Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   PS blijft dwars liggen + Belgische eurocrisis = einde? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147084)

Renesse 26 november 2010 22:44

PS blijft dwars liggen + Belgische eurocrisis = einde?

Griekenland heeft een lelijke klap gehad...
Ierland heeft een lelijke klap gehad...

The Guardian schrijft dat België de volgende is. In De Warande had reeds gezegd dat België onvoldoende gewapend is om onze welvaart te garanderen op lange termijn, maar men heeft niet willen overgaan tot "drastische" maatregelen zoals een splitsing.

Is het nu te laat? Zal het nog steeds bestaan van België ervoor zorgen dat we allen op héél korte termijn serieus gaan verarmen? En betekent dit het einde van België? Eerlijk gezegd had ik me het einde van België iets glorieuzer voorgesteld en ik zal maar een fles Cava koel steken in plaats van deen fles Champagne.

Of is het nog niet te laat? Kan een snelle onafhankelijkheid de crisis alsnog afwenden? En hoe lang kunnen we ons België nog veroorloven?

solidarnosc 26 november 2010 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 5129417)
Griekenland heeft een lelijke klap gehad...
Ierland heeft een lelijke klap gehad...

The Guardian schrijft dat België de volgende is. In De Warande had reeds gezegd dat België onvoldoende gewapend is om onze welvaart te garanderen op lange termijn, maar men heeft niet willen overgaan tot "drastische" maatregelen zoals een splitsing.

Is het nu te laat? Zal het nog steeds bestaan van België ervoor zorgen dat we allen op héél korte termijn serieus gaan verarmen? En betekent dit het einde van België? Eerlijk gezegd had ik me het einde van België iets glorieuzer voorgesteld en ik zal maar een fles Cava koel steken in plaats van deen fles Champagne.

Of is het nog niet te laat? Kan een snelle onafhankelijkheid de crisis alsnog afwenden? En hoe lang kunnen we ons België nog veroorloven?

Weet men in De Warande al wat ze met Brussel gaan doen of zijn ze daar na al die jaren nog niet uit.

Renesse 26 november 2010 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5129418)
Weet men in De Warande al wat ze met Brussel gaan doen of zijn ze daar na al die jaren nog niet uit.

En hoe lang hebben we nog denkt ge eer we geen nagel meer hebben om aan ons gat te krabben...

PS: antwoord op uw totaal off topic vraag moet je maar eens lezen in het manifest. Het staat er in...

BWarrior 26 november 2010 22:48

Ik heb ooit gehoord dat ze daar eens een 2de manifest over gingen schrijven.

solidarnosc 26 november 2010 22:48

Splitsen als oplossing voor de huidige dreiging van de internationale markten is waanzin aangezien dit de al bij gunstige credit rating meteen zou teniet doen en we morgen meteen tussen Griekenland en Italië staan (wie wil immers geld lenen aan een land dat aan het splitsen is?) met dat verschil dat we zolang de onderhandelingen duren geen overheid hebben die kan ingrijpen en geen overheid hebben die internationele hulp kan ontvangen zoals Ierland en Griekenland. Wie zal immers namens België onderhandelen? De regio's? Nja Brussel wordt door sommigen in Vlaanderen niet eens erkend als volwaardige regio.

solidarnosc 26 november 2010 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 5129422)
En hoe lang hebben we nog denkt ge eer we geen nagel meer hebben om aan ons gat te krabben...

PS: antwoord op uw totaal off topic vraag moet je maar eens lezen in het manifest. Het staat er in...

Ach zo. Dan kan u me het zeker kort samenvatten.

Robinus V 26 november 2010 22:50

Vlaanderen + Wallonië = crisis.

Vlaanderen = crisis - Wallonië.

Crisis is geen gevolg van staatsgrenzen, maar wel van velerlei gevoerde politiek en apolitiek beleid.

Renesse 26 november 2010 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5129428)
Splitsen als oplossing voor de huidige dreiging van de internationale markten is waanzin aangezien dit de al bij gunstige credit rating meteen zou teniet doen en we morgen meteen tussen Griekenland en Italië staan

Newsflash... We gáán daar al staan hoor...

solidarnosc 26 november 2010 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 5129435)
Newsflash... We gáán daar al staan hoor...

Nja. De Dewever spread. Dus toch? Ik dacht dat dit allemaal bangmakerij was.

born2bewild 26 november 2010 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5129432)
Ach zo. Dan kan u me het zeker kort samenvatten.

begint gij anders eens met het probleem te beschrijven
we kunnen moeilijk een oplossing geven voor een probleem dat niet bestaat, hein?

solidarnosc 26 november 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5129439)
we kunnen moeilijk een oplossing geven voor een probleem dat niet bestaat, hein?

Ach zo. Die had ik nog niet gehoord. Brussel bestaat niet dus kan het geen probleem vormen. Knap.

born2bewild 26 november 2010 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5129442)
Ach zo. Die had ik nog niet gehoord. Brussel bestaat niet dus kan het geen probleem vormen. Knap.

kunt gij lezen knaap?

Renesse 26 november 2010 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5129434)
Vlaanderen + Wallonië = crisis.

Vlaanderen = crisis - Wallonië.

Crisis is geen gevolg van staatsgrenzen, maar wel van velerlei gevoerde politiek en apolitiek beleid.

Je gaat wel aan de kern van de zaak voorbij. Ierland is een natiestaat van de Ieren. Griekenland van de Grieken. Hoe gaat dat uit elkaar vallen bij problemen? Je krijgt hoogstens een klassenstrijd maar je zal altijd verschillende klassen hebben in een maatschappij ook al overwint de ene klasse de andere (Animal Farm, anyone?). België heeft geen Belgen en is bovendien bijzonder verschillend op economisch gebied. Als dat gebied met die nationale én economische dimensie in zo'n storm komt, geeft dat een breuk (of totale verarming), net zoals een barst in een ruit zal doorbarsten bij de minste slag.

De felheid waarmee de belgifisten reageren bewijzen dat ik een gevoelig punt geraakt heb.

Tijd voor de flaminganten om te tappen uit het vaatje angst aanjagen ;-)
Maar deze keer WEL terecht :-(

Renesse 26 november 2010 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5129442)

Wie sprak er hier een halve dag geleden over "eerlijkheid"?:twisted:

Renesse 26 november 2010 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5129438)
Nja. De Dewever spread. Dus toch? Ik dacht dat dit allemaal bangmakerij was.

Ja, daar zijn jullie goed in ja...

Nu is het onzen toer...

Xenophon 26 november 2010 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5129439)

Het "probleem Brussel" is dat ze geen enkele juridische grond hebben om het op te kunnen eisen.

Geen corridor is dus in effect, Brussel kwijt!

Groot probleem.

born2bewild 26 november 2010 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5129456)
Het "probleem Brussel" is dat ze geen enkele juridische grond hebben om het op te kunnen eisen.

Groot probleem.

ik zie daar geen probleem in

solidarnosc 26 november 2010 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 5129450)
Je gaat wel aan de kern van de zaak voorbij. Ierland is een natiestaat van de Ieren. Griekenland van de Grieken. Hoe gaat dat uit elkaar vallen bij problemen? Je krijgt hoogstens een klassenstrijd maar je zal altijd verschillende klassen hebben in een maatschappij ook al overwint de ene klasse de andere (Animal Farm, anyone?). België heeft geen Belgen en is bovendien bijzonder verschillend op economisch gebied. Als dat gebied met die nationale én economische dimensie in zo'n storm komt, geeft dat een breuk (of totale verarming), net zoals een barst in een ruit zal doorbarsten bij de minste slag.

De felheid waarmee de belgifisten reageren bewijzen dat ik een gevoelig punt geraakt heb.

Tijd voor de flaminganten om te tappen uit het vaatje angst aanjagen ;-)
Maar deze keer WEL terecht :-(

Dus als we niet splitsen dan gaan we allemaal ten onder. Ik neem aan dat de Vlaams-nationalisten dan ook beschikken over een stevig plan B of zullen ze dat van de PS gaan gebruiken.........

solidarnosc 26 november 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5129456)

Groot probleem.

Dus als Vlaanderen onafhankelijk zou worden dan is het Baarle-Hertog kwijt aan Nederland?

born2bewild 26 november 2010 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5129465)
Dus als Vlaanderen onafhankelijk zou worden dan is het Baarle-Hertog kwijt aan Nederland?

waarom?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be