Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   De winter kruipt dichterbij... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146793)

poekieJ 22 november 2010 09:20

De winter kruipt dichterbij...

Voor vandaag (afgelopen nacht zelfs al) wordt de eerste sneeuw voorspeld. Op de Hoge Venen en in de Ardennen zou de vrieskou ook overdag aanhouden en vanaf donderdag wordt het ook in Vlaanderen zelf kouder en stijgt de kans op winterse buien, als er überhaupt buien zijn uiteraard.

Ik heb de weerkaart van Europa van 24 november bij mij liggen, en toen was het onverdag nog 12-14 graden bij ons, en eigenlijk in gans Europa.

Begint de winter nu uitzonderlijk vroeg, of is het heel normaal? En bijkomend, zegt zo een vroege koudeprik iets over het verdere verloop van de winter, of kan het zijn dat de winter in het geheel veel minder voorstelt als in 2009, en in het verlengde daarvan, als in 2008?

lombas 22 november 2010 09:37

Winter is coming...

Binnenkort dankzij HBO!

marcds 22 november 2010 09:45

Winterse neerslag betekent niet noodzakelijk dat er vaste sneeuw valt hé. En voor eind november is nachtvorst toch niet ongewoon en de maxima liggen trouwens nog steeds boven het vriespunt (2°C in Brussel).

poekieJ 22 november 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcds (Bericht 5118312)
Winterse neerslag betekent niet noodzakelijk dat er vaste sneeuw valt hé. En voor eind november is nachtvorst toch niet ongewoon en de maxima liggen trouwens nog steeds boven het vriespunt (2°C in Brussel).

Nee, het kan ook smeltende sneeuw of korrelhagel zijn. Jammer, want ik wacht al 2 maanden op sneeuw.:-P Nachtvorst is inderdaad niet ongewoon (in feite is dat er tot nog toe heel erg weinig geweest), maar als de weersvoorspellingen op (lange) termijn kloppen kan het over een week ook wel is overdag licht vriezen. Dat is toch iets minder voorkomend eind november.

Pieke 22 november 2010 16:21

Naar het schijnt krijgen we dit jaar weer eens een echte winter, zeker vanaf januari

voor wat het waard is natuurlijk

hurricane 22 november 2010 16:28

Jaren geleden vroos het al bij Allerzielen.
Dus redelijk normaal.

poekieJ 25 november 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5119070)
Jaren geleden vroos het al bij Allerzielen.
Dus redelijk normaal.

Er is toch wel een redelijk verschil tussen nachtvorst en 10-14 dagen dat het 'snachts, en na een tijd zelfs overdag, niet meer boven het vriespunt komt.

giserke 25 november 2010 17:05

Is normaal weer voor dit jaar.

De mensen zijn gewoon grotere jeanetten geworden dan vroeger.

stropke1000 25 november 2010 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5126370)
Is normaal weer voor dit jaar.

De mensen zijn gewoon grotere jeanetten geworden dan vroeger.

Zo geen grote mond of ik sla met mijn chacoche:-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be