Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waar ligt WEST-Azie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147452)

circe 4 december 2010 12:55

Waar ligt WEST-Azie?

ik lees net:

Citaat:

Moderne mens
De eerste anatomisch moderne mensen zijn uit West-Azië naar Europa gekomen en zowat 30.000 jaar geleden ook uitgestorven. Met grote waarschijnlijkheid hebben de moderne mensen en de neandertaler zich in West-Azië vermengd. In Europa kon dat niet meer, want daar leefden er op dat moment geen neandertalers meer. (belga/gb)
http://www.demorgen.be/dm/nl/5627/Ca...deringen.dhtml

euh... is dat het huidige Turkije niet?

Ik zou het zèlf niet durven opperen... maar euh...

Sus Iratus 4 december 2010 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5143828)
ik lees net:

http://www.demorgen.be/dm/nl/5627/Ca...deringen.dhtml

euh... is dat het huidige Turkije niet?

Ik vermoed dat met West-Azië grosso modo het Midden-Oosten wordt bedoeld.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5143828)

... het zet een mens wél aan het denken, ja. :mrgreen:

Johan Bollen 4 december 2010 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5143876)
Ik vermoed dat met West-Azië grosso modo het Midden-Oosten wordt bedoeld.

Ja. Een tijd geleden las ik een artikel waarin de Chinezen Israël beschreven als een land in West Azië.

Citaat:

... het zet een mens wél aan het denken, ja. :mrgreen:
aha. Bedoel je dat de Europeanen eigenlijk uit het midden Oosten afkomstig zijn en dat we dus beter onze moderne broeders als dusdanig kunnen erkennen. De oude Europeanen waren trouwens toch maar neanderthalergenocidaire bastards. Zoiets? ;-)

nihao 4 december 2010 13:29

Citaat:

En waarom niet ?

De bevolking die wij als turken benoemen is pas veel later naar die streek gemigreerd...

circe 4 december 2010 13:33

Die van De Morgen zijn toch niet te schatten hé.

Sus Iratus 4 december 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5143887)
Bedoel je dat de Europeanen eigenlijk uit het midden Oosten afkomstig zijn en dat we dus beter onze moderne broeders als dusdanig kunnen erkennen. De oude Europeanen waren trouwens toch maar neanderthalergenocidaire bastards. Zoiets? ;-)

Nee, zoiets bedoel ik niet.

Dat mensen en neanderthalers toentertijd in West-Azië sex met elkaar hadden en nakomelingen kregen, wil nog niet zeggen dat alle moderne mensen, of zelfs maar Europeanen, bijgevolg nakomelingen van die kruising zouden zijn. Migratie verloopt altijd in golven, dus het is heel goed mogelijk dat moderne Europeanen van een eerdere of latere migratiegolf stammen, die niet met neanderthalers gekruist is geweest.

Dat gezegd hebbende, is het volgens de wetenschap nog lang niet zeker dat er daadwerkelijk vruchtbare nakomelingen van de kruising tussen mens en neanderthaler zijn geweest: http://www.kennislink.nl/publicaties...-neanderthaler

vlijmscherp 4 december 2010 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5143900)
Die van De Morgen zijn toch niet te schatten hé.

en wat wil je nu juist zeggen?

dat er in Turkije graven zouden moeten gevonden worden die afstammelingen van deze kruisingen zouden moeten bevatten?

zou kunnen, maar ik snap de relevantie niet hoor, de huidige Turken hebben totaal niets er mee te maken.

circe 4 december 2010 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5143942)
en wat wil je nu juist zeggen?

dat er in Turkije graven zouden moeten gevonden worden die afstammelingen van deze kruisingen zouden moeten bevatten?

zou kunnen, maar ik snap de relevantie niet hoor, de huidige Turken hebben totaal niets er mee te maken.

met "die van de morgen zijn toch niet te schatten" bedoel ik: waarom maken ze er "west azie" van ipv gewoon turkije en het midden-oosten te noemen? Zou DE MORGEN het niet politiek correct genoeg vinden?

In Spanje hebben ze échte graven (met stuifmeel van bloemekes zelfs) van neanderthalers gevonden, in Turkije weet ik het niet, maar het zou dus best kunnen. Alleen - zoals Sus stelt - is het (nog) niet geweten of de mengvorm zèlf vruchtbaar was.
Met heel die NGC studie over die genographische toestanden is er volgens mij geen neanderthaler-gen naar boven gekomen (of ze hebben het alvast niet verteld).

Ge weet toch dat ze daar op het Antwerpse Schoon Verdiep ook eens een paar duizend euro hebben tegenaangegooid om diezelfde studie over te doen voor een aantal beroemde Antwerpenaars... en wat bleek: ze kwamen ALLEMAAL uit het Midden-oosten!

(de ene 10.000 jaar geleden, de andere 50.000 jaar geleden, nog een 1000 jaar geledne, maar kijkkijk mensen "wir sind allen arabieren"... zei pètrick. Spijtig dat ze niet verder gegaan zijn, want uiteindelijk is het "wir sind allen Afrikaner" natuurlijk. Maar toen had Pètrick nog niet zoveel zwartjes rondlopen denk ik.

vlijmscherp 4 december 2010 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5143977)
met "die van de morgen zijn toch niet te schatten" bedoel ik: waarom maken ze er "west azie" van ipv gewoon turkije en het midden-oosten te noemen? Zou DE MORGEN het niet politiek correct genoeg vinden?

In Spanje hebben ze échte graven (met stuifmeel van bloemekes zelfs) van neanderthalers gevonden, in Turkije weet ik het niet, maar het zou dus best kunnen. Alleen - zoals Sus stelt - is het (nog) niet geweten of de mengvorm zèlf vruchtbaar was.
Met heel die NGC studie over die genographische toestanden is er volgens mij geen neanderthaler-gen naar boven gekomen (of ze hebben het alvast niet verteld).

Ge weet toch dat ze daar op het Antwerpse Schoon Verdiep ook eens een paar duizend euro hebben tegenaangegooid om diezelfde studie over te doen voor een aantal beroemde Antwerpenaars... en wat bleek: ze kwamen ALLEMAAL uit het Midden-oosten!

(de ene 10.000 jaar geleden, de andere 50.000 jaar geleden, nog een 1000 jaar geledne, maar kijkkijk mensen "wir sind allen arabieren"... zei pètrick. Spijtig dat ze niet verder gegaan zijn, want uiteindelijk is het "wir sind allen Afrikaner" natuurlijk. Maar toen had Pètrick nog niet zoveel zwartjes rondlopen denk ik.

dus dit allemaal omdat ze "west-Azië" schreven ipv Turkije???? 8O

bon, sommige obsessies snap ik echt niet hoor.

roger verhiest 4 december 2010 15:00

De huidige mens komt uit de ark van NOê die strandde op de berg Ararat aan de rand van de Kaukasus & dat is de oorsprong van het "arische ras" dat zoals algemeen bekend blank en superieur is.

circe 4 december 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5144033)

daarom moet ge het eens aan De Morgen gaan vragen.

Als ze knookjes vinden in het Neanderthal dan noemen ze het toch ook niet: Midden Europees? Als ze graven vinden in spanje noemen ze het spanje en niet Zuid-Europees. Maar nu ze menen dat er mengvormen in Turkije of het Midden Oosten rondhuppelden moet het ineens West-Azie zijn? Wie heeft hier een obsessie?

vlijmscherp 4 december 2010 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5144045)
daarom moet ge het eens aan De Morgen gaan vragen.

Als ze knookjes vinden in het Neanderthal dan noemen ze het toch ook niet: Midden Europees? Als ze graven vinden in spanje noemen ze het spanje en niet Zuid-Europees. Maar nu ze menen dat er mengvormen in Turkije of het Midden Oosten rondhuppelden moet het ineens West-Azie zijn? Wie heeft hier een obsessie?

West-Azië is de term voor Midden-Oosten en het Aziatisch gedeelte van Turkije.

dus ik zou aan De Morgen schrijven dat ze West-Azië niet meer mogen schrijven, maar dat van jou "Midden-Oosten en het Aziatisch gedeelte van Turkije" moeten schrijven.

Visjnu 4 december 2010 15:14

Citaat:

En precies of De Morgen doelbewust die term gebruikt. Zij nemen dat gewoon over uit de feed van Belga, die op hun beurt gewoon de wetenschappelijke publicatie quoten.

Die aktuellsten Daten aus der Paläogenetik passen ebenfalls in dieses Modell, denn mit hoher Wahrscheinlichkeit haben sich moderne Menschen und der Neandertaler nur in Westasien vermischt. "Weitere Vermischungen waren nicht möglich, denn in Europa lebten zu diesem Zeitpunkt keine Neandertaler mehr", so Weniger.

circe 4 december 2010 15:41

och? de pocoliete linkschmenschen zitten niet enkel bij De Morgen? wat een openbaring.

Den Ardennees 4 december 2010 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5144043)
De huidige mens komt uit de ark van NOê die strandde op de berg Ararat aan de rand van de Kaukasus & dat is de oorsprong van het "arische ras" dat zoals algemeen bekend blank en superieur is.

maar ondanks jarenlang uitgebreid zoeken werd de ark van Noë nooit gevonden:|

Ke Nan 4 december 2010 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5143892)
En waarom niet ?

De bevolking die wij als turken benoemen is pas veel later naar die streek gemigreerd...

Klopt maar deels. Veel Turken zijn inderdaad pas veel later terplekke aangekomen. Heel veel hedendaagse Turken zijn altijd al daar geweest. Maak niet de fout de huidige Turkse bevolking als een homogene groep te beschouwen.

Kallikles 4 december 2010 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 5144400)
Klopt maar deels. Veel Turken zijn inderdaad pas veel later terplekke aangekomen. Heel veel hedendaagse Turken zijn altijd al daar geweest. Maak niet de fout de huidige Turkse bevolking als een homogene groep te beschouwen.

Zo is dat en dat geldt voor de andere landen ook...

Kallikles 4 december 2010 18:41

Citaat:

8-)

manta 4 december 2010 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 5144136)
maar ondanks jarenlang uitgebreid zoeken werd de ark van Noë nooit gevonden:|

The lord works in mysterious ways ...8-)

Jazeker 5 december 2010 04:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5144468)
The lord works in mysterious ways ...8-)

Mja... Groot-Britannië verkoopt momenteel een oorlogsschip op het internet aan de hoogste bieder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be