Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De staatsschuld verminderen is kinderspel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147054)

eno2 26 november 2010 10:38

De staatsschuld verminderen is kinderspel

1 Verlaag de minimumlonen
2 Schroef de uitkeringen terug
3 Ontsla een hoop ( lagere ) ambtenaren
4 Verhoog de belastingenvoor de (lagere) middenklasse

En dat is nog maar een voorbeeld van -toevallig- een klein landje in de buurt.

Ik ga dit aanvullen met adekwate maatregelen van overal ter wereld

Zoals bv :5 laat de studenten zelf hun (hogere) studies betalen.

backfire 26 november 2010 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5127739)
Verlaag de minimumlonen
Schroef de uitkeringen terug
Ontsla een hoop ( lagere ) ambtenaren
Verhoog de belastingenvoor de (lagere) middenklasse

Zoals bv : laaat de studenten zelf hun (hogere) studies betalen.

Somalië? Ah neen ...
Ik vermoed dat het over onze Noorderburen gaat. Ook in Engeland is er een stevige discussie aan de gang over het studiegeld etc.
Tja.

Antoon 26 november 2010 10:45

En wat is uw standpunt hieromtrent?

eno2 26 november 2010 10:45

7 De premies van de pensioenen verhogen

8 De (lagere) pensioenen verlagen

kameleon 26 november 2010 10:46

Je vergeet het belangrijkste. Besparen op de gezondheidszorg !

eno2 26 november 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5127742)
Somalië? Ah neen ...
Ik vermoed dat het over onze Noorderburen gaat. Ook in Engeland is er een stevige discussie aan de gang over het studiegeld etc.
Tja.

1234 Ierland

5 Engeland

eno2 26 november 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5127759)
En wat is uw standpunt hieromtrent?

Dat het doodgemakkelijk is, en dat ik het zelf véél en véél beter zou kunnen.

Bovenbuur 26 november 2010 10:48

Neem burgers meer geld af, en je hebt minder tekort, geniaal. Je beschadigd de economie er hooguit wat mee.

Bovendien is het doel van een overheid het ondersteunen van de burgers, soms moet je daar wat schuld voor maken.

eno2 26 november 2010 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5127763)
Je vergeet het belangrijkste. Besparen op de gezondheidszorg !

Ik vergeet niks, ik schrijf het gewoon op, naarmate ik het verneem. En ik benoem het niet alleen, ik benummer het. Kwestie van bronvermelding.

(6) Het laatste dat ik gehoord heb, is dat de rijkste natie van de wereld, met de grootste staatsschuld, de kosten vooor de gezondheidszorg zowat met een paar honderd miljard opgedreven heeft. Dat was dus niet gemakkelijk.

eno2 26 november 2010 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5127768)
Neem burgers meer geld af, en je hebt minder tekort, geniaal. Je beschadigd de economie er hooguit wat mee.

Als het aan mij lag, zou ik alleen (supplementair) afnemen van de rijkste helft burgers.

En wat teruggeven aan de armste helft. Daarmee zou je de economie sterk stimuleren, want dat vervroren geld, dat toch niet gebruikt wordt door de rijkjes, zou direct in de economie gepompt worden.

Antoon 26 november 2010 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5127772)
Als het aan mij lag, zou ik alleen (supplementair) afnemen van de rijkste helft burgers.

Als u dat doet, dan gaan de rijken weg en blijft u met niks. Of ze investeren in het buitenland waar de sfeer beter is, wat nu bij ons reeds het geval is.

Hetgeen moet gebeuren is een evenwichtige oefening waar iedereen aan meedoet.

Vergeet niet dat ook bedrijven en bedrijfsleiders ( meestal verre van rijk ) zich nu reeds blauw betalen aan allerhande belastingen, waardoor èn de economie minder goed draait èn minder werknemers aan jobs geraken.

eno2 26 november 2010 10:59

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 5127777)
Als u dat doet, dan gaan de rijken weg en blijft u met niks. Of ze investeren in het buitenland waar de sfeer beter is, wat nu bij ons reeds het geval is.

Vergeet niet dat ze zich nu al in hun egelstellingen ingegraven hebben, lees, in hun ontduikingsprocedures en in hun financiële paradijzen, en dat ze daar moeten uitgerookt worden, via internationale overeenkomsten en via stok en wortel taktieken en via homogenisering van de investeringscondities. Het moet onmogelijk gemaakt worden dat landen zolas Ierland en Estland extreem lage belastingen op bedrijven voeren of die zelfs afschaffen. Zolas we gezien hebben, leidt dat toch alleen maar tot plaatselijke bubbels. Estland en Ierland zijn ruïnes geworden.

Citaat:

Jaja, dat is het fairness principe. Niettemin zijn het toch altijd de zwaksten die het meest lijden. Daar moet je dus om te beginnen al vanaf blijven.

vlijmscherp 26 november 2010 11:04

Citaat:

Vergeet niet dat ook bedrijven en bedrijfsleiders ( meestal verre van rijk ) zich nu reeds blauw betalen aan allerhande belastingen, waardoor èn de economie minder goed draait èn minder werknemers aan jobs geraken.

dat wordt op z'n minst betwist: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4874836001.htm

CyberpunX 26 november 2010 11:06

Gedoogdbeleid met aan 21% btw. :lol:

eno2 26 november 2010 11:09

Citaat:

Iedereen die zich blauw betaalt, moet maar voor de blauwen stemmen, die de belastingen dan wel zullen verminderen.

België heeft de hoogste officiële brutobedrijfsbelasting (28%) en de laagste nettobedrijfsbelasting (17%) van de EU.

Zolang de Unie zelf het fiscale en belastingsbeleid van zijn lidstaten niet homogeniseert, zal een een nefaste onderlinge concurrentie naar de bodem blijven woeden.

eno2 26 november 2010 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5127795)

De 500 grootste bedrijven betaalden in 2008 gemiddeld 13,6 procent belastingen, zo verklaarde onlangs minister van Financiën Didier Reynders

eno2 26 november 2010 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5127768)

Bovendien is het doel van een overheid het ondersteunen van de burgers, soms moet je daar wat schuld voor maken.

Maar nee, het volstaat van wat beter t e herverdelen, wat een van de hoofdtaken is van een overheid.

-=EXCALIBUR=- 26 november 2010 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5127739)
3 Ontsla een hoop ( lagere ) ambtenaren
4 Verhoog de belastingenvoor de (lagere) middenklasse

Zoals bv :5 laat de studenten zelf hun (hogere) studies betalen.

Dat is wat ze in Ierland gaan doen.

EddyBal 26 november 2010 13:17

Citaat:

Elke Euro spaargeld boven de 2000 euro zwaar belasten, zodat die "rijken" verplicht worden het in de matras of de economie te steken. :twisted:

Dionysus 26 november 2010 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5127772)

En wat teruggeven aan de armste helft. Daarmee zou je de economie sterk stimuleren, want dat vervroren geld, dat toch niet gebruikt wordt door de rijkjes, zou direct in de economie gepompt worden.

Lolwut?

Citaat:

laat de studenten zelf hun (hogere) studies betalen.
De (lagere) pensioenen verlagen
Ben je soms schizofreen? Eerst probeer je de armste helft zo veel mogelijk te naaien en vervolgens ga je teruggeven?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be