Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Plan Aanslag in B. met meer dan 200 doden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147463)

De schoofzak 4 december 2010 16:54

Plan Aanslag in B. met meer dan 200 doden

Amai mijn voeten (en nog wat hoger).

Dat had een knal gegeven. (en misschien zelfs een regering ...)

Even wachten op bevestiging/ontkenning ...

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...in-madrid.aspx

titel: Terreurverdachten planden dodelijkere aanslag dan die in Madrid

tekst:

Citaat:

16:00 Update De drie verdachten die vorige week in de boeien werden geslagen in de Nederlandse hoofdstad Amsterdam in het onderzoek naar de terreurgroep die aanslagen zou hebben willen plegen in België, waren van plan om in ons land een aanslag te plegen die meer dodelijke slachtoffers zou maken dan die in het Spaanse Madrid van 11 maart 2004. Dat meldt de Nederlandse krant Het Parool op basis van het onderzoek van de Belgische Justitie.

Mogelijke doelwitten van de groepering waren onder meer een trein vol NAVO-soldaten van of naar Brussel, een goed gevuld sportstadion, een sportevenement, een straat met veel Joods publiek en treinen op routes waar veel Joodse Belgen reizen.

Bij de aanslagen in Madrid (foto) kwamen 191 mensen om het leven. Er waren ook ruim 2.000 gewonden. Vier treinen vol pendelaars werden tot ontploffing gebracht. De tien bommen waren verstopt in rugzakken die in de treinstellen werden achtergelaten.

In het zogenaamde Antwerpse luik van het terrorismedossier werden nu al acht mensen aangehouden, drie in Nederland, één in Duitsland en één in Oostenrijk. De arrestatie van een Tsjetsjeen op de luchthaven van Wenen raakte zaterdag bekend.

circe 4 december 2010 17:11

En die twee uit Belgique zijn ondertussen toch weer vrijgelaten wegens procedurefoutje?

De schoofzak 4 december 2010 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5144264)
En die twee uit Belgique zijn ondertussen toch weer vrijgelaten wegens procedurefoutje?

Tuurlijk.

Je herinnert je toch van tijdens de kiesstrijd op tv:

- voorzitster cd&v: justitie bijvoorbeeld, draait toch goed in ons land
- publiek: schaterlach

Pelgrim 4 december 2010 18:01

In alle geval, een trein vol NAVO soldaten zou geen verlies zijn.

De schoofzak 4 december 2010 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5144343)

Hoe bedoel je ?

ERLICH 4 december 2010 18:16

Citaat:

Hebben NAVO militaire u ooit iets misdaan?

ERLICH 4 december 2010 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5144366)
Hoe bedoel je ?

Waarschijnlijk dat hij/zij fan is van terrorisme. Er zijn nu eenmaal personen die ten volle genieten van hetgeen ze noemen verrijkers en wat deze te bieden hebben.

lollysticky 4 december 2010 18:23

Citaat:

indien u die uitspraak meent, dan hoop ik dat u op die trein zit...

Pelgrim 4 december 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 5144368)
Hebben NAVO militaire u ooit iets misdaan?

Ze doen elke dag de wereld iets aan.

Pelgrim 4 december 2010 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH (Bericht 5144372)
Waarschijnlijk dat hij/zij fan is van terrorisme. Er zijn nu eenmaal personen die ten volle genieten van hetgeen ze noemen verrijkers en wat deze te bieden hebben.

Ik ben helemaal geen fan van terrorisme (anders zou ik de NAVO bejegenen nietwaar), maar gerichte aanvallen tegen de instrumenten van de tirannie beschouw ik niet als terrorisme, wel als rechtmatig verzet tegen dictatuur.

Pelgrim 4 december 2010 18:28

Een aanslag tegen burgerdoelwitten (de andere opties) zou ik voor alle duidelijkheid wél ten sterkste veroordelen, wees gerust.

De schoofzak 4 december 2010 19:17

Citaat:

Behoort de opperbevelhebber van het B. leger tot de navo ?

lollysticky 4 december 2010 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5144388)
Een aanslag tegen burgerdoelwitten (de andere opties) zou ik voor alle duidelijkheid wél ten sterkste veroordelen, wees gerust.

Zou je je dan niet beter richten tegen de top van de NAVO ipv hier staan te juichen voor de dood van NAVO soldaten? want zo'n acties halen immers NIKS uit

ERLICH 5 december 2010 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5144385)
Ze doen elke dag de wereld iets aan.

ZIJ? Het zijn wel de bewindslieden m.a.w uw bewindslieden die troepen naar alle uithoeken van de wereld sturen of denkt u dat militaire zelf vragende partij zijn om bv. in hottentotte land te gaan zitten. Dus wel u met het vingerke wijzen gekiele dit dan te doen richting politici.

ERLICH 5 december 2010 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5144387)
Ik ben helemaal geen fan van terrorisme (anders zou ik de NAVO bejegenen nietwaar), maar gerichte aanvallen tegen de instrumenten van de tirannie beschouw ik niet als terrorisme, wel als rechtmatig verzet tegen dictatuur.

Is het niet zo dat politici militaire gebruiken om een dictatuur te bestrijden en democratie in de plaats te brengen?

Of gaat u ervan uit dat politici gewoon leugenaars zijn die militaire mis(ge)bruiken om overal zoals bv. in een hottentottenland een vinger in de pap te kunnen hebben. Die hun militaire op het hart drukken van geen geweld te gebruiken en zich indien nodig, laten afslachten zoals al is gebeurt. Die wanneer hun militaire in een conflict zone terecht komen er alles aan doen om dit uit de media te houden en indien het er toch in verschijnt het afdoen als, het is/was het vernoemen niet waard. Dus indien u richting stemhokje gaat in uw belgenland bv. stemt u voor dictators erg hé.

viaSanctus 5 december 2010 10:32

"Vredesmachten" vallen land binnen = goed
mensen verzetten zich en vallen soldaten aan = terrorisme

:roll:

Pelgrim 5 december 2010 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5144599)
Zou je je dan niet beter richten tegen de top van de NAVO ipv hier staan te juichen voor de dood van NAVO soldaten? want zo'n acties halen immers NIKS uit

Goed idee, ga het gerust voorstellen ik sta er helemaal achter.

Weet iemand het juiste adres van het NAVO hoofdkwartier? :lol:

Zipper 5 december 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5145490)
Goed idee, ga het gerust voorstellen ik sta er helemaal achter.

Weet iemand het juiste adres van het NAVO hoofdkwartier? :lol:

Leopold III laan 39 1110 Brussel

Txiki 6 december 2010 21:58

Een aanslag in hét transitland vol vertegenwoordigers van allerhande gewapende organisaties? Ja dat zal wel.. Die pippo's hebben dit land even hard nodig als dit land hen nodig heeft. Tiens, nu valt mijn frank... Een aanslag is best wel mogelijk. Niets zo goed voor het voortbestaan van een staat als onverwacht en meedogenloos geweld.

Pelgrim 6 december 2010 22:13

En vooral niks zo goed voor de Belgische nationale verbroedering dan een buitenlandse vijand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be