![]() |
2 vragen aan de gelovigen die naar God als een "hij" verwijzen
Waarom een menselijk kenmerk geven aan iets alomvattends als "God", en daarboven expliciet de voorkeur voor een mannelijkheid geslacht?
Ik moet altijd denken aan het beeld van een bompa in de wolken als ik terugdenk aan de eucharistie vieringen waar ik vroeger naar toe meegesleurd werd. |
Omdat God de mens in zijn beeld heeft geschapen?
|
Jezus is een man.
|
Citaat:
Naar mijn weten bestaat 50 procent van de mens uit vrouwen trouwens. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb jij het bericht waarop ik antwoordde wel gelezen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is een vrouw een wat ? |
Citaat:
|
Citaat:
Veel beter. Heel het monotheisme heeft de menselijke ontwikkeling deels gedegenereerd, deels half uitgeroeid. Menselijke megalomanie ... meer niet. Geef mij maar een zwangere vruchtbaarheidsgodin! |
Beweren dat God een man is, is toch wel een erg gedurvde uitspraak over God.
Dat een schepsel van God met zulke precisie de natuur van God kan bepalen, vind ik wel een teken van arrogantie. Hup, negatieve theologie lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
de jongetjes sterven rapper dus is er altijd een vrouwenmeerderheid en zeker op de leeftijd waar mannetjes niet zo belangrijk meer zijn. |
Citaat:
-> http://www.geohive.com/earth/pop_gender.aspx Natuurlijk spreek ik mij nergens uit over de leeftijd; ik kijk naar de globale telling. Indien u natuurlijk de populatie gaat verkleinen naar bvb enkel de volwassen mensen of 'oudere' mensen, dan gaat u andere uitkomsten zien. Maar het punt is nog altijd dat er meer jongens dan meisjes op deze aardbol rondlopen :) Indien u mij van een globale telling kan voorzien die dit tegenspreekt zou ik dit graag weten. Ik ben heus niet perfect :) |
Sorry Albrecht maar da's echt een antwoord dat op niets slaat. God schept de mens naar zijn evenbeeld, dus het beeld van God is dat van een man? waarom? denk je niet dat een God genders overstijgt?
Trouwens: http://ancienthistory.about.com/od/g...-Goddesses.htm ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be