegt verder: "We begrijpen de aard of oorsprong niet helemaal." ![]() |
Recent ontdekt... maar hoe lang is dat er al?
Niet God maar Fermi geeft wetenschappers een nieuw mysterie om te ontrafelen ;) |
We snappen er 'nog' niets van, maar toch de pretentie hebben over de oorsprong van het heelal te spreken. Het is alsof je denkt dat het puntje van de caracol de oorsprong van het waterleven is terwijl je nog niet hebt opgekeken om de oceaan te aanschouwen.
Citaat:
Citaat:
God erbij sleuren vind ik al even pretentieus trouwens. |
Citaat:
Jij komt hier heel erg pretentieus over. Als je op een iets betere bron gaat kijken; Nasa bijvoorbeeld. Dan zie je dat er op dit moment verschillende verklaringen onderzocht worden. De meest veelbelovende verklaring is een uitbarsting van het zwarte gat in het centrum van de Melkweg. Waarom Rikus daar god bij moet betrekken is me een raadsel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het lijkt typsich menselijk te zijn het 'nu' te overschatten.
|
Cool. Dat zou wel eens nieuw licht kunnen werpen op het ontstaan van superzware zwarte gaten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat gat is voor ons dan wel zwart, maar binnen in is het een immens licht, dat hier naar buiten straalt. Ja: Stephen Hawking moet hier nog maar eens goed over na denken!! Maar dat komt er dan van als hij mijn brieven niet leest. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het grote succes is hem naar het hoofd gestegen. Maar hier wint toch de bescheidenheid juist in het kleine het grote te zoeken. God en ik zijn één en wie mij hoort, heeft God gehoord. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be