Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Asielaanvragen - loonkost (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146643)

hurricane 18 november 2010 08:12

Asielaanvragen - loonkost

Vanmorgen op de radio : we stevenen af op een record aantal asielaanvragen.
De loonkost in België is de hoogste van Europa.
Waar ligt de link ... :-(
Wanneer en wie stopt deze vicieuze cirkel ?

Buddha 18 november 2010 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5108930)

De PS en CDH misbruiken de asieltoevlucht om België te verfransen op kosten van de Vlamingen nog wel. Het asielbeleid moet dringend geregionaliseerd worden. De economische gelukszoekers (>99%) moet binnen de 2 weken uitgezet worden.

Amon_Re 18 november 2010 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buddha (Bericht 5109365)
De PS en CDH misbruiken de asieltoevlucht om België te verfransen op kosten van de Vlamingen nog wel. Het asielbeleid moet dringend geregionaliseerd worden. De economische gelukszoekers (>99%) moet binnen de 2 weken uitgezet worden.

Zie ik niet gebeuren.

Jantje 18 november 2010 12:36

Citaat:

Nee, we moeten met heel Europa terug naar het oude beleid, waarbij de aanvragen moeten gedaan worden in het thuisland bij de ambassade en gelukszoekers moeten bewijzen dat ze ook werk hebben en in eigen onderhoud kunnen voorzien.
Illegalen moeten direct op eigen kosten worden terug gebracht.
Wie hun transport verhinderd, mag mee opdraaien voor de kosten en een boete gelijk aan 10x de kosten van de opvang en het transport van een illegale betalen.

illwill 18 november 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5108930)

Op hotel...500 euro per dag vergoeding...langer werken...de bom zal ooit wel barsten.

Bobke 18 november 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5109379)
Nee, we moeten met heel Europa terug naar het oude beleid, waarbij de aanvragen moeten gedaan worden in het thuisland bij de ambassade en gelukszoekers moeten bewijzen dat ze ook werk hebben en in eigen onderhoud kunnen voorzien.
Wie hun transport verhinderd, mag mee opdraaien voor de kosten en een boete gelijk aan 10x de kosten van de opvang en het transport van een illegale betalen.

Lijkt mij logisch.

kameleon 18 november 2010 15:26

Ik wil nieuwe verkiezingen. Nooit gedacht dat ik nog voor het Vlaams Belang zou stemmen.

Jantje 18 november 2010 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5109893)
Op hotel...500 euro per dag vergoeding...langer werken...de bom zal ooit wel barsten.

Nu, eigenlijk verwacht ik dat het nog lang gaat duren voor de bevolking in opstand komt tegen deze praktijken.
In Vlaanderen denkt men immers ieder voor zich en is er geen enkele samenhorigheid.

illwill 18 november 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5109956)
Nu, eigenlijk verwacht ik dat het nog lang gaat duren voor de bevolking in opstand komt tegen deze praktijken.
In Vlaanderen denkt men immers ieder voor zich en is er geen enkele samenhorigheid.

Dat is overal, alleen zijn de politici hier nog een graantje zelfzuchtiger dan op een ander.

bruggeman 18 november 2010 16:46

Citaat:

Ja, dan krijgen ze één mooie brief met hoofding en al, waarop te lezen staat dat ze uitgezet zijn. Daarmee gaan ze dan overal 'showen' alsof het een diploma is.

Wist U dat, de som op de korrel genomen, alles wat die sukkelaars krijgen, bedelen en zelf stelen door de betalende verbruikers worden betaald? (wij dus)

Dat betekend astronomische bedragen, miljoenen!!!

Grenzen dicht, laat de douaniers maar aanrukken en Cocoonen ;-)

ERLICH 18 november 2010 17:25

Citaat:

Dat is hetgeen belgische politici sterk maakt, fouten wanbeheer en kibbelen doorschuiven en blijven herhalen ten nadele van de bevolking. Zo hoeven ze zich niet bezig te houden met hetgeen leeft bij de bevolking van, hoe ziet onze toekomst eruit, kunnen we nog op een respectable leefttijd op pensioen, ziekenzorg, bejaardenzorg, criminaliteit, asiel en migratiebeleid enz. enz. Kibbelen als schoolkinderen en elkaar de fouten en onverschilligheid doorschuiven gaat deze heren/dames politici beter af. De rest is te moeilijk en vraagt inzet en betrokkenheid met het volk, eigen volk.

Astar 18 november 2010 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5109379)

U weet toch dat de meeste asielzoekers uit Europa komen ?

Naar waar stuur je illegalen zonder ID ?

Eigenzinnig 18 november 2010 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 5110763)

Naar de gevangenis...

Astar 18 november 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5110768)
Naar de gevangenis...

En wat doen we met de papa's mama's en de kindjes ?
Als u denkt dat de meeste illegalen alleenstaande mannen zijn hebt u het mis.

Eigenzinnig 18 november 2010 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 5110779)

Zelfde procedure als bij veroordeelde autochtone ouders...
Trouwens zonder ID is er geen bewijs van een familiale relatie..

Ik kan u verzekeren mocht dit ooit de regel worden, dat zo goed als iedereen zijn papieren bij zal hebben..nu wordt dit gewoon totaal misbruikt of valse origines aan te tonen of repatriëring te bemoeilijken..

den dinges 19 november 2010 01:29

Citaat:

Ik denk zoals jij : niemand gaat in opstand komen. En op één of andere dag kan België gaan aankloppen bij de E.U. en uitleggen dat ze volledig blut zijn, zoals de Grieken, Ieren en Portugezen. De politici hebben dan ondertussen al wel een spaarpot kunnen aanleggen, en zullen van een " welverdiend ", luxueus pensioen gaan genieten in een exotisch buitenland. Met jullie centen.

Jantje 19 november 2010 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 5110763)

Mensen uit de EU moeten geen asiel aanvragen.
Die vallen onder andere wetten en hebben zelfs geen recht op hulp van ocmw en fedasil.

En het is niet omdat de media enkel Blanken toont en mensen uit Europese landen, dat zij de meerderheid uitmaken.
Het grote deel komt uit noord-Afrika en het Midden-Oosten.

En mensen zonder papier, moeten gewoon direct naar de ringboe gebracht worden, ze zullen dan wel snel vertellen waar hun papieren zijn.

Want de meeste werpen hun papieren weg,juist omdat ze weten dat ze geen recht hebben op asiel en hier valse gegevens willen kunnen gebruiken.

Jantje 19 november 2010 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 5110779)

Als ik met mijn kinderen een toch durf te maken zoals zij doen, dan word ik direct uit mijn ouderlijke rechten gezet en veroordeelt wegens kindermishandeling en schending van de rechten van het kind.

Astar 19 november 2010 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5111829)
Mensen uit de EU moeten geen asiel aanvragen.
Die vallen onder andere wetten en hebben zelfs geen recht op hulp van ocmw en fedasil.

En het is niet omdat de media enkel Blanken toont en mensen uit Europese landen, dat zij de meerderheid uitmaken.
Het grote deel komt uit noord-Afrika en het Midden-Oosten.

En mensen zonder papier, moeten gewoon direct naar de ringboe gebracht worden, ze zullen dan wel snel vertellen waar hun papieren zijn.

Want de meeste werpen hun papieren weg,juist omdat ze weten dat ze geen recht hebben op asiel en hier valse gegevens willen kunnen gebruiken.

Jantje, ik heb gezegd uit EUROPA niet uit de EU.
Op dit ogenblik zijn het Servië, Macedonië, Kosovo die de grootste groep vormt in onze opvangcentra , trouwens allemaal landen die staan te trapellen om bij de EU toe te treden.

Euh waar is de "Ringboe" ?

Astar 19 november 2010 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5110827)
Zelfde procedure als bij veroordeelde autochtone ouders...
Trouwens zonder ID is er geen bewijs van een familiale relatie..

Ik kan u verzekeren mocht dit ooit de regel worden, dat zo goed als iedereen zijn papieren bij zal hebben..nu wordt dit gewoon totaal misbruikt of valse origines aan te tonen of repatriëring te bemoeilijken..

Veroordeelde ?

U laatste stelling is volledig juist, dat is inderdaad de juiste reden waarom mensen zonder papieren naar Europa komen.
Een vluchteling heeft in de meeste gevallen altijd documenten en ID.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be