![]() |
De staatsschuld verminderen is kinderspel
1 Verlaag de minimumlonen
2 Schroef de uitkeringen terug 3 Ontsla een hoop ( lagere ) ambtenaren 4 Verhoog de belastingenvoor de (lagere) middenklasse En dat is nog maar een voorbeeld van -toevallig- een klein landje in de buurt. Ik ga dit aanvullen met adekwate maatregelen van overal ter wereld Zoals bv :5 laat de studenten zelf hun (hogere) studies betalen. |
Citaat:
Ik vermoed dat het over onze Noorderburen gaat. Ook in Engeland is er een stevige discussie aan de gang over het studiegeld etc. Tja. |
En wat is uw standpunt hieromtrent?
|
7 De premies van de pensioenen verhogen
8 De (lagere) pensioenen verlagen |
Je vergeet het belangrijkste. Besparen op de gezondheidszorg !
|
Citaat:
5 Engeland |
Citaat:
|
Neem burgers meer geld af, en je hebt minder tekort, geniaal. Je beschadigd de economie er hooguit wat mee.
Bovendien is het doel van een overheid het ondersteunen van de burgers, soms moet je daar wat schuld voor maken. |
Citaat:
(6) Het laatste dat ik gehoord heb, is dat de rijkste natie van de wereld, met de grootste staatsschuld, de kosten vooor de gezondheidszorg zowat met een paar honderd miljard opgedreven heeft. Dat was dus niet gemakkelijk. |
Citaat:
En wat teruggeven aan de armste helft. Daarmee zou je de economie sterk stimuleren, want dat vervroren geld, dat toch niet gebruikt wordt door de rijkjes, zou direct in de economie gepompt worden. |
Citaat:
Hetgeen moet gebeuren is een evenwichtige oefening waar iedereen aan meedoet. Vergeet niet dat ook bedrijven en bedrijfsleiders ( meestal verre van rijk ) zich nu reeds blauw betalen aan allerhande belastingen, waardoor èn de economie minder goed draait èn minder werknemers aan jobs geraken. |
[quote]
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Gedoogdbeleid met aan 21% btw. :lol:
|
Citaat:
België heeft de hoogste officiële brutobedrijfsbelasting (28%) en de laagste nettobedrijfsbelasting (17%) van de EU. Zolang de Unie zelf het fiscale en belastingsbeleid van zijn lidstaten niet homogeniseert, zal een een nefaste onderlinge concurrentie naar de bodem blijven woeden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be