![]() |
PS blijft dwars liggen + Belgische eurocrisis = einde?
Griekenland heeft een lelijke klap gehad...
Ierland heeft een lelijke klap gehad... The Guardian schrijft dat België de volgende is. In De Warande had reeds gezegd dat België onvoldoende gewapend is om onze welvaart te garanderen op lange termijn, maar men heeft niet willen overgaan tot "drastische" maatregelen zoals een splitsing. Is het nu te laat? Zal het nog steeds bestaan van België ervoor zorgen dat we allen op héél korte termijn serieus gaan verarmen? En betekent dit het einde van België? Eerlijk gezegd had ik me het einde van België iets glorieuzer voorgesteld en ik zal maar een fles Cava koel steken in plaats van deen fles Champagne. Of is het nog niet te laat? Kan een snelle onafhankelijkheid de crisis alsnog afwenden? En hoe lang kunnen we ons België nog veroorloven? |
Citaat:
|
Citaat:
PS: antwoord op uw totaal off topic vraag moet je maar eens lezen in het manifest. Het staat er in... |
Ik heb ooit gehoord dat ze daar eens een 2de manifest over gingen schrijven.
|
Splitsen als oplossing voor de huidige dreiging van de internationale markten is waanzin aangezien dit de al bij gunstige credit rating meteen zou teniet doen en we morgen meteen tussen Griekenland en Italië staan (wie wil immers geld lenen aan een land dat aan het splitsen is?) met dat verschil dat we zolang de onderhandelingen duren geen overheid hebben die kan ingrijpen en geen overheid hebben die internationele hulp kan ontvangen zoals Ierland en Griekenland. Wie zal immers namens België onderhandelen? De regio's? Nja Brussel wordt door sommigen in Vlaanderen niet eens erkend als volwaardige regio.
|
Citaat:
|
Vlaanderen + Wallonië = crisis.
Vlaanderen = crisis - Wallonië. Crisis is geen gevolg van staatsgrenzen, maar wel van velerlei gevoerde politiek en apolitiek beleid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
we kunnen moeilijk een oplossing geven voor een probleem dat niet bestaat, hein? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De felheid waarmee de belgifisten reageren bewijzen dat ik een gevoelig punt geraakt heb. Tijd voor de flaminganten om te tappen uit het vaatje angst aanjagen ;-) Maar deze keer WEL terecht :-( |
Citaat:
|
Citaat:
Nu is het onzen toer... |
Citaat:
Geen corridor is dus in effect, Brussel kwijt! Groot probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be