Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   N-VA, CD&V én SP.A willen in Afghanistan blijven. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146765)

Pelgrim 21 november 2010 14:20

N-VA, CD&V én SP.A willen in Afghanistan blijven.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101121_039

Alledrie deze partijen willen de Belgische deelname aan een illegale bezettingsoorlog verder zetten. Van de CD&V had ik niks anders verwacht, maar de SP.A en de N-VA?

De Crem zei eerder al dat de aanwezigheid in Afghanistan sowieso in het volgende regeerakkoord moet komen. Een ontslagnemende minister van een ontslagnemende regering zet de volgende regering daar eventjes mee voor het blok...

poekieJ 21 november 2010 14:55

Ik pleit voor 1500 man in Afghanistan, maar dat zal wel weer niet kunnen vanwege besparingen en overdreven bemoedering.:roll:

solidarnosc 21 november 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5116360)

Alledrie deze partijen willen de Belgische deelname aan een illegale bezettingsoorlog verder zetten. Van de CD&V had ik niks anders verwacht, maar de SP.A en de N-VA?

De Crem zei eerder al dat de aanwezigheid in Afghanistan sowieso in het volgende regeerakkoord moet komen. Een ontslagnemende minister van een ontslagnemende regering zet de volgende regering daar eventjes mee voor het blok...

Tja als het er op aan komt blijven het allemaal onderdanen van het VS-imperialisme. Vlaamse onafhankelijkheid zal daar in ieder geval niets aan veranderen, enfin niet met de huidige partijen aan het roer.

Klarekijk 21 november 2010 15:14

Echt stoer he , dat Leger .
In Afhanistan kan men het verschil maken , maar in schaarbeek durft men niet meer in de straten komen . is het gevaar dan al zo dicht bij ?

Stu 21 november 2010 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5116360)

En wat heeft dit met de regeringsvorming te maken?

Pelgrim 21 november 2010 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stu (Bericht 5116530)

alles, aangezien het volgens Crembo in het volgende regeerakkoord moet.

Flanelcondoom 21 november 2010 15:52

De mensen hebben voor die partijen gestemd.
Het is de wil van het volk.

filosoof 21 november 2010 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5116510)
Echt stoer he , dat Leger .
In Afhanistan kan men het verschil maken , maar in schaarbeek durft men niet meer in de straten komen . is het gevaar dan al zo dicht bij ?

Wie is "men"?
Ik was drie dagen geleden een ganse dag in Molenbeek en Anderlecht en kom regelmatig in Schaarbeek, te voet, en/of met de MIVB.

Xenophon 21 november 2010 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5116604)
Wie is "men"?
Ik was drie dagen geleden een ganse dag in Molenbeek en Anderlecht en kom regelmatig in Schaarbeek, te voet, en/of met de MIVB.

Fil de onversaagde...

fonne 21 november 2010 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stu (Bericht 5116530)

Van Der Maelen van de SP.A heeft laten weten dat er geen sprake van kan zijn om in het nieuwe regeerakkoord een verlenging van de opdracht in Afghanistan te zetten. In 2011 moeten de troepen weg zijn uit Afghanistan. Of Van Der Maelen uit de SP.A.
Weet je, als Vandelanotte door de communautaire muur zou tunnelen, dan beginnen de regeringsonderhandelingen, en defensie zal daar een moeilijk thema worden, zeker als er ook nog groentjes bijzitten.

solidarnosc 21 november 2010 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5116628)
Van Der Maelen van de SP.A heeft laten weten dat er geen sprake van kan zijn om in het nieuwe regeerakkoord een verlenging van de opdracht in Afghanistan te zetten. In 2011 moeten de troepen weg zijn uit Afghanistan. Of Van Der Maelen uit de SP.A.
Weet je, als Vandelanotte door de communautaire muur zou tunnelen, dan beginnen de regeringsonderhandelingen, en defensie zal daar een moeilijk thema worden, zeker als er ook nog groentjes bijzitten.

Van der Maelen keft in de oppositie en zit daarna 4 jaar in zijn kot als de SP.a in de regering zit.

EddyBal 21 november 2010 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5116466)
Ik pleit voor 1500 man in Afghanistan, maar dat zal wel weer niet kunnen vanwege besparingen en overdreven bemoedering.:roll:

Ik pleit voor alle Walen naar Afganistan. :twisted:

filosoof 21 november 2010 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5116616)
Fil de onversaagde...

Nee, gewoon, doodgewoon.
Niks heldhaftig aan.

EddyBal 21 november 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5116758)
Nee, gewoon, doodgewoon.
Niks heldhaftig aan.

Inderdaad. Er zijn binnen BRU wat problemen met de veiligheid, maar je kan bijna overal zonder problemen komen. Sommige straten durft zelfs de politie niet komen. Maar das uitzondering, niet de regel. (hoewel al schandalig genoeg)

respublica 21 november 2010 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5116501)
Tja als het er op aan komt blijven het allemaal onderdanen van het VS-imperialisme.

Tsja, je kan ook zeggen dat enige deelname aan die oorlog onze plicht is tegenover de VS, die ons bevrijd hebben en aan wie we onze welvaart te danken hebben, en tegenover de NAVO.

Pelgrim 21 november 2010 18:15

Hoe zit het met de plichten van de VS tegenover de Europeanen die hen gesteund hebben in de onafhankelijkheidsstrijd?

D'ARTOIS 21 november 2010 18:54

Weggestreept tegen WWII.

Ik denk dat sleutelpolitici geld voor hun stemgedrag ontvangen van de VS, conform hun gewoonte.

Pelgrim 21 november 2010 19:08

WOII is ondertussen ook ruimschoots "weggestreept".

Klarekijk 21 november 2010 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5116604)
Wie is "men"?

Ho en voor den donker naar huis uit schrik of wat ?
Of je valt daar niet op door je uiterlijk , en bent eeen van hen .
Men men men men

Eendensoep 21 november 2010 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5116564)
De mensen hebben voor die partijen gestemd.
Het is de wil van het volk.

Ja, wat zit deze 'democratie' goed in mekaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be