Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Reportage Panorama + Debat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146780)

end 21 november 2010 21:52

Reportage Panorama + Debat

Misschien best een nieuwe thread. Wat vonden jullie ervan?

EddyBal 21 november 2010 21:55

NIEMAND, maar dan ook NIEMAND maakte de opmerking dat het beter zou zijn één keer eindelijk de LANGE en MOEILIJKE splitsing aan te pakken, dan 20 jaar blijven moeilijke onderhandelingen te voeren waarmee niemand ooit tevreden zal zijn. Die 20 jaar komen van het debat met de franstaligen he.

dubbel

dubbel

solidarnosc 21 november 2010 21:58

Zeer oppervlakkig en simplistisch. Inhoudelijk werd er nergens diep op ingegaan (en dan ben ik nog eufemistisch). Die 12 proffen hebben hoop en al elk een halve minuut het woord gehad. Volgens mij is de vrouw over de toetreding van Vlaanderen tot de EU (naar het model van Groenland) ook verkeerd aangezien Groenland geen (volwaardig) lid is van de EU en is een zeer apart verhaal.

Den Duisteren Duikboot 21 november 2010 22:03

Zoals gewoonlijk kwam De Vadder vaker in beeld dan de geïnterviewden. Hij zal het nooit leren.

solidarnosc 21 november 2010 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5117425)
Zoals gewoonlijk kwam De Vadder vaker in beeld dan de geïnterviewden. Hij zal het nooit leren.

Nope. Hij leert het net wel. Bracke heeft een systeem gelanceerd waarin de interviewer belangrijker is geworden dan de geïnterviewde.

Den Duisteren Duikboot 21 november 2010 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5117412)
Zeer oppervlakkig en simplistisch. Inhoudelijk werd er nergens diep op ingegaan (en dan ben ik nog eufemistisch). Die 12 proffen hebben hoop en al elk een halve minuut het woord gehad.

Tja, alleen al met een opsomming van de hete hangijzers zit je aan een reportage van 40 minuten...

Den Duisteren Duikboot 21 november 2010 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5117428)
Nope. Hij leert het net wel. Bracke heeft een systeem gelanceerd waarin de interviewer belangrijker is geworden dan de geïnterviewde.

Hij moet niet van Bracke leren, hij moet naar mij luisteren.

solidarnosc 21 november 2010 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5117431)
Tja, alleen al met een opsomming van de hete hangijzers zit je aan een reportage van 40 minuten...

En dan zijn ze nog lang niet allemaal aan bod gekomen.

respublica 21 november 2010 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5117412)
Zeer oppervlakkig en simplistisch. Inhoudelijk werd er nergens diep op ingegaan (en dan ben ik nog eufemistisch).

Ik geef je eens groot gelijk. Eigenlijk had ik liever een reportage van 3 uur gehad, eventueel zonder politiek debat, maar dan wel met alle pro's en contra's. Deze zaak is zo gewichtig dat ze niet in een kort format gepropt mag worden. Anderzijds zal de techniciteit van zowel de staatshervorming als de splitsing nooit toegankelijk zijn voor een groot publiek.

Busse87 21 november 2010 22:10

Het enige wat ik gezien heb is zever . Professoren die een kleine uitleg deden ( zoals soli al aangaf ) en waar waarschijnlijk de interessante stukken eruit geknipt zijn . Politici die elkaar niet laten uitspreken . Woorden in iemands mond leggen .

Everytime 21 november 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5117399)
NIEMAND, maar dan ook NIEMAND maakte de opmerking dat het beter zou zijn één keer eindelijk de LANGE en MOEILIJKE splitsing aan te pakken, dan 20 jaar blijven moeilijke onderhandelingen te voeren waarmee niemand ooit tevreden zal zijn. Die 20 jaar komen van het debat met de franstaligen he.

Logisch aangezien niet alle Vlaamse partijen dit willen.

solidarnosc 21 november 2010 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5117441)
Ik geef je eens groot gelijk. Eigenlijk had ik liever een reportage van 3 uur gehad, eventueel zonder politiek debat, maar dan wel met alle pro's en contra's. Deze zaak is zo gewichtig dat ze niet in een kort format gepropt mag worden. Anderzijds zal de techniciteit van zowel de staatshervorming als de splitsing nooit toegankelijk zijn voor een groot publiek.

Nja het klein publiek bakt er momenteel anders ook weinig van. ;-)

quercus 21 november 2010 22:11

Er zijn verschillende zaken mij opgevallen. Vooreerst dat de Franstaligen duidelijk niet helemaal hetzelfde hebben gehoord bij de proffen dan de Vlamingen. Dat het aspect "responsabilizering" helemaal niet aan bod is gekomen bij de Franstaligen, zij zwijgen daar in alle talen over. Over dat aspect was uiteindelijk Decroo op het einde van de uitzending het meest duidelijk: de PS zwaaide met plan B als afleidingsmanoeuver omdat ze langs geen kanten willen horen van een responsabilizering, ze willen doodgewoon hun uitkeringsstaat in stand houden. Langs Vlaamse kant vond ik dat bij de proffen de flauwste en zieligste verklaring die was van Bea Cantillon. Ondermeer poneren dat de Belgische sociale zekerheid de beste in de wereld is ... dat is er werkelijk ver over. Wij kunnen de vergelijking met bv. de Scandinavische landen moeilijk doorstaan. Echt onnozel waren haar laatste woorden, met name dat de splitsing van de sociale zekerheid "een achteruitgang van de beschaving" zou betekenen. M.a.w. in naam van de beschaving moeten wij de zware aderlating aan de Waalse en Brusselse steuntrekkersstaat ten eeuwigen dage blijven dulden. Bovendien, het is helemaal niet aangetoond dat landen met een bevolking die gelijk is of kleiner is dan Vlaanderen een armtierige sociale zekerheid zouden hebben. Wat doe je dan met Denemarken, Noorwegen of Luxemburg? Dan kon ik de uitlating van Magnette toch nog meer appreciëren: hij liet uitschijnen dat ze hopen op een voortzetting van de Vlaamse solidariteit gedurende een aantal jaren. Ik denk dat de Vlamingen daar wél toe bereid zijn. Op voorwaarde dat de staatshervorming beantwoordt aan onze eisen.

solidarnosc 21 november 2010 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 (Bericht 5117447)
Het enige wat ik gezien heb is zever . Professoren die een kleine uitleg deden ( zoals soli al aangaf ) en waar waarschijnlijk de interessante stukken eruit geknipt zijn . Politici die elkaar niet laten uitspreken . Woorden in iemands mond leggen .

Tja het is tekenend voor de tijd. Debatten en reportages zijn sit-coms geworden. Een verzameling van on-liners en tweets. Geen wonder dat Dewever het ook zo goed doet.

Everytime 21 november 2010 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 5117425)

Hij zou voorbeeld op de Franse Yves Calvi moeten nemen :

Maar ja, kan me debatten op de Belgische TV voeren? Dat is al de vraag..........

Xenophon 21 november 2010 22:20

De boodschap uit Wallonie, als jullie Vlaanderen onafhankelijk willen dan maken we de onderhandelingen moeilijk. We zeggen op alles non!

Precies kleine kinderen.

solidarnosc 21 november 2010 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5117482)
De boodschap uit Wallonie, als jullie Vlaanderen onafhankelijk willen dan maken we de onderhandelingen moeilijk. We zeggen op alles non!

Precies kleine kinderen.

Ja. Klinkt een beetje op het geklaag van een sofageneraal die klaagt dat de tegenstander het spel niet wil meespelen volgens zijn regels om zijn doelstellingen te halen.

Stefanie 21 november 2010 22:28

Citaat:

Langs Vlaamse kant vond ik dat bij de proffen de flauwste en zieligste verklaring die was van Bea Cantillon. Ondermeer poneren dat de Belgische sociale zekerheid de beste in de wereld is ... dat is er werkelijk ver over. Wij kunnen de vergelijking met bv. de Scandinavische landen moeilijk doorstaan. Echt onnozel waren haar laatste woorden, met name dat de splitsing van de sociale zekerheid "een achteruitgang van de beschaving" zou betekenen. M.a.w. in naam van de beschaving moeten wij de zware aderlating aan de Waalse en Brusselse steuntrekkersstaat ten eeuwigen dage blijven dulden.
Alsof die corruptie bij de PS beschaafd is... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be