Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Verwarmingssystemen. Hoe kies je? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147210)

BigF 30 november 2010 09:28

Verwarmingssystemen. Hoe kies je?

Gezien de meteorologische omstandigheden is de ideale draad momenteel.
Gooi het in de groep!

Hout stoken? Of petrol? Alles op elentrik? Of toch liever aardgas? Of nog iets anders?

Ik beloof niet dat je me in deze draad nog gaat zien, maar mij gaat het er maar over dat jullie je amuseren dus go!!

Dronkoers 1 december 2010 00:58

Alkohol

Steve_M 1 december 2010 10:30

Kampvuur in elke kamer.

Zwartengeel 1 december 2010 11:06

Aardgas.

maddox 1 december 2010 11:52

Raf kiest voor Aarsgas.

In alle geval, op dit moment stook ik met aardgas (HR+ ketel) in een centrale verwarming voor de woning, en op hout en kool voor de werkplaats.

backfire 1 december 2010 12:01

Ellentriek. Maar dit topic bestaat al in een andere, euh, topic.

Herr Flick 1 december 2010 12:44

Uw eigen prive kerncentrale, ... kunt ge nog groen stroom certificaten voor krijgen ook.

Johan Bollen 1 december 2010 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 5135504)
Hout stoken? Of petrol? Alles op elentrik? Of toch liever aardgas? Of nog iets anders?

Moet ik kunnen kiezen ik zou me niet in de eerste plaats afvragen met wat te stoken maar hoe ervoor te zorgen dat ik zo weinig mogelijk energie moet 'verstoken', via isolatie, passieve verwarming, aanpassing van levensstijl enz.... Daarnaast zou ik kiezen voor hernieuwbare energie (ik droom van winddakpannen, moest iemand die willen 'uitvinden') op een zo klein mogelijke schaal geproduceerd (individueel niveau, buurt,...) Dat laatste is toekomstmuziek. Daarvoor dient 'eerst' (alhoewel er altijd voorlopers van doen zijn, be my guest) de energieoligarchie in staat en prive doorbroken te worden. Tot het zover is zou ik een combinatie kiezen tussen hout en een andere energievorm (gas, electiciteit,...).

Herr Flick 1 december 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5137982)
Moet ik kunnen kiezen ik zou me niet in de eerste plaats afvragen met wat te stoken maar hoe ervoor te zorgen dat ik zo weinig mogelijk energie moet 'verstoken', via isolatie, passieve verwarming, aanpassing van levensstijl enz.... Daarnaast zou ik kiezen voor hernieuwbare energie op een zo klein mogelijke schaal geproduceerd (individueel niveau, buurt,...) Dat laatste is toekomstmuziek. Daarvoor dient eerst de energieoligarchie in staat en prive doorbroken te worden.

In belgie, zou je dan al zand of aarde moeten verbranden, want veel hout is er niet meer over he, ...

Tavek 1 december 2010 13:37

Radioisotope thermoelectric generator

De warme gloed !

EddyBal 1 december 2010 13:54

Biogas: Bonen eten en scheten stoken.

Sammael 1 december 2010 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5137991)
In belgie, zou je dan al zand of aarde moeten verbranden, want veel hout is er niet meer over he, ...

Moesten ze nu ne keer iets uitvinden om regenwater te verbranden...

Vito 1 december 2010 14:06

Aardgas. Alleen al omwille van het risico op lekkende tanks. In de living hebben wij een stoof voor de gezelligheid met hout. Wanneer die de geest geeft, zal ik een kosten-batenanalyse maken voor een kachel met houtpellets...

Johan217 1 december 2010 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 5137332)
Alkohol

Toch oppassen: door alcohol gaan de bloedvaten in je huid uitzetten, waardoor je lichaamstemperatuur gaat dalen.

Gezien op Mythbusters 8-)

bgf324 1 december 2010 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 5138226)
Toch oppassen: door alcohol gaan de bloedvaten in je huid uitzetten, waardoor je lichaamstemperatuur gaat dalen.

Zet de verwarming in huis dan wat hoger, zodat je geen koud krijgt :-o

EddyBal 1 december 2010 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 5138226)

de aflevering "dronken in de frigo" :lol:

Eigenzinnig 1 december 2010 18:28

ruzie stoken..lekker goedkoop..

job 1 december 2010 18:41

pellets

EddyBal 1 december 2010 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5138782)
ruzie stoken..lekker goedkoop..

en gezond! Ge verbrand calorieën ;)

EddyBal 1 december 2010 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 5138814)
pellets

pellekes of paletten?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be