Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Zevende dag naar de kloten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147144)

EddyBal 28 november 2010 13:16

Zevende dag naar de kloten

Juist tijdens de politieke discussies op de zevende dag, veel storing op mijnen tv van waarschijnlijk een of ander toestel bij een of andere buur. Om 12 uur overgeschakeld naar RTBF, en waren de storingen weg. Kwam mijn dochter toch wel af met een huistaak zeker.

Heel mijnen zevende politieken dag naar de kloten. En op de RTBF was het veel inetressanter dan op de VRT, maar ik heb maar een stukje kunnen volgen :(

Graag commentaren hier dus..

Johan Bollen 28 november 2010 13:29

Karig zo 1 politiek discussieprogramma per week. Op dat gebied ben je in Bolivia beter af. Daar heb je verschillende programmas over politiek met discussies elke dag op radio en TV. Ook heb je hier veel meer programmas waar het publiek, altijd een onzekerheidsfactor, kan participeren, door op op te bellen bv.. De media in België zitten 'vast' merk je als je dat vergelijkt met wat eigenlijk mogelijk is. En wát mogelijk is zou bevrijdend zijn voor België/vlaanderen.

circe 28 november 2010 13:30

Vanavond wordt dat toch terug uitgezonden? gewoon terug kijken.
Maar ik vind het in feite nooit of amper te moeite de laatste jaren. veels te oppervlakkig.

EddyBal 28 november 2010 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5131866)
Maar ik vind het in feite nooit of amper te moeite de laatste jaren. veels te oppervlakkig.

De RTBF herhaalt toch niet? En daar was het net interessant. Maingain zat er stevig te discussieren dat het niet vooruit ging en dat de huidige plannen een val zijn van de Vlamingen en zoal meer van dat ;)

Johan Bollen 28 november 2010 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5131866)

Die keren dat ik de zevende zag de laatste jaren had ik absoluut dezeldfe indruk. De dicussie wordt er strak in de hand gehouden, en tijd voor diepgang is er niet. Het is slechts een overzicht van discussiepunten vaak. Erg is dan dat er geen alternatief blijkt te zijn en Eddybal zich dient vast te klampen aan zoiets. (Niet persoonlijk bedoeld he Eddy. Ik vind het gewoon oprecht zielig wat er gebeurd met het informeren van de bevolking in België.)

EddyBal 28 november 2010 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5131877)
Die keren dat ik de zevende zag de laatste jaren had ik absoluut dezeldfe indruk. De dicussie wordt er strak in de hand gehouden, en tijd voor diepgang is er niet. Het is slechts een overzicht van discussiepunten vaak. Erg is dan dat er geen alternatief blijkt te zijn en Eddybal zich dient vast te klampen aan zoiets. (Niet persoonlijk bedoeld he Eddy. Ik vind het gewoon oprecht zielig wat er gebeurd met het informeren van de bevolking in België.)

Daarom : mise au point !

Veel beter, maar blijkbaar kijken er hier maar weinig.

Xenophon 28 november 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5131826)
Juist tijdens de politieke discussies op de zevende dag, veel storing op mijnen tv van waarschijnlijk een of ander toestel bij een of andere buur. Om 12 uur overgeschakeld naar RTBF, en waren de storingen weg. Kwam mijn dochter toch wel af met een huistaak zeker.

Heel mijnen zevende politieken dag naar de kloten. En op de RTBF was het veel inetressanter dan op de VRT, maar ik heb maar een stukje kunnen volgen :(

Graag commentaren hier dus..

In het kort:

de volgende kiezing zal gaan over de existentionele vraag van Belgie.
De volgende kiezingen zullen helemaal niet gaan over de existentionele vraag van Belgie.

Er komen verkiezingen.
Er komen helemaal geen verkiezingen.

Alles gaat goed, de Vlamingen moet nog veel water in de wijn doen.

EddyBal 28 november 2010 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5131891)
In het kort:

De volgende kiezingen zullen helemaal niet gaan over de existentionele vraag van Belgie.

Er komen verkiezingen.

Op zijn minst heb ik opgevangen dat men vind dat Elio nogal onzichtbaar is voor een kandidaat premier.

end 28 november 2010 13:44

Je kan de uitzending gewoon bekijken op de site deredactie.be onder "Videozone" -> Programma's -> De Zevende Dag.

E. Gidius 28 november 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5131889)
Daarom : mise au point !

Veel beter, maar blijkbaar kijken er hier maar weinig.

Weet iemand of en waar Mise Au Point op internet te bekijken is?

fonne 28 november 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5131891)
In het kort:

Er komen verkiezingen.

Elio Di Rupo: we hebben tijd nodig, veel tijd
Joelle Milquet: on faut encore discuter longtemps

De uitputtingsslag gaat verder, tot de dag dat er eentje tandpijn heeft en een beetje kregelig wordt. Op de manier van Sandertje.

Xenophon 28 november 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5131895)
Op zijn minst heb ik opgevangen dat men vind dat Elio nogal onzichtbaar is voor een kandidaat premier.

Alsof er bij die mensen ook maar iemand denkt dat Di Rupo de premier wordt van een regering die een ernstige staatshervoming zal uitvoeren, BHV gaat splitsen en een hele hoop miljarden gaat besparen?

Kom nu... :roll:

EddyBal 28 november 2010 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5131919)
Alsof er bij die mensen ook maar iemand denkt dat Di Rupo de premier wordt van een regering die een ernstige staatshervoming zal uitvoeren, BHV gaat splitsen en een hele hoop miljarden gaat besparen?

Kom nu... :roll:

We gaan naar een premierlozer regering :lol:

Eerder een loze regering denk ik. In januari, wanneer de late kerstkaartjes nog binnenkomen, zal er weer een kiesbrief in de bus steken.

sjarel 28 november 2010 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door end (Bericht 5131906)
Je kan de uitzending gewoon bekijken op de site deredactie.be onder "Videozone" -> Programma's -> De Zevende Dag.

In welk stuk komt BDW?

sjarel 28 november 2010 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5131948)
We gaan naar een premierlozer regering :lol:

Eerder een loze regering denk ik. In januari, wanneer de late kerstkaartjes nog binnenkomen, zal er weer een kiesbrief in de bus steken.

CD&V en SPa laten weten dat ze bereid zijn zich op te offeren om de premier te leveren.

fonne 28 november 2010 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5131916)

mise au point
Rechtsboven klikken voor de video-stroom.
Ze zijn daar wel niet zo snel als de BRT om iets online te zetten:cry:

EddyBal 28 november 2010 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5131975)
mise au point

Dank U ja, maar zoals we weten: duurt nog een tijdje eer die van vandaag er op staat. Ik kijk intussen wel naar de cyclocross ;)

E. Gidius 28 november 2010 15:03

Citaat:

mise au point

Thanks Fonne.

Scarabaeida 28 november 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5131916)

Rechts van het scherm. Je kan het ook ergens in het groot bekijken.
http://www.rtbf.be/info/dossier/mise-au-point

Wijziging: Fonne was me voor.

Verder geef ik EddyBall was gelijk. De Waalse televisie entertaint misschien niet, maar informeert op z'n minst wel.

Scarabaeida 28 november 2010 15:25

Citaat:

mise au point

Beetje zoals de Fransen. Enkel het nodige vrijgeven. De Nederlanders aan de andere kant zetten bijna alles online. Vlamingen zitten er tussen, denk ik.

Wijziging: Nee, de Walen zetten bijna evenveel online als wij, alleen trager.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be