Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   V-day, voor wanneer? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=14705)

Tantist 26 mei 2004 17:34

Een klein gokje over de dag dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, aka V-day.

Ik kijk met veel spanning naar de reacties: van de belgicisten die om ter creatiefste "nooit" proberen zeggen (maar daarbij ongetwijfeld even grappig zijn als de kerstboodschap van Albert de Saxe-Cobourg), tot de meest extreme Blokker die denkt dat het morgen (en dan bedoel ik mórgen) al gebeurt.

Ladies and "gentlemen"... What do you think?

Patriot! 26 mei 2004 17:38

Nooit, verder ben ik zéér benieuwd naar de reacties van de anderen :twisted: Zeno zei eind 2002 al dat 2003 een topjaar zou worden voor de flaminganten :twisted: Boomerang. Een VU-zot voorspelde samen met Le Soir dat Vandenbrande op 11 juli 2003 de Belgische Grondwet symbolisch zou verscheuren, en ook Belgicist Van Der Kelen voorspelde 't einde der tijden (voor België) in 2003.

België haalde dat mythische jaar zonder kleerscheuren, en zal alle andere voorspellingen ook overleven, zoals ze dat al 90 doet.

Tzuvar Raemborr 26 mei 2004 17:38

Liefst morgen ja, maar 't zal ni waar zijn.

Chucky 26 mei 2004 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Liefst morgen ja, maar 't zal ni waar zijn.

:evil: Dream on :evil:

Tantist 26 mei 2004 17:41

Patriot, je hebt op eeuwig België gestemd. Denk je echt dat België zal blijven bestaan tot binnen 6 miljard jaar, als de zon ons opslokt?

Spetsnaz 26 mei 2004 17:41

Ik twijfelde tussen optie 4 en 5.

Je kan er niet echt omheen dat Vlamingen en Walen elke dag steeds meer uit elkaar drijven. Op Radio 1 zeiden ze het ook nog vandaag.

Misschien kunnen we na de dood van Albert II een referendum over het voortbestaan van België organiseren ?

Beer 26 mei 2004 17:42

Als het aan de NVA licht,zeker niet ze kruipen nu al voor de walen.
Zie de CD&V

Vlaanderen Boven 26 mei 2004 17:42

In mijn geest is het dat al :D

Maar een mooi tijdstip zou zijn 2006-2010, desnoods later om alles rustig te laten verlopen.

Guderian 26 mei 2004 17:44

Ik gok op ergens in de periode 2010-2020. Het belgikske wordt geen 200 jaar oud.

Chucky 26 mei 2004 17:46

8) Als het ooit zo ver zou komen, kan West Vlaanderen misschien afscheuren omdat ze niet meer wilt betalen voor de "armere Limburgers" 8) En dan zijn we terug vertrokken. :? De Vereniging van Vlaamse Stammen is dan zeer dichtbij 8)

Knuppel 26 mei 2004 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Nooit, verder ben ik zéér benieuwd naar de reacties van de anderen :twisted: Zeno zei eind 2002 al dat 2003 een topjaar zou worden voor de flaminganten :twisted: Boomerang. Een VU-zot voorspelde samen met Le Soir dat Vandenbrande op 11 juli 2003 de Belgische Grondwet symbolisch zou verscheuren, en ook Belgicist Van Der Kelen voorspelde 't einde der tijden (voor België) in 2003.

België haalde dat mythische jaar zonder kleerscheuren, en zal alle andere voorspellingen ook overleven, zoals ze dat al 90 doet.

Jean Gol voorspelde eveneens het einde van België, Patriot.
Geen flamingant anders, dacht ik.

Al bij al zijn er al een flink aantal mensen die het einde zagen en zien aankomen.

Roei dus maar stevig verder tegen de stroom in, Patriot.

Tantist 26 mei 2004 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Je kan er niet echt omheen dat Vlamingen en Walen elke dag steeds meer uit elkaar drijven. Op Radio 1 zeiden ze het ook nog vandaag.

Misschien kunnen we na de dood van Albert II een referendum over het voortbestaan van België organiseren ?

Ik ben er alleszins van overtuigd dat Elisabeth nooit koningin van België zal worden. Beire zal misschien nog sterven als roi, maar Fluppe is hoogstwaarschijnlijk de laatste konining van België...

Afin, in Vlaanderen toch, wat de Walen doen...

Tantist 26 mei 2004 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chucky
8) Als het ooit zo ver zou komen, kan West Vlaanderen misschien afscheuren omdat ze niet meer wilt betalen voor de "armere Limburgers" 8) En dan zijn we terug vertrokken. :? De Vereniging van Vlaamse Stammen is dan zeer dichtbij 8)

Waar is dat West-Vlaams Blok? Zie jij het? Of ben je aan het hallucineren?

Chucky 26 mei 2004 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Ik ben er alleszins van overtuigd dat Elisabeth nooit koningin van België zal worden. Beire zal misschien nog sterven als roi, maar Fluppe is hoogstwaarschijnlijk de laatste konining van België...

En als Flupke 80 jaar wordt, is dat nog eens 40 jaar :D . Denk er maar niet te fel aan :D :D

Spetsnaz 26 mei 2004 17:49

Citaat:

Citaat:

Ik kijk al uit naar de interland Vlaanderen-Wallonië (allez, dat zal wel naar Frankrijk gaan.)

Chucky 26 mei 2004 17:50

Citaat:

Citaat:

:? Ik heb het gewoon over de provincie :?

Tantist 26 mei 2004 17:50

Citaat:

Citaat:

Ik kijk al uit naar de interland Vlaanderen-Wallonië (allez, dat zal wel naar Frankrijk gaan.)

Ik kijk al uit naar de derby Frankrijk-Nederland ;-)

Vlaanderen Boven 26 mei 2004 17:50

Citaat:

Allee 8) Nog zo 8) een.

Spetsnaz 26 mei 2004 17:51

Citaat:

Citaat:

Ik kijk al uit naar de derby Frankrijk-Nederland ;-)

Bah nee, niet met de Nederlanders zenne !
Liever met de Walen dan ;)

Tantist 26 mei 2004 17:51

Citaat:

Citaat:

:? Ik heb het gewoon over de provincie :?

Een provincie is een afbakening, iets levensloos. Als men wil afscheiden, zullen de mensen daar voor moeten zorgen. Nu, waar is die groep die West-Vlaanderen wil doen afsplitsen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be