Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Om in de transportsector te blijven (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146586)

manmetpet 17 november 2010 13:14

Om in de transportsector te blijven
 
De levensloop van de kostprijs van gereedschap uit de verre landen.

Een kleine zelfstandige koopt gereedschap. De leverancier huurt de diensten van een transportfirma. De te betalen rekening voor deze dienst wordt doorgerekend naar de kleine zelfstandige. Niet alleen de kostprijs van het gereedschap en de winst van de leverancier, maar ook de taksen en accijnzen op de brandstoffen van de transportfirma worden in rekening gebracht bij deze kleine zelfstandige.

Dit is de gangbare manier van economisch denken. De zwarte vlek op een wit blad papier. Draai de redenering om en denk aan een wit blad papier met een zwarte vlek.

Taksen en accijnzen op brandstof worden door de transportfirma betaald aan de staat. Deze taksen en accijnzen worden door de transportfirma in rekening gebracht bij de leverancier. De aftrek van de geleverde dienst in de belastbare winst van de leverancier wijzigt 21% van deze accijnzen en taksen in teruggevorderde BTW en 33% van de resterende 79% om in minder vennootschapsbelasting. De helft van de taksen en accijnzen betaald door de transportfirma’s zijn omgezet in iets anders dan betalingen aan de staat. Op zijn beurt brengt de kleine zelfstandige de aankoop van dit gereedschap in mindering van zijn belastbaar inkomen. Opnieuw wordt 33% van de resterende accijnzen en taksen op brandstof omgezet in iets anders dan betalingen aan de staat. De ontvangsten van de staat aan taksen en accijnzen op brandstof verminderen bij iedere volgende stap in de keten van btw-plichtigen.
1ste stap: 52,14% resterend: de leverancier
2de stap: 34,41% resterend: de kleine zelfstandige
3de stap: 22,71% resterend
4de stap: 15% resterend

Vennootschapsbelasting is niet gebaseerd op het gebruik van gemeenschappelijke voorzieningen. Vennootschapsbelasting is gebaseerd op belasting op winsten. Geen winsten dus geen belastingen. Geen belastingen dus geen taksen, geen accijnzen, geen kilometervergoedingen op transport.
Geen dienst aan een BTW-plichtige dus geen BTW. Geen BTW dus geen taksen, geen accijnzen, geen kilometervergoedingen.

Zolang de uiteindelijke dienst in de keten verricht wordt ten gunste van het grote bedrijf zonder belasting of voor het heerschap met de leasing wagen en een btw-nummer zal de rest van de bevolking via zijn loonkosten, werkloosheid en eenmalige premie op de ingebruiksstelling van voertuigen opdraaien voor de taksen, accijnzen, kilometervergoeding en onderhoud van de wegen i.p.v. de transportsector en hun btw-plichtige klanten.

Dit is de manier van denken aan de top van het bedrijfsleven. Het ultieme in een zoektocht naar een massa van nietsvermoedende gratis werkers. De top van de vakbonden keek er naar en dacht aan het ultieme van de socialistische gedachte. Gelijkheid in armoede.
Dit is politieke rekenkunde.

eno2 17 november 2010 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manmetpet (Bericht 5106315)
De levensloop van de kostprijs van gereedschap uit de verre landen.

Een kleine zelfstandige koopt gereedschap. De leverancier huurt de diensten van een transportfirma. De te betalen rekening voor deze dienst wordt doorgerekend naar de kleine zelfstandige. Niet alleen de kostprijs van het gereedschap en de winst van de leverancier, maar ook de taksen en accijnzen op de brandstoffen van de transportfirma worden in rekening gebracht bij deze kleine zelfstandige.

Dit is de gangbare manier van economisch denken. De zwarte vlek op een wit blad papier. Draai de redenering om en denk aan een wit blad papier met een zwarte vlek.

Taksen en accijnzen op brandstof worden door de transportfirma betaald aan de staat. Deze taksen en accijnzen worden door de transportfirma in rekening gebracht bij de leverancier. De aftrek van de geleverde dienst in de belastbare winst van de leverancier wijzigt 21% van deze accijnzen en taksen in teruggevorderde BTW en 33% van de resterende 79% om in minder vennootschapsbelasting. De helft van de taksen en accijnzen betaald door de transportfirma’s zijn omgezet in iets anders dan betalingen aan de staat. Op zijn beurt brengt de kleine zelfstandige de aankoop van dit gereedschap in mindering van zijn belastbaar inkomen. Opnieuw wordt 33% van de resterende accijnzen en taksen op brandstof omgezet in iets anders dan betalingen aan de staat. De ontvangsten van de staat aan taksen en accijnzen op brandstof verminderen bij iedere volgende stap in de keten van btw-plichtigen.
1ste stap: 52,14% resterend: de leverancier
2de stap: 34,41% resterend: de kleine zelfstandige
3de stap: 22,71% resterend
4de stap: 15% resterend

Vennootschapsbelasting is niet gebaseerd op het gebruik van gemeenschappelijke voorzieningen. Vennootschapsbelasting is gebaseerd op belasting op winsten. Geen winsten dus geen belastingen. Geen belastingen dus geen taksen, geen accijnzen, geen kilometervergoedingen op transport.
Geen dienst aan een BTW-plichtige dus geen BTW. Geen BTW dus geen taksen, geen accijnzen, geen kilometervergoedingen.

Zolang de uiteindelijke dienst in de keten verricht wordt ten gunste van het grote bedrijf zonder belasting of voor het heerschap met de leasing wagen en een btw-nummer zal de rest van de bevolking via zijn loonkosten, werkloosheid en eenmalige premie op de ingebruiksstelling van voertuigen opdraaien voor de taksen, accijnzen, kilometervergoeding en onderhoud van de wegen i.p.v. de transportsector en hun btw-plichtige klanten.

Dit is de manier van denken aan de top van het bedrijfsleven. Het ultieme in een zoektocht naar een massa van nietsvermoedende gratis werkers. De top van de vakbonden keek er naar en dacht aan het ultieme van de socialistische gedachte. Gelijkheid in armoede.
Dit is politieke rekenkunde.

Niet slecht voor een manmetpet.
Ik draag meestal een sombrero en versta er niets van.

Mambo 17 november 2010 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manmetpet (Bericht 5106315)
De levensloop van de kostprijs van gereedschap uit de verre landen.

Een kleine zelfstandige koopt gereedschap. De leverancier huurt de diensten van een transportfirma. De te betalen rekening voor deze dienst wordt doorgerekend naar de kleine zelfstandige. Niet alleen de kostprijs van het gereedschap en de winst van de leverancier, maar ook de taksen en accijnzen op de brandstoffen van de transportfirma worden in rekening gebracht bij deze kleine zelfstandige.

Dit is de gangbare manier van economisch denken. De zwarte vlek op een wit blad papier. Draai de redenering om en denk aan een wit blad papier met een zwarte vlek.

Taksen en accijnzen op brandstof worden door de transportfirma betaald aan de staat. Deze taksen en accijnzen worden door de transportfirma in rekening gebracht bij de leverancier. De aftrek van de geleverde dienst in de belastbare winst van de leverancier wijzigt 21% van deze accijnzen en taksen in teruggevorderde BTW en 33% van de resterende 79% om in minder vennootschapsbelasting. De helft van de taksen en accijnzen betaald door de transportfirma’s zijn omgezet in iets anders dan betalingen aan de staat. Op zijn beurt brengt de kleine zelfstandige de aankoop van dit gereedschap in mindering van zijn belastbaar inkomen. Opnieuw wordt 33% van de resterende accijnzen en taksen op brandstof omgezet in iets anders dan betalingen aan de staat. De ontvangsten van de staat aan taksen en accijnzen op brandstof verminderen bij iedere volgende stap in de keten van btw-plichtigen.
1ste stap: 52,14% resterend: de leverancier
2de stap: 34,41% resterend: de kleine zelfstandige
3de stap: 22,71% resterend
4de stap: 15% resterend

Vennootschapsbelasting is niet gebaseerd op het gebruik van gemeenschappelijke voorzieningen. Vennootschapsbelasting is gebaseerd op belasting op winsten. Geen winsten dus geen belastingen. Geen belastingen dus geen taksen, geen accijnzen, geen kilometervergoedingen op transport.
Geen dienst aan een BTW-plichtige dus geen BTW. Geen BTW dus geen taksen, geen accijnzen, geen kilometervergoedingen.

Zolang de uiteindelijke dienst in de keten verricht wordt ten gunste van het grote bedrijf zonder belasting of voor het heerschap met de leasing wagen en een btw-nummer zal de rest van de bevolking via zijn loonkosten, werkloosheid en eenmalige premie op de ingebruiksstelling van voertuigen opdraaien voor de taksen, accijnzen, kilometervergoeding en onderhoud van de wegen i.p.v. de transportsector en hun btw-plichtige klanten.

Dit is de manier van denken aan de top van het bedrijfsleven. Het ultieme in een zoektocht naar een massa van nietsvermoedende gratis werkers. De top van de vakbonden keek er naar en dacht aan het ultieme van de socialistische gedachte. Gelijkheid in armoede.
Dit is politieke rekenkunde.

Best overstappen op gewone cola denk ik.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be