![]() |
De nieuwe koude golf,wat met de arme of dakloze?
Zal weer veel doden maken,in Frankrijk weer een dakloze dood gevroren
Wat moet men doen om de winter als arme goed door te komen Gewoon huizen kraken,en het recht in eigen handen nemen lijk mij wel een optie |
Ja een kraakpand bezetten is al iets. Er zijn er genoeg in Brussel en Antwerpen. Er zijn ook andere mogelijkheden. Sommige eigenaars zoeken mensen die hun huis willen bewonen en onderhouden.
|
Citaat:
|
Citaat:
222222222222222222222222222222 |
Hoe zat het nu met al die leegstaande kazernes en kloostergebouwen?
|
Citaat:
iemand die dit weet? |
En vroeger wisten de "beroepsdaklozen" toch altijd hun weg naar Merksplas te vinden? Zitten daar nu asielzoekers of gevangenen?
|
Citaat:
Idd vroeger kon je je laten oppakken als landloper,en je zat warm binnen in de winter,nu is dat zelfs niet meer strafbaar :evil: |
Citaat:
Bij de weg: zou er een wet moeten komen waarbij de ocmw het recht heeft om iedere dakloze bij winterkou op te laten pakken door de politie, teneinde verplicht de nacht door te brengen in een sober maar fatsoenlijk lokaal van de ocmw ? |
Citaat:
Ik herinner mij dat wij als Vlaamse dakloze uit de metro van de Groenplaats werden gezet in de vrieskou omdat wij te wit zagen,de allochtonen kregen wel onderdak |
Citaat:
alhoewel... waarom twijfelen? Ze zullen vast denken dat die allochtonen uit een warm land komen en dus minder aangepast zijn aan het noordelijk klimaat zeker? Dat duurt wat generaties voor die winterpels zich heeft aangepast. |
Citaat:
U kan het nog eens proberen in de vlaamse rand misschien? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ook mijn vriend,Raf heeft zijn avatar aangepast,dat siert hem !!!!:-P
|
Citaat:
|
Citaat:
Tzal wel :roll: |
Citaat:
|
Hoezo ? Krijgen die daklozen tegenwoordig geen 500 eurootjes per dag ? :-D
Da's toch 't geen ze zeggen hé ... Of zijn ze daar selectief in en geven ze dat enkel aan anderen ??? Maar om't simpelweg te zeggen , Doel staat leeg , er staan massas stielmannen aan den dop , combineer die boel en maak van dat dorp één groot project om werklozen te laten bijscholen , daklozen een menselijk dak boven hunnen bol te geven (met een adres en al se)... Voor deze winter is zo'n toestand te laat, maar eventueel voor volgend jaar hé ... Zo hebben al die mensen hun huis en haard niet moeten opgeven om hun huizen te zien verkrotten voor den hond z'n botten ... ;-) |
Stielmannen aan den dop, dat zijn er dann toch die niet willen werken, of hebben een stiel waar geen vraag naar is, zoals kamelenjockey of geitendresseerder.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be