Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Groot-Brittanniestan: 15-jarig meisje gearresteerd voor koranverbranding (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147070)

Sus Iratus 26 november 2010 16:00

Groot-Brittanniestan: 15-jarig meisje gearresteerd voor koranverbranding

Daar gaan we weer....

Citaat:

A 15-year-old girl has been arrested in the West Midlands on suspicion of inciting religious hatred after allegedly burning an English-language version of the Qur'an – and then posting video footage of the act on Facebook.

(...)

The incident comes just two and a half months after six people were arrested after filming themselves dousing a Qur'an with fuel and setting it ablaze behind a pub in Tyneside.

It is believed the girl was allegedly filmed setting the book alight while other pupils looked on. Two Facebook profiles have also been removed from the site.

It is understood that the group who published the version of the Qur'an that was set alight has visited the school to talk to pupils.

(...)

Catherine Heseltine, chief executive officer of the Muslim public affairs committee, said burning the Qur'an was one of the most offensive acts to Muslims she could imagine.

hele artikel
Dit gaat, zoals we inmiddels uit die hoek gewoon zijn, werkelijk helemaal nergens over. Muzelmannekes en -vrouwkes zijn weer eens op de ellenlange tenen getrapt, en hopla, men arresteert een 15-jarige die haar mening uitte door een boek te verbranden dat nota bene zelf bol staat van de haat, voor haatzaaien. De dhimmietude zit er al goed in daar.
Arm, arm Groot-Brittannië.

Glenneke 26 november 2010 17:33

Het is tenslotte toch maar een boek, ik hoop dat als ik Samson en Gert boeken verband Gert Verhulst geen klacht indient.

Sus Iratus 26 november 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 5128708)
Het is tenslotte toch maar een boek, ik hoop dat als ik Samson en Gert boeken verband Gert Verhulst geen klacht indient.

Jawel, vanwege haatzaaien tegen uit de kluiten gewassen knuffeldieren.

Steve_M 26 november 2010 18:25

Boeken verbranden, of het nu gaat om een bijbel, een koran of mein kampf, is vooral een uiting van mentale armoede. Of je daarvoor vervolgd dient te worden is dan weer een andere vraag.

circe 26 november 2010 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5128807)
Boeken verbranden, of het nu gaat om een bijbel, een koran of mein kampf, is vooral een uiting van mentale armoede. Of je daarvoor vervolgd dient te worden is dan weer een andere vraag.

Ik steek mijn open haard aan met oude Knacks.

Steve_M 26 november 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5128812)

Boekskes verbranden mag dan weer wel.

circe 26 november 2010 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5128817)
Boekskes verbranden mag dan weer wel.

ge weet toch wel dat de koran in Ariel10 niet meer dan 76 A4 velletjes beslaagt? recto/verso zijn dat er een stuk of 40 (met een schoon kaftje errond meegerekend). Dat IS een boekske hé man!

Ik heb dat ooit eens personnellement uitgetest!

D'ARTOIS 26 november 2010 18:52

Een daad die bepaald niet de schoonheidsprijs verdient maar aan de andere kant kennen we het verhaal erachter niet.
Maar het VK staat ernstig onder de plak van de moslims. Het loopt onderhand de spuigaten uit. De kruiik gaat zolang te water etc.
Een weekendje Baghdad zou deze linkse anarchisten goed doen. Met een geseling als afscheid.

Yves38 26 november 2010 20:05

We zouden natuurlijk hier in BE met zijn allen ook de koran kunnen verbranden en posten op onze facebookpagina. Eens kijken wat ze dan gaan doen.

Oeps, nee, juist de Belgen zijn te grote schrikschijters.

circe 26 november 2010 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 (Bericht 5129023)
We zouden natuurlijk hier in BE met zijn allen ook de koran kunnen verbranden en posten op onze facebookpagina. Eens kijken wat ze dan gaan doen.

Oeps, nee, juist de Belgen zijn te grote schrikschijters.

ik vind niet dat je de koran moet verbranden;

Om te beginnen is het een probaat middel tegen vandalisme of autodiefstal: je legt de koran goed zichtbaar op je dashboard en dat beschermt je in de meeste gevallen tegen beschadiging of diefstal.

Verder is het belangrijk om te weten wat ER IN STAAT. Iets wat onze verkozenen blijkbaar nooit goed onder de knie krijgen.

Inno 26 november 2010 20:21

1 Bijlage(n)
Bijlage 76294

den dinges 26 november 2010 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5128812)

Ik ken iemand die een hele stapel ouwe bijbels en korans heeft om elke dag de stoof mee aan te steken in de winter :-)
En op de wc ligt nog een stapel...

Inno 27 november 2010 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5129579)
Ik ken iemand die een hele stapel ouwe bijbels en korans heeft om elke dag de stoof mee aan te steken in de winter :-)
En op de wc ligt nog een stapel...

Waarom verkoopt hij die bijbels niet? Ik weet wel een afzetmarkt.

Sjaax 27 november 2010 01:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5128417)
Citaat:

Catherine Heseltine, chief executive officer of the Muslim public affairs committee, said burning the Qur'an was one of the most offensive acts to Muslims she could imagine.

Een paar jaar geleden, in 2006, sprak Ayaan Hirsi Ali over het recht om te beledigen:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ayaan Hirsi Ali
Ik sta hier om het recht op beledigen te verdedigen. Het is mijn overtuiging dat de kwetsbare onderneming genaamd democratie niet kan bestaan zonder vrije meningsuiting.

Bestraffing van de meningsuiting in de vorm van verbranding van een boek waar je het niet mee eens bent, is bestraffing van de democratie.

filosoof 27 november 2010 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5129684)
Waarom verkoopt hij die bijbels niet? Ik weet wel een afzetmarkt.

Bijbels? Die krijg je gratis. Surf maar eens en je vindt wel sites om er eentje te bestellen. Ik kreeg zo al twee korans ook trouwens.
De tanakh nog niet.

Bobke 27 november 2010 01:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 5128708)

Zou Mo een klacht ingediend hebben of Allah?
Weinig waarschijnlijk.

Bobke 27 november 2010 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5129028)
ik vind niet dat je de koran moet verbranden;

Om te beginnen is het een probaat middel tegen vandalisme of autodiefstal: je legt de koran goed zichtbaar op je dashboard en dat beschermt je in de meeste gevallen tegen beschadiging of diefstal.

Verder is het belangrijk om te weten wat ER IN STAAT. Iets wat onze verkozenen blijkbaar nooit goed onder de knie krijgen.

Nog een gat in de markt:
Handtassen laten maken met het uitzicht van de koran.

lombas 27 november 2010 01:46

Ik heb in een halfzatte bui eens dat gratis boekje van Filip Dewinter meegenomen naar een landweggetje tussen Ranst en Broechem, de pagina's uitgescheurd en over de weg gelegd, en ze dan in brand gestoken.

Het fikte wel moeilijk.

Dat vond ik allemaal erg grappig. Nadien heb ik in tuinen van andere mensen tuinmeubelen van de ene in de andere tuin en vice versa gezet. Dat vond ik nog grappiger.

Toen dronk ik wat, en ben ik gaan slapen.

filosoof 27 november 2010 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5128834)
ge weet toch wel dat de koran in Ariel10 niet meer dan 76 A4 velletjes beslaagt? recto/verso zijn dat er een stuk of 40 (met een schoon kaftje errond meegerekend). Dat IS een boekske hé man!

Ik heb dat ooit eens personnellement uitgetest!

Straf.
Ik kijk hier in mijn franse Kasimirskivertaling. Op pag.80 is die in de derde soera.
Ik kijk in mijn NL vertaling (Kramers) Op pag.80 is die ook in de derde soera.
Akkoord,'t is kleine druk (5 punt of zo) en een serif letter maar toch.
Ik vrees toch dat je personnellement verstrooid was en personnellement iets anders afdrukte. :lol:

Esperanza 27 november 2010 06:47

Citaat:

Boeken verbranden, of het nu gaat om een bijbel, een koran of mein kampf, is vooral een uiting van mentale armoede.

2.

Kan worden vergeleken met het verbranden van nationale vlaggen en dergelijke meer. Benadrukt inderdaad eerder de lage intelligentiegraad van de "daders".
Citaat:

Of je daarvoor vervolgd dient te worden is dan weer een andere vraag.

Mijn inziens is zoiets niet eens een vraag waardig. Sinds wanneer is stompzinnigheid een misdaad?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be