![]() |
Clash van de Titans: De Vadder tegen Leterme
Wie het niet gezien heeft in de zeverende dag, moet heel dringend naar de website van de BRT gaan kijken.
Zo'n woordenloze maar des te striemende "ruzie" ... Dat gaat nog vonken geven. Wie had gelijk ? Leterme maakte er in plaats van een vraaggesprek, een mededeling van de regering in. De Vadder was onbeleefd door de andere te onderbreken. Het systeem van de BRT zelf is eigenlijk verkeerd. De moderatie is te zwak, tegenover de slechte karakters van sommige politici. Slecht karakter, want wie komt daar 't meest aan 't woord: diegenen met een iets luidere stem, met een vuile smoel om iemand te onderbreken, die liever one-liners gebruiken in plaats van een analyse van het onderwerp. En ook de vluchtigheid van het systeem. Hoe dan ook: dit gaat nog vonken geven, tussen de regering en de brt. Meesterlijk grappig was de sportjournalist die een paar steken gaf op de clash, maar ook daarvoor gaat ge beter naar de herhaling kijken, of naar de website. |
Het werd Ivan Devadder eventjes teveel...
In "De 7e Dag" werd het Ivan Devadder eventjes teveel.
Hij moest oppertjeef Leterme interviewen, maar die antwoordde niet op zijn vragen. "Het is hier geen regeringsmededeling" zei Devadder. Hij stond recht, maar de premier ging gewoon voort met zijn monoloog. Ik vind dat ze in de toekomst gewoon zijn micro moeten blokkeren. |
Citaat:
De zwanezang van Leterme! Dat was het laatste wat we ervan gezien hebben. |
Geef mij maar Het Sinterklaasjournaal ;)
(tv > NED.3) |
Citaat:
Ik ben Ives "ik praat zolang tot de tijd voorbij is zodat je me geen lastige vragen kan stellen" Leterme. Wat een farce is die man. |
Ik vind dat de micro van Leterme gewoon afgezet moest worden.
Devadder heeft gelijk, hij zit daar om te antwoorden op vragen van een journalist, niet om een hele monoloog op te steken. |
Devadder had gelijk.
Leterme kwam vertellen dat alles is opgelost. OK dan. |
Citaat:
Daarop kwam Leterme debatteren tegen Di Rupo, en hij was daar ook eindeloze teksten aan het aframmelen. Gewoon een stomvervelend ventje (ohja, en ik ben West-Vlaming, daar niet van). |
Gewoon idd micro afknippen. En door security naar de uitgang laten begeleiden.
|
Ze zijn bij de VRT veel te gemakkelijk daarin.
Ze nodigen bijv. een aantal partijen uit, en 3 willen er niet komen, dan zeggen ze het debat af. Dat moeten ze niet doen, want op die manier geef je die partijen teveel macht. Laat hen die wel willen debatteren dan komen, en zet een lege stoel. Op die manier wordt het beleid om alleen af te komen als ze goed nieuws te vertellen hebben, hard aangepakt, en zo hoort het. Een omroep moet niet de voetveeg van de politiek zijn. |
fantastische televisie !! :cheer::thumbsup:
onze journalisten moeten meer haar op hun tanden krijgen en politici niet zo gemakkelijk hun gang laten gaan tijdens interviews. De vadder had DIK gelijk! en hij had niet meer terug moeten gaan zitten, maar het gesprek gewoon moeten afbreken. "ik mag u geen vragen stellen ? u wil alleen nietszeggend monologen en ontwijken ? Dan houden we er gewoon mee op , dank u voor uw komst naar de studio, en nu over naar Indra met de volgende gast." Had hij ook wel gewild, vermoed ik; maar dan had zijn ontslag wel klaar gelegen. |
Het fragment heeft de VRT staan op deze link : http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...iveau/1.918915
|
De Vadder gewoon in zijn hemd gezet, prachtig gewoon, Leterme heeft dat goed gedaan, hij heeft niks meer te verliezen en doet gewoon zijn ding, als dan de journalist ook nog opzij gaat heeft hij gelijk dat de hij zijn monoloog verder zet.
|
Almacht van het journaille doorbroken door premier
IDV verdient hiervoor zijn C4, minstens een zware berisping met schorsing en inhouding van wedde.
Het journaille maakt de regels en bepaalt wat er wel of niet gezegd mag worden. Als het dan even niet in hun kraam past worden ze cassant of ronduit onbeschoft. |
Citaat:
In het "debat" kon hij de 4 hevig kakelende politica's niet intomen. De énige die iets zinvols te vertellen had was de man van Samu (of zoiets) Op RTL liep het programma "Controverse". Daarin praatten deskundigen + één politieker over de toestand v.d. €. D�*t was een interessant debat ! Praktisch niemand sprak vóór zijn beurt. Blijkbaar kunnen ze dat bij "De 7de dag" NIET !!! Arme Eén ! Een suggestie: laat in de 7de dag één minister + 3 deskundigen debateren. Ik vrees echter dat voor zoiets weinig ministers zullen gevonden worden. Toch het proberen waard ? :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
Leterme is een lompe boer, zoveel is duidelijk. Volgende keer zorgen dat het microotje vanop afstand op stil gezet kan worden, en dan direct afscheid nemen van de geitenboer. |
Titans ?? Ik zie in dat filmpje geen titanen, maar twee mensen die elk op hun manier hun volstrekte onbekwaamheid aantonen : de ene als journalist (nou ja), de andere als regeringshoofd (evenzeer nou ja).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be