Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Panorama: British schools, Muslim rules (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146877)

Amon_Re 23 november 2010 12:12

Panorama: British schools, Muslim rules

Wie de documentaire niet zag gisteren:

Part 1
Part 2

Zouden zulke scholen reeds in België bestaan & zo ja, moeten we daar iets aan doen?

Ik persoonlijk ben tegen zulke zaken, dit is niets meer dan indoctrinatie, haat zaaien & fundamentalisme, en hoort niet thuis in Europa.

circe 23 november 2010 12:21

Natuurlijk bestaan zulke achterkamerschooltjes in Belgie. Maar er valt niet al te veel tegen te doen. Ze worden niet door ons gefinancierd (nu ja, toch niet dat wij het weten) en krijgen ondersteuning uit Saudi.

Iemand vertelde me zelfs dat die imams zo'n goed werk deden: ze halen de jonge kinderen van school, helpen ze bij hun huiswerk, geven ze eten en ik geloof zelfs dat ze in de moskee mogen blijven slapen als ze thuis geen plaats meer hebben door de overproductieve ouders ... is dat geen vredelievende daad?

EddyBal 23 november 2010 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5120780)
Wie de documentaire niet zag gisteren:

Part 1
Part 2

Zouden zulke scholen reeds in België bestaan & zo ja, moeten we daar iets aan doen?

Ik persoonlijk ben tegen zulke zaken, dit is niets meer dan indoctrinatie, haat zaaien & fundamentalisme, en hoort niet thuis in Europa.

Om te beginnen moeten we erkenning van de Islam ongedaan maken. Dat is de sleutel.

suqar_7loe 23 november 2010 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5120794)
Om te beginnen moeten we erkenning van de Islam ongedaan maken. Dat is de sleutel.

Belgicisme ongedaan maken, de islam ongedaan maken.

Jij eist wel wat te veel vind ik persoonlijk. Figuren als jou het zwijgen opleggen, dat is pas de sleutel.

Amon_Re 23 november 2010 12:25

*Edit*

suqar_7loe 23 november 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5120803)
Ik zou dit herwoorden moest ik jou zijn, kan geïnterpreteerd worden als dreigement

Iemand die dat interpreteert als een dreigement is idioot.

Maar heb het aangepast.

Eigenzinnig 23 november 2010 12:35

1.instituten waar haat en onverdraagzaamheid gepredikt worden sluiten, de predikers deporteren..
2. dwingende eisen van fundi's om 'westerse waarden' te fnuiken..negeren of zelfs beboeten..
3. Openbare aanhang tot fundi sekten zoals het dragen van boerka's, het verhinderen van vrouwen tot een openbaar leven verbieden..
4. Belgisch paspoort onder voorwaarden geven..bv. door het erkennen van de autochtone cultuur als rechtmatig...

circe 23 november 2010 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5120794)

Het erkennen van bepaalde religies dient enkel om ervoor te kunnen zorgen dat ze met belastingsgeld worden gesubsidieerd.
Belgie moest op dat gebied natuurlijk ook weer het beste leerlingetje van de klas spelen. CVP heeft daar goed voor gezorgd. Niet voor niks was CVP'er Tijl De Clercq één van de hoofdarchitecten van Eurabia.

EddyBal 23 november 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5120799)

Jij eist wel wat te veel vind ik persoonlijk. Figuren als jou het zwijgen opleggen, dat is pas de sleutel.

Tja, figuren als jij die niet eens kunnen lezen wat er staat, zouden zich beter onthouden van commentaar. Eerst leren lezen. DAT is ook een sleutel 8-)

EddyBal 23 november 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5120837)
Het erkennen van bepaalde religies dient enkel om ervoor te kunnen zorgen dat ze met belastingsgeld worden gesubsidieerd.
Belgie moest op dat gebied natuurlijk ook weer het beste leerlingetje van de klas spelen. CVP heeft daar goed voor gezorgd. Niet voor niks was CVP'er Tijl De Clercq één van de hoofdarchitecten van Eurabia.

Het geeft ook bepaalde rechten. Afschaffen dus. Ze verkloten ONZE maatschappij. Ze passen NIET in ONZE maatschappij. Aanpassen en slikken!8-)

EddyBal 23 november 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5120828)
1.instituten waar haat en onverdraagzaamheid gepredikt worden sluiten, de predikers deporteren..
2. dwingende eisen van fundi's om 'westerse waarden' te fnuiken..negeren of zelfs beboeten..
3. Openbare aanhang tot fundi sekten zoals het dragen van boerka's, het verhinderen van vrouwen tot een openbaar leven verbieden..
4. Belgisch paspoort onder voorwaarden geven..bv. door het erkennen van de autochtone cultuur als rechtmatig...

CGKR afschaffen, of de wettekst aanpassen omdat het duidelijk is dat een minderheid kan discrimineren tov een meerderheid. Ze maken er danig gebruik van. Weg met die sossen en CVP regeltjes

Amon_Re 23 november 2010 12:47

Wat mij het meest frapperende was,was de inhoud van het officiële curriculum van Saudi Arabië, en met dat land hebben we dus relaties....

circe 23 november 2010 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5120854)
Wat mij het meest frapperende was,was de inhoud van het officiële curriculum van Saudi Arabië, en met dat land hebben we dus relaties....

met dat land hebben we dus afspraken over olieprijzen.

Vette Pois(s)on 23 november 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5120844)
CGKR afschaffen, of de wettekst aanpassen omdat het duidelijk is dat een minderheid kan discrimineren tov een meerderheid. Ze maken er danig gebruik van. Weg met die sossen en CVP regeltjes

Dankzij die wereldverbeteraars heeft racisme een compleet andere betekenis gekregen.

Amon_Re 23 november 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5120865)

Dat land maakt deel uit van OPEC, daarmee hebben we afspraken over olieprijzen, ons land heeft wel meer commerciële relaties met Saudi Arabië, en da's een schande.

Hoe sneller we van de olie af zijn, hoe beter voor ons allemaal.

Eigenzinnig 23 november 2010 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5120865)

Voor elke euro die ge tankt gaat er...yep wij betalen er zelf voor..

fox 23 november 2010 16:07

Citaat:

Neen, de sleutel is mensen het zwijgen opleggen die kindjes van 6 jaar leren dat Joden en Homos slecht zijn en die leren hoe je handen moet afhakken en dichtschroeien. De oplossing is zelfs niet zo moeilijk hoor. Simpelweg deze haatscholen verbieden.

rikbe 24 november 2010 05:42

Citaat:

Hoe zie jij dat zitten om mensen het zwijgen op te leggen?

Amon_Re 24 november 2010 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikbe (Bericht 5122699)
Hoe zie jij dat zitten om mensen het zwijgen op te leggen?

CGKR? Die doen toch niets deftigs

suqar_7loe 24 november 2010 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5121205)
Neen, de sleutel is mensen het zwijgen opleggen die kindjes van 6 jaar leren dat Joden en Homos slecht zijn en die leren hoe je handen moet afhakken en dichtschroeien. De oplossing is zelfs niet zo moeilijk hoor. Simpelweg deze haatscholen verbieden.

Het gebeurt niet vaak, maar ik ga volledig akkoord met uw reactie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be