Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wordt oude kroko de Croo seniel? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146576)

EddyBal 17 november 2010 10:26

Wordt oude kroko de Croo seniel?

Vader De Croo begint aftands te worden. Nu kan hij al geen behoorlijke analyse meer maken van de huidige toestand. Hij denkt zelfs dat de regeringsonderhandelingen wel eens zouden kunnen stranden op het benoemen van de drie burgemeesters :lol:

How crazy can you get??

Lees in Knack:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4871304762.htm

Citaat:

Ik vrees dus dat we in de richting van nieuwe verkiezingen gaan. De onderhandelingen zullen zo lang aanslepen dat de N-VA-militanten zich op den duur zullen roeren. Bart is zichzelf aan het verslijten, zullen ze zeggen, hij wordt gedwongen om met linkse partijen te regeren en als we niet opletten benoemen ze straks ook nog die drie burgemeesters in de Brusselse Rand. Want vergis u niet: van die burgemeesters zijn we nog niet af. Het zou me niets verbazen als de onderhandelingen uiteindelijk op dat dossier zouden afspringen. In 1987 viel de regering over één burgemeester, nu zou er geen nieuwe regering kunnen worden gevormd door drie burgemeesters. In twintig jaar tijd is dit land er dus enorm op vooruitgegaan. (grijnst)

Binnenkort zal hij spreekverbod krijgen van zoonlief hoop ik voor de vld. De seniliteit begint toe te slaan. Als hij niet kan zien waar het stremt vandaag, dan wordt het hoog tijd zijn pensioen op te nemen.

Vette Pois(s)on 17 november 2010 11:21

Vader Croco kan het niet laten zijn licht te laten schijnen.

Laat die nar toch doen.

De schoofzak 17 november 2010 11:34

Den oude Croo is seniel geboren.
'k Weet niet of dat erger is dan den Bleiter Ansjovis. Die zal kinds blijven tot hij zal sterven.

Vette Pois(s)on 17 november 2010 11:36

Zijn bankrekening zal wel niet seniel zijn.

giserke 17 november 2010 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 5106029)
Zijn bankrekening zal wel niet seniel zijn.

De rijksten van het kerkhof, daar ben je vet mee.

Buddha 17 november 2010 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5105878)
Vader De Croo begint aftands te worden. Nu kan hij al geen behoorlijke analyse meer maken van de huidige toestand. Hij denkt zelfs dat de regeringsonderhandelingen wel eens zouden kunnen stranden op het benoemen van de drie burgemeesters :lol:

How crazy can you get??

Lees in Knack:

Binnenkort zal hij spreekverbod krijgen van zoonlief hoop ik voor de vld. De seniliteit begint toe te slaan. Als hij niet kan zien waar het stremt vandaag, dan wordt het hoog tijd zijn pensioen op te nemen.

Zijn zoon is niet minder belgicist.

EddyBal 17 november 2010 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buddha (Bericht 5106292)
Zijn zoon is niet minder belgicist.

Maar meer realist. Ik ben geen fan he, maar het wordt tijd dat de nieuwe oude krokodillen uit de politiek verdwijnen. De verjongingsbeweging van enige tijd terug, moet overgedaan worden. Croco de Croo is nog een uniek overblijfsel. Weg ermee.

Zeno! 17 november 2010 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5106677)
Maar meer realist. Ik ben geen fan he, maar het wordt tijd dat de nieuwe oude krokodillen uit de politiek verdwijnen. De verjongingsbeweging van enige tijd terug, moet overgedaan worden. Croco de Croo is nog een uniek overblijfsel. Weg ermee.

Idd, samen met Eyskens, Tobback en Martens! Het is verdorie deze generatie "Vlaamse" belgicisten die ons opgezadeld hebben met de absurde en onwerkbare staatsstructuur van vandaag !

largo_w 17 november 2010 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5106677)

Daar ga jij over beslissen of zo? :roll:
Misschien moet je de verkiezingsuitslag (en zijn plaats op de lijst) van die "oude croco" nog eens herbekijken...

EddyBal 17 november 2010 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5106863)
Daar ga jij over beslissen of zo? :roll:
Misschien moet je de verkiezingsuitslag (en zijn plaats op de lijst) van die "oude croco" nog eens herbekijken...

Ja, ik heb die uitslag bekeken. Tegenover BDW, die hij zo graag de les wil spellen, valt die in het niets.8-)

Fieseler 17 november 2010 16:34

Ik heb alleen het stukje gelezen dat in deze draad werd gepresenteerd.

Ik vind dat livreidrager De Croo hier toch een punt heeft.

De voorstellen van BDW ivm BHV zijn zo van de pot gerukt dat iedereen al lang door heeft dat zijn "splitsing" van het arrondissement er eigenlijk helemaal geen is.
Vlaanderen heeft bij een eventuele splitsing (waar de NVA volgens haar woordvoerders absoluut tegen is (!!) maar dat terzijde) geen enkele terreinwinst geboekt naar internationaal recht. En net daar is het de Wallonen om te doen.

Dus: Het wordt inderdaad tijd dat de achterban van de NVA zich begint te roeren om enerzijds hun leider tegen zichzelf te beschermen en anderzijds aan Wallonenland een signaal te geven dat zij niet opgezet zijn met de "zaakjes" die BDW wou doen.

Cave! Ik spreek als VB-vlaams nationalist voor het welzijn/toekomst van Vlaanderen en niet als NVA'er.

largo_w 17 november 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5107098)
Ja, ik heb die uitslag bekeken. Tegenover BDW, die hij zo graag de les wil spellen, valt die in het niets.8-)

Dat is geen juiste vergelijking...
De uitslag van Bart De Wever binnen dit en 20 jaar misschien...

solidarnosc 17 november 2010 16:37

VLD is moeilijk te volgen. Vlaamsgezinder dan de NVA op momenten en op andere momenten Belgicistischer dan CDH. In het Europees parlement scheldt Verhofstadt nationalisten steevast de huid vol en in Vlaanderen vrijen ze Dewever op.

Xenophon 17 november 2010 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5107156)
VLD is moeilijk te volgen. Vlaamsgezinder dan de NVA op momenten en op andere momenten Belgicistischer dan CDH. In het Europees parlement scheldt Verhofstadt nationalisten steevast de huid vol en in Vlaanderen vrijen ze Dewever op.

Wanneer was dat?

largo_w 17 november 2010 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5107156)
VLD is moeilijk te volgen. Vlaamsgezinder dan de NVA op momenten en op andere momenten Belgicistischer dan CDH.

Het ene moet toch het andere niet tegenspreken (mag je niet vlaamsgezind en Belgicist zij? Het goed voorhebben met Uw land en Uw regio?)... niet dat ik me kan vinden in Uw kritiek want ik geloof niet dat de VLD flamingante neigingen heeft en gezien het politiek systeem is ook actief Belgicisme niet aangeraden. Zoals steeds varen ze mijn inziens in het midden...

Garry 17 november 2010 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5105878)

How crazy can you get??

Lees in Knack:

Zien doet die dat wel. Het is altijd interessant om, kwestie van afleidingsmanoeuvre, de oorzaak elders te leggen.

Glenneke 18 november 2010 17:26

Vader De Croo erkent tenminste toch dat er een probleem is. Dat is wat anders dan enkele jaren geleden, hij ziet nu tenminste in dat er geen federale gaat komen

EddyBal 18 november 2010 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5107138)
Ik heb alleen het stukje gelezen dat in deze draad werd gepresenteerd.

Ik vind dat livreidrager De Croo hier toch een punt heeft.

De voorstellen van BDW ivm BHV zijn zo van de pot gerukt dat iedereen al lang door heeft dat zijn "splitsing" van het arrondissement er eigenlijk helemaal geen is.
Vlaanderen heeft bij een eventuele splitsing (waar de NVA volgens haar woordvoerders absoluut tegen is (!!) maar dat terzijde) geen enkele terreinwinst geboekt naar internationaal recht. En net daar is het de Wallonen om te doen.

Dus: Het wordt inderdaad tijd dat de achterban van de NVA zich begint te roeren om enerzijds hun leider tegen zichzelf te beschermen en anderzijds aan Wallonenland een signaal te geven dat zij niet opgezet zijn met de "zaakjes" die BDW wou doen.

Cave! Ik spreek als VB-vlaams nationalist voor het welzijn/toekomst van Vlaanderen en niet als NVA'er.

BHV splitsen zoals in het voorstel van BDW is wél terreinwinst. Het verdeelt namelijk ook het gerechtelijk arrondissement. De franstaligen in de rand kunnen dus niet meer in het Frans bediend worden in onze rechtbanken.

EddyBal 18 november 2010 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5107146)
Dat is geen juiste vergelijking...
De uitslag van Bart De Wever binnen dit en 20 jaar misschien...

De vergelijking gaat op. Het is niet omdat de uitslag je niet bevalt dat je die mag ter zijde schuiven. Wanneer haalde hij ooit een uitslag zoals BDW? Nooit! ;)

Garry 18 november 2010 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5110228)
BHV splitsen zoals in het voorstel van BDW is wél terreinwinst. Het verdeelt namelijk ook het gerechtelijk arrondissement. De franstaligen in de rand kunnen dus niet meer in het Frans bediend worden in onze rechtbanken.

Maar waar zitten die Vlamingen met ballen aan hun lijf? Die luid roepers van vijf minuten politieke moed?
Moed in hun schoenen gezakt?

Zoals altijd,... veel blabla en weinig boemboem.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be