![]() |
Bacardi Black en carlsberg.
Dat is wat ik nu aan het drinken ben. Shots bacardi en blikjes Carlsberg.
Als je nog iets wil vragen moet je redelijk snel zijn. |
Bende jeanetten!
|
En, heeft het deugd gedaan ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens bruine rum en iets dat voor bier moet doorgaan, ... Jakkes. Moest ge nu nog shnapps met Duvel drinken of zo, k zou nog zeggen... |
Bof, bacardi ..
Zaterdag laatstleden hebben we een kleine wiskey-proef avond gehad. De teleurstelling Goldlys . Je merkt duidelijk in deze karakterloze drank die als Belgian Wisky omschreven word dat die gestookt is door de grotere fruitjeneversteker Filliers. Goed om in de koffie te gieten helaas. Een andere die minder goed uitkwam, Springbank 10y. Een scherpe wiskey die goed tot zijn recht kwam met een drupje water, helaas van de bittere natoets. De verrassing. Dimple. Een goed wegdrinkbare blend. De oude getrouwe Laphroag, maar dan in een iets stevigere uitvoering. Laphroag Quarter Cask. Het blijft een all time favoriet. |
Op Antarctica hebben ze wiskey gevonden van 150 jaar oud.
Ze willen die nu namaken. Ik ben benieuwt. |
Citaat:
|
Citaat:
en ongetwijfeld is de smaak zo gedateerd dat geen hond dat nog wil drinken. |
mwa, er zijn 19de eeuwse flessen absint teruggevonden die zeer kwaliteitsvol zijn.
De hoge concentratie ethanol fungeert hier als bewaarmiddel, dat zal voor whiskey (~40%) ook zo zijn, vooral als ze bij Antarctische temperaturen bewaard is geweest. Een paar jaar terug is op eBay nog een fles van ~150 jaar oud verkocht geweest voor 14850 Britse pond. |
Citaat:
Dien Absint zou ik wel eens willen proeven ... Er is trouwens een landing Champagne uit 1910 of zoiets geborgen ook die bijna 100 jaar op grote diepte heeft doorgebracht (zelfde merk als op de Titanic aanwezig was. ) Moet nog perfect drinkbaar geweest zijn. |
Citaat:
Het hout van de vaten, daar kan wel iets moeilijkers bij komen. Nu zijn er verplichtingen, en mogen de vaten maar van een bepaald type zijn. Europese eik, of gerecycleerde US bourbon vaten, ook eik trouwens. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be