![]() |
Politiek zit in uw portefeuille. Vlaanderen – 5 % BTW, Wallonië + 5 % BTW
Politiek zit in uw portefeuille. Vlaanderen – 5 % BTW, Wallonië + 5 % BTW
Uit recente cijfers blijkt dat bij een staatshervorming Vlaanderen met ( +- ) 5 % de BTW zou kunnen zakken Wallonië met (+- ) 5 % de BTW zou moeten doen stijgen. Zo komt politiek dicht bij onze geldbeugel. Als door goed bestuur de BTW in Vlaanderen met 5 % kan zakken. Dat is de Vlaamse politiek dit verschuldigd aan de Vlaamse bevolking. Een bevolking teveel BTW laten betalen is slecht beleid Als door slecht bestuur de BTW in Wallonië met 5 % moet stijgen. Dan moet de Waalse bevolking deze regering maar weg stemmen bij de eerstkomende verkiezingen en een goed Waals beleid eisen. Of zie ik dat verkeerd? |
Citaat:
Maar misschien dat de Waalse bevolking in dat geval wel eens voor een confederale samenwerking met Vlaanderen zou willen stemmen. Te laat dan, eh... |
[quote=job;5102187]Of dit een uit de lucht geplukte zekerheid is of niet, laat ik even in het midden.
QUOTE] André DECOSTER Hoogleraar aan het Centrum voor Economische Studiën van de KULeuven |
Citaat:
in elk geval heeft de BTW nogal wat invloed op het prijspeil voor de consument, dus een economische impuls kan gigantisch zijn. Maar ik ben te weinig geschoold om hier een zinniger antwoord op te geven. |
Citaat:
Voor mijn man en ik is dit dan 10 € daags. Is 3650 € op jaarbasis. |
Citaat:
Als we Brussel buiten beschouwing laten dan moeten de Walen (3 miljoen) ; elke dag 10 € inleveren. Dit is voor een gezin van 2.3 , rijk - arm -werkloos - ambtenaar, ongeveer 700 € netto minder per maand. Hopeloos ! De responsabilisering komt er aan. :?, Nooitvanzenleven. |
Citaat:
BTW is een belasting op consumptie. Feitelijk op toegevoegde waarde, welke per saldo door de eindgebruiker wordt betaald. In de meeste gevallen zijn dat de consumenten, maar in een aantal gevallen ook organisaties die geen BTW kunnen verrekenen, of delen hiervan niet kunnen verrekenen. 11 miljard per Vlaming (gesteld dat dat getal juist is) is ca 1800 per persoon, wat per huishouden dus nog hoger uit komt. |
Citaat:
Respect ? Walen die weigeren Vlaamse te leren in Vlaanderen. Hoe lang kan men nog het " solidariteit" gevoel rekken? |
Citaat:
Of ze nu willen of niet, er komt zowieso een dag dat ze de tering naar de nering moeten zetten want de Vlamingen gaan het simpelweg niet tot in de eeuwigheid kunnen blijven ophoesten. |
ik dacht dat BTW wijzigingen net een EU fiat moesten krijgen :s
|
Citaat:
Ik vind het idioot om voor te stellen wat dit per hoofd of per gezin zou opbrengen, terwijl dat totaal onrealistisch is: de gezinnen en/of personen zijn niet de enige belastingbetalers: ook de werkgevers dragen aardig hun steentje bij. Het zou dus de loonkost kunnen verminderen en zo onze concurrentiepositie verbeteren tov onze buurlanden. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat nog veel belangrijker is is het feit dat de Walonen én de Vlaemen dan eindelijk op de meest democratische wijze kunnen KIEZEN voor het model dat ze willen. Wil men in Wallonië (ze hebben er dagdageljks de mond van vol) de interpersoonljke solidariteit willen opblazen/bewaren dan zijn zij daar democratisch voor gelegitimeerd. Willen de Vlamingen aan hun BTW morrelen dan doen ze maar. Bij diegenen die nu tegen de onafhankelijkheid van de deelstaten zijn leeft de panische angst dat dan eindelijk de democratie zou uitbreken. |
Citaat:
Juist. Op de gepaste manier en het gepaste moment uitgeven. En daar betaal je ook weer (de verlaagde tarief) BTW op. Er is dus zelfs een beperkt terugverdieneffect voor de overheid. |
Citaat:
|
Citaat:
En er wordt toch nu ook al geld voorzien voor het verbeteren van de sociale voorzieningen ? En er wordt nu toch ook al geld voorzien voor het aantrekkelijker maken van Vlaanderen voor investeerders ? Nu, als het nuttiger is om het vrijgekomen geld eerst aan iets anders te besteden, dan is dat toch goed meegenomen. Alleszins beter dan nu, want nu wordt het in een bodemloze put gegooid. Het aan zich binden van werklozen, meer werklozen en nog meer werklozen, door de Waalse sossen. |
Dat de Vlaming erop zal vooruitgaan geloof ik niet, ben al tevreden als we niet nog erger worden uitgewrongen.
|
Citaat:
Hoeveel zou mijn gezin met vijf fulltime werkenden dan per jaar meer overhouden? Ik vermoed dat dit een pak meer is dan die paar duizend euro. |
Citaat:
|
Citaat:
We staan in Vlaanderen achter op enkele sociale voorzieningen. Zoals sociale woningbouw, wachtlijsten voor vanalles en nog wat. Je kan dus niet stellen dat er GENOEG wordt in geinvesteerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be