![]() |
Laat ons de armoede onwettig verklaren
De socioloog Ricardo Petrella wil de armoede onwettig laten verklaren.
Zoals in de negentiende eeuw de slavernij onwettig is verklaard. |
indien elk mens de ander een leven gunt, dat zou deze gedachte weinig anders dan logisch zijn.
Spijtig genoeg, als je iets strafbaar stelt zijn er ook daders en in dit geval zijn de daders tevens zij die het rechtsapparaat controleren, alsook het beslissingsapparaat, alsook eender welk kiessysteem; waar ik op doel is dat zolang de profiterende bovenlaag zich niet schaamt over hun inkomen zie ik hen ook geen verantwoordelijkheid opnemen voor hun bestaan. |
In feite zou zo'n wet onnodig zijn als de bestaande grondwet gerespecteerd werd, die de basisnoden van de burger wettelijk verzekert.
|
bron?
|
Citaat:
|
In bepaalde landen verklaren ze slecht weer ook onwettig. Volledig nutteloos.
Begrijp me niet verkeerd, armoede zou de wereld uitmoeten, maar een dergelijke wetstoevoeging leidt er alleen maar toe dat jij een boete zal krijgen als je een bedelaar voorbijwandelt omdat je hem niet mee thuis neemt. En de portie belastingen die voor arme mensen bestemd is verdwijnt dan mee in de zakken van een of andere politieker. |
laten we misschien eerst extreme rijkdom verbieden, niemand maar dan ook niemand heeft miljoenen NODIG
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rofl: hard werken... :rofl: |
Citaat:
net zoals "geld maakt niet gelukkig" is dit een leuze van de rijken voor de armen |
Citaat:
Citaat:
(dus leve die arme kindjes die voor dat goed gevoel zorgen dat er anders niet zou zijn en je maar wat depressief zou stemmen :-) ) |
Citaat:
waarom denk je dat er een hemel is uitgevonden? en dat daar de armen rijk zullen zijn en de rijken arm? weer een goeie uitvinding van de rijken opdat het plebs hun lot gemakkelijker zou aanvaarden? ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Goed idee. Iedereen die arm is naar de gevangenis sturen. Armoede opgelost.
|
Citaat:
Werkloosheid ook opgelost. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be