![]() |
Volgens de eerste loodgieter van het land is onze premier een schijnkandidaat bij de verkiezingen.
Onze loodgieter vergeet daarbij dat hij, door nu op te komen bij de Europese verkiezingen (waar hij zal zetelen) duidelijk maakt dat hij bij de vorige verkiezingen schijnkandidaat was in de Senaat. Met zijn 248.752 voorkeurstemmen is hij immers opvolger voor een vrijkomende senaatszetel en dit tot aan de volgende verkiezingen van 2007. Tenzij hij natuurlijk nu reeds zeker weet dat Sabine de Bethune, Stefaan De Clerck, Etienne Schouppe, Erika Thijs, Marc Van Peel en Hugo Vandenberghe zeker zullen blijven zetelen. Het klopt inderdaad dat Verhofstadt een schijnkandidaat is maar dat was Dehaene bij de vorige verkiezingen ook. |
m.a.w. de pot verwijt de ketel...
|
oeioeioei...
Nu gaan we echt wel diep graven en de politieke ethiek heel ver aanscherpen. Opvolgers moeten zich dus gedurende de volledige legislatuur "beschikbaar" houden voor het geval ze ooit eens een zitje zouden moeten vullen. Ik begrijp volledig dat u het trekpaard niet zo lust, maar dit is toch wel heel ver gegrepen. |
Verhofstadt is spijtig genoeg niet de enige schijnkandidaat. De lijsten wemelen van schijnkandidaten. Van Hecke stond/staat zelfs op de 4 laatste lijsten en is daarmee recordhouder dacht ik.
Democratie is hier ver te zoeken. De wet zou moeten luiden dat als je als effectieve op een lijst staat en wordt verkozen, je dan dat mandaat moet opnemen of GEEN mandaat mag opnemen gedurende de periode dat je 'verkozen' bent. |
Ik heb gezien dat je ook een aantal prangende vragen gesteld hebt aan Dehaene bij 'Forumsessies'.
Niet fraai wat onze grote mijnheer allemaal op zijn politiek geweten heeft. Jammer genoeg zijn daar lang niet voldoende mensen van op de hoogte. Ook niet fraai dat hij Karel de Gucht lijkt te zullen evenaren in het beantwoorden van de minste vragen. :mrgreen: |
Citaat:
De pot en de ketel. |
Citaat:
|
Citaat:
Juist ja, SPa en VLD ... :twisted: |
Er is nog nooit zoveel kiezersbedrog geweest als nu, en ik loop al een eindje mee...
VLD staat aan kop met Verhofstadt, die mordicus premier van paars wil blijven, en naar eigen zeggen, op een VLD meeting de tjeven buiten wil. Het systeem van opvolgers dient dringend te worden afgeschaft, want je krijgt gewoon aparatitisks in het Parlement, die door hun partij werden aangeduid om regelmatig te komen stemmen according instructions, en voor de rest braaf te zijn. Het voorstel om het stelsel van opvolgers af te schaffen werd effectief door VLD/SPA gekelderd. De Spa is redelijk correct geweest. Bovendien dienen federale, vlaamse verkiezingen samen te vallen. Tot slot dient een sytematisch gebruik gemaakt te worden van referendums om de invloed van het partijapparaat te beperken. Wij kiezen voor volks-vertegenwoordigers, en niet voor marionetten. |
:fist: In een normale federale staat hoeven die verkiezingen juist NIET samen te vallen :!:
Welke goeie reden heb jij dan wel om die in dit land dan wél te laten samenvallen? |
Citaat:
Straf. Vooral omdat u er zelfs nog een schepje bovenop gooit: als je zelfs kans maakt om ooit eens in één of ander parlement te zetelen, dan nog mag je je niet kandidaat stellen voor een ander parlement. Nog straffer. Mijn conclusie? U wilt Dehaene pakken, en u zoekt wanhopig naar een argument... :wink: |
Citaat:
|
Dehaene is inderdaad eerste opvolger voor de senaat. Maar aangezien hij allicht verkozen wordt tot Europees parlementslid zal hij dat mandaat in de senaat niet kunnen opnemen daar deze mandaten onverenigbaar zijn.
Hij was vorig jaar en ook dit jaar slechts kandidaat op 1 lijst. Schijnkandidaat??? |
pasen, pinksteren en allerheiligen vallen ook niet samen op één dag :roll:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be