Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Albanese mensensmokkelaars eindelijk opgepakt ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14638)

ancapa 25 mei 2004 20:24

Binnenland

25/05 Twintig Albanese mensensmokkelaars aangehouden

Een belangrijk netwerk in het milieu van de mensensmokkel is opgerold in de nacht van maandag op dinsdag tijdens een grootscheepse operatie op de parkings langs de E40 en de E411.
Twintig Albanese mensensmokkelaars werden aangehouden, aldus de federale politie en het federale parket dinsdag op een persconferentie in Brussel. Tijdens de operatie werden ook 42 illegalen opgepakt.
Door 28 huiszoekingen kon beslag worden gelegd op materiaal en sporen van de bende die betrekking hadden op de activiteiten van de criminele organisatie. De parkings die werden gecontroleerd, lagen langs de E40 (Grand-Bigard, Drongen, Jabbeke) en de E411 (Bierges, Aische-en-Refaille en Wanlin).
De politie zat de bende, die illegalen per vrachtwagen naar Groot-Brittannië bracht, al ruim een jaar op het spoor.
Na de sluiting van het Franse centrum van Sangatte in maart 2003, waarschuwden de Franse autoriteiten de Belgische politie dat de trafieken doorgingen. De aanhouding van een illegaal eind november jongstleden in Zaventem bracht schot in de zaak. De man gaf het telefoonnummer van zijn smokkelaar en zo konden twintig Albanezen die in Ganshoren, Jette en Koekelberg verbleven, worden opgespoord.
Maandagavond en -nacht namen 150 agenten deel aan de actie. De twintig smokkelaars werden allemaal aangehouden. Zij zouden minstens tachtig transporten hebben georganiseerd.
De bende was zeer goed georganiseerd, aldus het parket: kandidaat-vluchtelingen - Albanezen, Pakistanen of Indiërs - betaalden omgerekend 1.300 euro bij het vertrek, maar ook bij de aankomst. Zij beschikten over een garantie dat als het transport mislukte, ze nog twee mogelijkheden hadden om de reis te maken.
De reizen werden dagelijks georganiseerd, aldus de federale politie. De twintig smokkelaars zijn voorgeleid voor een Brusselse onderzoeksrechter, die hen in de loop van de dinsdagnamiddag onder aanhoudingsmandaat zal plaatsen. De zaak van de vluchtelingen zal worden behandeld door de Dienst Vreemdelingenzaken.

Bron GVA

Herman Desmedt ©HD 25 mei 2004 20:44

"Grand-Bigard" hoeft geen franstalig naampje te krijgen. "Groot-Bijgaarden" staat op een normale landkaart.

joske 26 mei 2004 10:57

er zijn er al twee ontsnapt,er was geen plaats in de cellen en ze moesten in de celwagen blijven en zijn eruit ontsnapt,hoe kan dat toch allemaal zomaar? :?:

Bobke 26 mei 2004 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske
er zijn er al twee ontsnapt,er was geen plaats in de cellen en ze moesten in de celwagen blijven en zijn eruit ontsnapt,hoe kan dat toch allemaal zomaar? :?:

Waren het dezelfde rijkswachters van Dutroux ?

doornroosje 26 mei 2004 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske

Waren het dezelfde rijkswachters van Dutroux ?

de deur van de celwagen stond open :P

Gentenaar 26 mei 2004 16:36

Citaat:

"Grand-Bigard" hoeft geen franstalig naampje te krijgen. "Groot-Bijgaarden" staat op een normale landkaart.
Bloc Flamand: Plus que jamais! :wink:

de Vexille 26 mei 2004 17:01

Misschien tijd om de boswachters in de streek eens een belletje te geven.

illwill 26 mei 2004 17:02

Typisch triestig Belgie. En daar heeft men dus 9 agenten de hele nacht voor moeten betalen hé. Dan doet men maanden moeite om die sukkels op te pakken en dan...

Erw 26 mei 2004 17:03

Juist gezien op VRT. Gebeurt soms eh. Ze keren nu misschien op eigen kosten terug.

Zeno! 26 mei 2004 17:11

Dom........dommer........politie

Erw 26 mei 2004 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Nah, probleem zijn al die regels waar ze zich moeten aan houden. Dat mag, dat niet, dat zijn de rechten enz. En misschien is het de routine.
Soms domheid ja. Zolang ze niet stelselmatig ontsnappen en tenminste gestraft worden met een echte straf dan is het ok.

Bobke 26 mei 2004 17:22

Citaat:

En wie is verantwoordelijk voor de politie?
Waarom zijn er geen cellen beschikbaar, door de schuld van de politie?

Erw 26 mei 2004 19:07

Citaat:

Citaat:

Er is geen geld voor. Ze gebruiken het om nieuwe postjes te maken.

ancapa 26 mei 2004 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD

komt uit Gazet van Antwerpen 8O :twisted:

intussen zijn er twee gaan lopen 8O naar huis hopelijk :P

Turkje 26 mei 2004 19:12

Citaat:

:lol: :lol:

(vind ik wel een goede... doet mij denken aan die keer dat ik een pv dat ik had laten opstellen wegens auto-inbraak, moest verbeteren op taalfouten; niettegenstaande is hun job idd niet rewarding: op dezelfde moment moesten ze twee jonge gasten vrijlaten die verdacht waren van diefstal, maar soit, nu terug on topic:)

:lol: dus

Bobke 26 mei 2004 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Citaat:

Bijvoorbeeld een comité oprichten om uit te zoeken wat er misgegaan is. :lol:

Pat 26 mei 2004 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:

(vind ik wel een goede... doet mij denken aan die keer dat ik een pv dat ik had laten opstellen wegens auto-inbraak, moest verbeteren op taalfouten; niettegenstaande is hun job idd niet rewarding: op dezelfde moment moesten ze twee jonge gasten vrijlaten die verdacht waren van diefstal, maar soit, nu terug on topic:)

Grappig, ik heb ook nog een PV laten opstellen, ik heb dat rijkswachtkoppel (man en vrouw) toen ook gewezen op dt- en andere taalfouten.

Erw 26 mei 2004 19:30

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw

Bijvoorbeeld een comité oprichten om uit te zoeken wat er misgegaan is. :lol:

Wist je dat die staatssecretaris voor vereenvoudiging van vereenvouding van de administratie een hond heeft die z'n gazet 's morgens gaat halen?

ancapa 26 mei 2004 19:33

de andere zullen er mee voor opdraaien en Lorette kan iets besparen op 2 gasten minder in het hotel

Bobke 26 mei 2004 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje

Grappig, ik heb ook nog een PV laten opstellen, ik heb dat rijkswachtkoppel (man en vrouw) toen ook gewezen op dt- en andere taalfouten.

Als ze perfect waren zouden ze waarschijnlijk de job van politieambtenaar niet willen uitoefenen. Het staat u natuurlijk vrij om te gaan solliciteren en het niveau van het korps wat op te krikken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be