Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De nieuwe koude golf,wat met de arme of dakloze? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147133)

duveltje382 28 november 2010 07:26

De nieuwe koude golf,wat met de arme of dakloze?

Zal weer veel doden maken,in Frankrijk weer een dakloze dood gevroren
Wat moet men doen om de winter als arme goed door te komen
Gewoon huizen kraken,en het recht in eigen handen nemen lijk mij wel een optie

Inno 28 november 2010 07:31

Ja een kraakpand bezetten is al iets. Er zijn er genoeg in Brussel en Antwerpen. Er zijn ook andere mogelijkheden. Sommige eigenaars zoeken mensen die hun huis willen bewonen en onderhouden.

duveltje382 28 november 2010 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5131337)
Ja een kraakpand bezetten is al iets. Er zijn er genoeg in Brussel en Antwerpen. Er zijn ook andere mogelijkheden. Sommige eigenaars zoeken mensen die hun huis willen bewonen en onderhouden.

Lijkt mij en erg goed idee te zijn,en alzo de krotbelasting te vermijden;-)

Wisord 28 november 2010 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5131333)
Wat moet men doen om de winter als arme goed door te komen
Gewoon huizen kraken,en het recht in eigen handen nemen lijk mij wel een optie

222222222222222222222222222222

circe 28 november 2010 08:52

Hoe zat het nu met al die leegstaande kazernes en kloostergebouwen?

duveltje382 28 november 2010 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5131378)

ach jij weet dat nog,ik ben ook benieuwd op te weten hoe er daar mee is

iemand die dit weet?

circe 28 november 2010 08:56

En vroeger wisten de "beroepsdaklozen" toch altijd hun weg naar Merksplas te vinden? Zitten daar nu asielzoekers of gevangenen?

duveltje382 28 november 2010 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5131383)
En vroeger wisten de "beroepsdaklozen" toch altijd hun weg naar Merksplas te vinden? Zitten daar nu asielzoekers of gevangenen?

:lol:

Idd

vroeger kon je je laten oppakken als landloper,en je zat warm binnen in de winter,nu is dat zelfs niet meer strafbaar :evil:

De schoofzak 28 november 2010 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5131378)

Iedere klein-linkse, iedere groene en iedere voorstander van open-grenzen, zal toch wel een slaapplaats op overschot hebben om er eentje op te vangen ?

Bij de weg: zou er een wet moeten komen waarbij de ocmw het recht heeft om iedere dakloze bij winterkou op te laten pakken door de politie, teneinde verplicht de nacht door te brengen in een sober maar fatsoenlijk lokaal van de ocmw ?

duveltje382 28 november 2010 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5131387)
Iedere klein-linkse, iedere groene en iedere voorstander van open-grenzen, zal toch wel een slaapplaats op overschot hebben om er eentje op te vangen ?

Bij de weg: zou er een wet moeten komen waarbij de ocmw het recht heeft om iedere dakloze bij winterkou op te laten pakken door de politie, teneinde verplicht de nacht door te brengen in een sober maar fatsoenlijk lokaal van de ocmw ?

²

Ik herinner mij dat wij als Vlaamse dakloze uit de metro van de Groenplaats werden gezet in de vrieskou omdat wij te wit zagen,de allochtonen kregen wel onderdak

circe 28 november 2010 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5131392)
²

Ik herinner mij dat wij als Vlaamse dakloze uit de metro van de Groenplaats werden gezet in de vrieskou omdat wij te wit zagen,de allochtonen kregen wel onderdak

Dit méént ge toch niet?
alhoewel... waarom twijfelen?

Ze zullen vast denken dat die allochtonen uit een warm land komen en dus minder aangepast zijn aan het noordelijk klimaat zeker? Dat duurt wat generaties voor die winterpels zich heeft aangepast.

Raven 28 november 2010 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5131392)
²

de slaapplaatsen voor daklozen moet dan ook een weerspiegeling zijn van de bevolking mijn beste... sorry :twisted:

U kan het nog eens proberen in de vlaamse rand misschien?

duveltje382 28 november 2010 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 5131411)
de slaapplaatsen voor daklozen moet dan ook een weerspiegeling zijn van de bevolking mijn beste... sorry :twisted:

U kan het nog eens proberen in de vlaamse rand misschien?

Nu kan ik terug mijn eigen zijn,dank zij mijn overleden moeder,ik dank de hemel hier voor,en ook mijn broer

Raf 28 november 2010 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5131387)

Mja, want de ocmw's hebben toch zo veel "sobere maar fatsoenlijke" lokalen ter beschikking... :?

duveltje382 28 november 2010 09:43

Ook mijn vriend,Raf heeft zijn avatar aangepast,dat siert hem !!!!:-P

Raf 28 november 2010 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5131431)
Ook mijn vriend,Raf heeft zijn avatar aangepast,dat siert hem !!!!:-P

Deze past beter bij me. Mensen hadden nogal de neiging om te denken dat ik dat zelf was op dat fotootje, terwijl ik er véél beter uitzie dan de man op dat fotootje. :-P

duveltje382 28 november 2010 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5131435)
Deze past beter bij me. Mensen hadden nogal de neiging om te denken dat ik dat zelf was op dat fotootje, terwijl ik er véél beter uitzie dan de man op dat fotootje. :-P

Tzal wel :roll:

Raf 28 november 2010 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5131441)

Tzal wel :roll:

Wat? Geloof je me niet? Alsof ik tegen jou zou kunnen liegen... ;-)

manta 28 november 2010 10:52

Hoezo ? Krijgen die daklozen tegenwoordig geen 500 eurootjes per dag ? :-D
Da's toch 't geen ze zeggen hé ... Of zijn ze daar selectief in en geven ze dat enkel aan anderen ???

Maar om't simpelweg te zeggen , Doel staat leeg , er staan massas stielmannen aan den dop , combineer die boel en maak van dat dorp één groot project om werklozen te laten bijscholen , daklozen een menselijk dak boven hunnen bol te geven (met een adres en al se)...

Voor deze winter is zo'n toestand te laat, maar eventueel voor volgend jaar hé ...
Zo hebben al die mensen hun huis en haard niet moeten opgeven om hun huizen te zien verkrotten voor den hond z'n botten ... ;-)

maddox 28 november 2010 11:00

Stielmannen aan den dop, dat zijn er dann toch die niet willen werken, of hebben een stiel waar geen vraag naar is, zoals kamelenjockey of geitendresseerder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be