Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Rompy en Barossi spelen sinterklaas (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146568)

Sidharta 17 november 2010 00:22

Rompy en Barossi spelen sinterklaas

Terwijl alle EU landen flink moeten bezuinigen ,wil de EU meer geld gaan uitgeven.

D'ARTOIS 17 november 2010 03:23

Van Rompuy doet wat Barroso wil. Zo simpel ligt het. Bolkestijn had het toch bij het goede eind.

Sidharta 17 november 2010 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5105583)
Van Rompuy doet wat Barroso wil. Zo simpel ligt het. Bolkestijn had het toch bij het goede eind.

Barosso is een nikswit
Europa geeft miljarden te veel aan landbouw uit.
We moeten allemaal flink bezuinigen en toch willen de Latino's in Europa weer met geld gaan smijten.
Het Noorden moet het geld verdienen met hard werken en het zuiden geeft het uit en met rusten op de lauweren in siesta's of in bordelen, zoals Berlusconi.

JP Coen 17 november 2010 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 5105718)
Barosso is een nikswit
Europa geeft miljarden te veel aan landbouw uit.
We moeten allemaal flink bezuinigen en toch willen de Latino's in Europa weer met geld gaan smijten.
Het Noorden moet het geld verdienen met hard werken en het Zuiden geeft het uit en met rusten op de lauweren in siesta's of in bordelen, zoals Berlusconi.

Laten ze inderdaad beginnen met een aantal miljarden te bezuinigen op landbouw.

plakker 17 november 2010 08:35

Europa is gewoon een geldverslindende ziekte, ik denk dat iedereen dit nu wel begint te zien.

eno2 17 november 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5105721)
Europa is gewoon een geldverslindende ziekte, ik denk dat iedereen dit nu wel begint te zien.

't Is eerder een kanker waar iedereen dik aan verdienst.

Afijn, als je binnen de beeldspraak wenst te blijven toch.

Ik voor mij, ik stap er liever uit.

Uit die ziekte-beeldspraak, bedoel ik.

Herr Oberst 17 november 2010 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 5105720)
Laten ze inderdaad beginnen met een aantal miljarden te bezuinigen op landbouw.

Als er nu één ding is dat wel positief is aan de EU, dan zijn het wel de landbouwsubsidies. Ik teken niet voor een Europa dat voor zijn voedselvoorziening grotendeels is aangewezen op ontwikkelingslanden en de VS. Overal in de wereld is de strijd om natuurlijke grondstoffen opnieuw bezig, en wij zouden de belangrijkste natuurlijke grondstof uit handen geven?

Sjaax 17 november 2010 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5107589)
Als er nu één ding is dat wel positief is aan de EU, dan zijn het wel de landbouwsubsidies. Ik teken niet voor een Europa dat voor zijn voedselvoorziening grotendeels is aangewezen op ontwikkelingslanden en de VS. Overal in de wereld is de strijd om natuurlijke grondstoffen opnieuw bezig, en wij zouden de belangrijkste natuurlijke grondstof uit handen geven?

Jij hebt één ding heel goed begrepen Herr Oberst. Gelukkig.

Adam Smith 17 november 2010 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 5105450)
Terwijl alle EU landen flink moeten bezuinigen ,wil de EU meer geld gaan uitgeven.

Dit is ook precies de reden, dat het Verenigd Koninkrijk en Nederland zich zo hard opstellen in de huidige onderhandelen. Ik ben persoonlijk pro Europa, maar ik snap wel dat het in de lidstaten niet te leggen valt dat de EU meer uit gaat geven, terwijl men in die lidstaten zelf de broekriem moet aanhalen.
Verder is het ook niet toevallig dat dit landen zijn die meer betalen dan ontvangen.

D'ARTOIS 17 november 2010 19:26

@ Ik schaar me achter Herr Oberst en Sjaax. Juist aan de import van vlees en overige agrarische produkten kan voldoende gesleuteld worden om de Europese boeren voldoende werk te geven. Er wordt te veel geïmporteerd vanuit de VS en zijn veele produkten een speelbal van speculanten. Haal de grondstoffen van de beurs en je zult zien dat wereldwijd de prijzen drastisch zullen dalen.

Sidharta 18 november 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 5107797)
Dit is ook precies de reden, dat het Verenigd Koninkrijk en Nederland zich zo hard opstellen in de huidige onderhandelen. Ik ben persoonlijk pro Europa, maar ik snap wel dat het in de lidstaten niet te leggen valt dat de EU meer uit gaat geven, terwijl men in die lidstaten zelf de broekriem moet aanhalen.
Verder is het ook niet toevallig dat dit landen zijn die meer betalen dan ontvangen.

Het zijn altijd de Latijnse/Roomse landen die te veel geld uitgeven,van Italie tot en met Ierland.
De Belgen vinden dat normaal,ze weten niet beter,ze zijn nu voorzitter.
Daarom steunt Rompy ook Barossi.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be