![]() |
Wat vinden jullie van het MDP programma?
"Een samenleving dient te geloven in haar jeugd, ze dient de kinderen en de jongeren de mogelijkheden aan te bieden om zich te ontplooien en ze dient hen hierbij alle nodige ruimte te gunnen. Een samenleving die dit niet doet, begraaft zichzelf. De MDP stelt de jeugd dan ook centraal. Naast de andere domeinen waar met jeugd gewerkt wordt, is het jeugdwerk van onschatbare waarde voor de zelfontplooiing van het kind. Etniciteiten, achtergronden of religieuze overtuigingen mogen op geen enkele manier als reden gelden om zelfontplooiing te belemmeren. Integendeel, zelfontplooiing is altijd een rechtstreeks gevolg van een sterke achtergrond en identiteit. Deze dienen dus gerespecteerd en als kader genomen te worden in het organiseren van jeugdwerk dat kwaliteit aanbiedt en van zichzelf pretendeert op maat van de jeugd gesneden te zijn." http://www.mdp-pmd.be/d-program.html |
Wát een programma 8O
|
Citaat:
Leuk is anders !!! |
De taalwetgeving bepaalt dat eenieder vrij is de taal te gebruiken die hij of zij wenst te spreken. Met uitzondering van een viertal domeinen (onderwijs, openbaar gezag en bestuur, relatie werkgever-werknemer/onderneming-overheid en gerecht) zijn er geen bepalingen inzake taalgebruik. De huidige maatschappelijke opstelling, gestuurd door extreem rechts, staat daarentegen negatief tegenover het niet-Nederlandstalig taalgebruik. De Vlaamse overheid moet echter toezien dat anderstalige minderheden naast het Nederlands hun taal maximaal aan bod kunnen laten komen in commerciële of socio-culturele verenigingen.
Leve de integratie! :? |
De MDP eist daarom dat religieuze gemeenschappen en etnische minderheden het recht krijgen eigen programma's te maken die uitgezonden worden op de bestaande zender. Zo kan ook de Vlaming eindelijk vertrouwd worden gemaakt met de heterogene samenleving waarin hij leeft. Moslims moeten een eigen islamitisch programma kunnen samenstellen, zoals de Nederlandse Moslimomroep. Hetzelfde proces moet ook op andere media-terreinen gebeuren, zoals kranten, radio's en tijdschriften
Etnische minderheden? Etnie? 8O |
Oprichting van permanente en onafhankelijke meldpunten voor racisme en discriminatie in alle Vlaamse steden. Deze centra moeten meertalig zijn en gericht naar juridische actie. Goedkope of zelfs gratis juridische bijstand moet hierbij aangeboden kunnen worden.
Meertalig? :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie niets staan over staatshervormingen en de staatsstructuur. Wat denkt de MDP nu eindelijk over die zaken, is de MDP seperatistisch, unitaristisch....? |
Citaat:
|
Als ik de 3 punten uit het MDP programma die Philips inc. aanhaalt eens lees en vergelijk met wat het Blok schrijft over etniciteit kan ik me toch niet van de indruk ontdoen dat de MDP toleranter is, en niet die onredelijke, extreem rechtse partij waarvoor ze versleten wordt.
Sorry, Philips, maar ik zie het probleem niet in. Je kan niet ontkennen dat er wat vreemdelingen betreft niet met gelijke maten en gewichten wordt gewerkt. Vergelijk alleen maar eens onze houding tegenover de joden en de moslims. Het is volgens mij toch vooral de laatste groep die door ons indertijd werd gevraagd om in de mijnen en zo te komen werken. De joden houden zich bezig met meer winstgevende zaken, en dat geeft hen blijkbaar het recht op bevoordeling... |
MDP is een staatsgevaarlijke organisatie.
|
Ja, maar zeuren de joden over de statuten van hun taal/ talen (jiddisch, hebreeuws)?
|
Citaat:
Moet ik misschien klagen omdat mijn goortvader in de suikerfabrieken is gaan werken? Nope. Hoor jij de Vlamingen in het buitenland zeiken? Nope. |
Geachte Watje,
Je bent de reden waarom VB zo popular is. |
Citaat:
Indien je aandachtig had gelezen, had je gemerkt dat het niet gaat over officiële documenten, maar om het gebruik van de eigen taal eerder in de privé-sfeer. Hetgeen dus niet door de wet verboden is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor mijn part spreekt iedereen thuis chinees! maar kom dan niet zagen dat je kinderen in de klas de juffrouw niet verstaat!
En zaagt dan zeker niet omdat andere mensen hun kinderen liever in een klasje zetten waar iedereen gelijkmatig wèl kan volgen. Zorg dan dat je zelf werk creëert ipv te zagen de je je baas niet begrijpt. En mekkert vooral niet omdat je geen werk vindt! verder doe je wat je wil! |
MDP? Moslim Democratische Partij? Is dat de CDH/CDV van de Islam?
|
Het programma van MDP is simpel, aanpassen in eigen land of opkrassen. Dan kunnen de moslims hun staatje aan de noordzee oprichten en is watje tevreden. (rare naam voor een moslim, ik had eerder Mohammed verwacht :? )
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be