Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Bolkestein geeft forfait (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147547)

Fiere Jood 6 december 2010 17:23

Bolkestein geeft forfait

Bewuste joden moeten zich realiseren dat er voor hen geen toekomst is in Nederland’, aldus VVD-prominent Frits Bolkestein. Tegenover De Pers bevestigt hij zijn uitspraak van deze strekking in Het Verval, een onlangs verschenen boek van Manfred Gerstenfeld over het jodendom in Nederland.

Citaat:

‘Met bewuste joden doel ik op joden die als zodanig herkenbaar zijn, zoals orthodoxe joden’, aldus Bolkestein. ‘Voor hen zie ik geen toekomst hier vanwege het antisemitisme onder vooral Marokkaanse Nederlanders, die in aantal blijven toenemen.’

Volgens de oud-eurocommissaris kunnen ze daarom hun kinderen maar beter aanraden om te emigreren naar Amerika of Israël. Hij heeft weinig vertrouwen in de huidige plannen om het antisemitisme te bestrijden, zoals het inzetten van ‘lokjoden’ – een voorstel van PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch
......................
http://www.depers.nl/binnenland/5294...-emigreer.html

Ik dacht dat een land haar bewoners moest beschermen en niet omgekeerd,of heb ik het verkeerd begrepen ?

Mijn bericht is niet om de Marokkaanse Nederlanders zwart te maken(ik heb niks tegen niemand) maar om deze gedachtengang te snappen.

circe 6 december 2010 17:31

Bolkestein is één van de eerste politici geweest die het gevaar van de islamisering zag aankomen. Hij heeft heel zijn politieke carrière gepoogd om er iets tegen te doen en is nu totaal gedesillusioneerd. Hij gelooft niet dat het tij kan gekeerd worden.

Vandaar dat hij nu aanprijst te doen wat de (gelukkige) joden deden in de jaren dertig: zorg dat je weg bent voordat het hek van de dam is.

Het klinkt raar en heel Nederland zit op zijn nek, maar wie wil het risico nog nemen? Bolkestein is de enige die het nu luidop zegt, maar de antwerpse joden zijn allemaal al stilletjes aan het vertrekken. Niet de oudere generatie, maar wel de jongere.

Laat de sossen maar lekker voortdromen om nadien nog eens te zeggen "wir haben es nicht gewusst"... die andere vorige sossen waren daar ook zo goed in.

Xenophon 6 december 2010 18:56

LOL

Die nederlanders, rot maar op joden, want we hebben antisemitische Marokkanen die we ongestraft hun ding laten doen.

Wanneer gaat iemand de vraag stellen:

Waarom mogen die antisemitische Marokkanen niet oprotten dan? Zijn die meer en beter dan joden misschien?

Sus Iratus 6 december 2010 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5148122)
Bolkestein is één van de eerste politici geweest die het gevaar van de islamisering zag aankomen. Hij heeft heel zijn politieke carrière gepoogd om er iets tegen te doen en is nu totaal gedesillusioneerd. Hij gelooft niet dat het tij kan gekeerd worden.

Vandaar dat hij nu aanprijst te doen wat de (gelukkige) joden deden in de jaren dertig: zorg dat je weg bent voordat het hek van de dam is.

Het klinkt raar en heel Nederland zit op zijn nek, maar wie wil het risico nog nemen? Bolkestein is de enige die het nu luidop zegt, maar de antwerpse joden zijn allemaal al stilletjes aan het vertrekken. Niet de oudere generatie, maar wel de jongere.

Laat de sossen maar lekker voortdromen om nadien nog eens te zeggen "wir haben es nicht gewusst"... die andere vorige sossen waren daar ook zo goed in.

Net zoals in Nederland op kleinere schaal burgemeesters en andere overheidspersonen al tegen weggepeste homo's, lesbiennes, joden en anderen die volgens het 'handboek voor de islamiet' onheus bejegend, vervolgd en vermoord mogen worden, gezegd hebben dat ze maar beter naar een andere wijk of andere gemeente konden verhuizen... 'Vreemd' genoeg blijken het altijd weer PvdA, D66 en GroenLinks overheidsdienaren te zijn die met dit soort 'goede' raad aankomen. Uiteraard om hun allahtone achterban te verschonen en vooral maar niet in te hoeven grijpen.

In Zweden, in Malmö, van hetzelfde laken een pak. Door islamitische straatterroristen geteisterde joden zijn daar al massaal aan het wegtrekken of hebben plannen om te vertrekken omdat de linkse burgemeester geen poot uitsteekt om ze te helpen.
Citaat:

"This is happening all over Europe. I have cousins who are leaving their homes in Amsterdam and France for the same reason as me."

http://www.telegraph.co.uk/news/worl...te-crimes.html

Sus Iratus 11 december 2010 18:06

Dat Bolkenstein gelijk heeft, blijkt ook hieruit:

Citaat:

Steeds meer Amsterdamse orthodoxe joden trekken weg uit de hoofdstad vanwege het almaar toenemende antisemitisme. Zo ook de zoon van rabbijn Raphael Evers. "Ik voel me hier verstikt en beperkt."

(...)

Evers komt twee soorten antisemitisme tegen in de hoofdstad. De 'domme' en de 'slimme' variant. "Die eerste soort komt vaak van Marokkaanse jongeren. Ze schelden je uit of bedreigen je." De 'slimme' soort, het antizionisme, roept meer agressie op. "Als ze me aanvallen op het handelen van Israël, is het moeilijk daar niet op in te gaan."

rest artikel
Het komt dus wel degelijk van Marokkaanse 'kansenjongeren' die wat dat betreft hun heilig boekske op de letter volgen, en van links (aangezien het in die kringen 'bon ton' is om de 'anti-zionist' uit te hangen).

Maar intussen wordt de gewone Nederlander door datzelfde links wel een schuldgevoel aangepraat dat antisemitisme de kop weer opsteekt.

liberalist_NL 11 december 2010 18:28

Joden en homo's zouden via de overheid legaal pepperspray moeten kunnen bemachtigen, om zich te verdedigen tegen zulk tuig.

Sus Iratus 13 december 2010 14:49

Reeds lang is bekend dat joden en homo's worden in Amsterdam door hakbars allerhande bedreigd worden, maar ook andere islamieten, en wel die van het gematigde soort, de ahmadiyya-gemeenschap, worden door haatbaarden bedreigd:
Citaat:

Niet alleen joden voelen zich in ons land bedreigd door intolerante moslims. Ook medemoslims van de ahmadiyya-gemeenschap zijn bang. ‘Wij moeten worden gedood.’

De kleine ahmadiyya-moslimgemeenschap in Nederland maakt zich grote zorgen over acties van radicale geloofsgenoten. ‘Dit jaar kregen we twee brieven waarin we kaffirs (ongelovigen, red.) werden genoemd en werd gezegd dat we de vijand van de islam zijn’, zegt Noer L. Verhagen, landelijk voorzitter, in de Mobarak-moskee aan de Oostduinlaan in Den Haag.

De angst zit diep, camera’s aan de gevel bespieden de omgeving. ‘In Engeland werden dit voorjaar vlugschriften verspreid waarin werd opgeroepen ons ‘ketters’ te doden. Ook werden posters opgehangen in winkels in Londen en Bradford, waarin werd gewaarschuwd dat de eigenaar een ahmadiyya is en dat een moslim er niet moet kopen.’

(...)

Dreigementen tegen deze, in de ogen van orthodoxe moslims afvallige, groep zijn niet nieuw. Jaren geleden besloot het gemeentebestuur van Heusden een informatiedag te annuleren na dreigementen uit de Turkse gemeenschap.

Ook de Nederlandse imam Abdul Jabbar van de Ven uit Helmond laat zich niet onbetuigd, zegt Azhar Naeem, woordvoerder van de ahmadiyya en aanwezig bij het gesprek: ‘Hij riep op ons tot het uiterste te bestrijden.’

(...)

Voor de ahmadiyya is de islam een vreedzame godsdienst. Zij verzetten zich tegen elk vorm van extremisme. In Nederland wonen zo’n 850 volgelingen, met een moskee in Den Haag en gemeenschapshuizen in Nunspeet en Amsterdam.

hele artikel
En alweer duikt de naam Abdul Jabbar van de Ven in bijzonder negatieve zin op. U weet wel; die bekeerling die met blijdschap kennis had genomen van de moord op Theo van Gogh, die graag Geert Wilders dood wil zien, die achter de campagne tegen Gregorius Nekschot zit (75 van de 88 aangiftes tegen Nekschot kwamen van Abdul'eke himself), die het als een eer beschouwt dat hij extremistisch wordt genoemd, en die de taliban als vertegenwoordigers van de islam ziet...

Eberhard Leclerc 13 december 2010 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5148122)
Bolkestein is één van de eerste politici geweest die het gevaar van de islamisering zag aankomen.

Bolkestein is vooral een vriend van Israel (zegt hijzelf) en een rasopportunist (zeg ik).

Iemand die nog nooit iets voor zijn land heeft gedaan, maar vooral voor zichzelf.

Eberhard Leclerc 13 december 2010 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5161257)
En alweer duikt de naam Abdul Jabbar van de Ven in bijzonder negatieve zin op. U weet wel; die bekeerling die met blijdschap kennis had genomen van de moord op Theo van Gogh, die graag Geert Wilders dood wil zien, die achter de campagne tegen Gregorius Nekschot zit (75 van de 88 aangiftes tegen Nekschot kwamen van Abdul'eke himself), die het als een eer beschouwt dat hij extremistisch wordt genoemd, en die de taliban als vertegenwoordigers van de islam ziet...

Hypocriet is hij niet.

Eberhard Leclerc 13 december 2010 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5148365)
..., joden en anderen die volgens het 'handboek voor de islamiet' onheus bejegend, vervolgd en vermoord mogen worden, gezegd hebben dat ze maar beter naar een andere wijk of andere gemeente konden verhuizen... 'Vreemd' genoeg blijken het altijd weer PvdA, D66 en GroenLinks overheidsdienaren te zijn die met dit soort 'goede' raad aankomen.

Was Bolkenstein niet van de VVD?

Die adviseert zelfs een ander land. Vreemd, terwijl volgens dezelfde meneer 'Nederland vol was'.

Ronselaar voor extra inwoners voor een dichtbevolkte staat.

Sus Iratus 13 december 2010 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5161342)
Hypocriet is hij niet.

Da's dan ook meteen het enige positieve wat men over hem kan zeggen; hij is rechtlijnig in zijn kwaadaardigheid.

Sus Iratus 13 december 2010 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5161344)
Was Bolkenstein niet van de VVD?

Die adviseert zelfs een ander land. Vreemd, terwijl volgens dezelfde meneer 'Nederland vol was'.

Ronselaar voor extra inwoners voor een dichtbevolkte staat.

Bolkestein was van de VVD ja, wellicht nog steeds.

Welk ander land adviseert hij dan? En voor welk dichtbevolkt land ronselt hij extra bewoners?

Eberhard Leclerc 13 december 2010 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5161358)
Bolkestein was van de VVD ja, wellicht nog steeds.

Dit is wat jij beweerde over 'verhuisadvies':

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5148365)
'Vreemd' genoeg blijken het altijd weer PvdA, D66 en GroenLinks overheidsdienaren te zijn die met dit soort 'goede' raad aankomen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 5148107)
Bewuste joden moeten zich realiseren dat er voor hen geen toekomst is in Nederland’, aldus VVD-prominent Frits Bolkestein.

Sus Iratus 13 december 2010 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5161382)
Dit is wat jij beweerde over 'verhuisadvies':

Even de context meeciteren Eberhard.

Bolkestein is geen overheidsdienaar meer. Bolkestein geeft zijn advies aan joden omdat huidige overheidsdienaren, blijkens hun uitspraken dat joden en homo's maar beter kunnen verhuizen, het probleem niet aan willen pakken. Die huidige overheidsdienaren zijn vrijwel zonder uitzondering afkomstig uit PvdA, GroenLinks en D66.

U bent zelf intelligent genoeg om tussen de regels door te lezen dat Bolkestein hier dus kritiek uit op de huidige overheidsdienaren die de problemen niet aan willen pakken omdat ze hun eigen electoraat belangrijker vinden dan het inachtnemen en beschermen van de belangen van eenieder in het bijzonder en de gehele maatschappij in het algemeen.

Eberhard Leclerc 13 december 2010 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5161417)

Bolkestein is geen overheidsdienaar meer. Bolkestein geeft zijn advies aan joden omdat huidige overheidsdienaren, blijkens hun uitspraken dat joden en homo's maar beter kunnen verhuizen, het probleem niet aan willen pakken. Die huidige overheidsdienaren zijn vrijwel zonder uitzondering afkomstig uit PvdA, GroenLinks en D66.

Bolkestein is vooral een dienaar van zijn eigen belangen. Verder ronselt deze man gewoon nieuwe inwoners voor een met hem bevriende (zijn woorden) staat.
Daar is geen woord Arabisch bij.

Het was dezelfde man die beweerde dat Nederland met Pim Fortuijn 'pleefiguur' zou slaan, en net zo vrolijk meedeed aan de demoniseringscampagne als het (grote) bedrijfsleven en zijn linkse vrienden.

Fortuyn sloeg toentertijd genadeloos hard terug op de kritiek: “Bolkestein is een lafaard die ons land ontvlucht is,” zo klonk het op een vroege ochtend in mei 2002 in Almere.

En weer had de grote Pim gelijk.

Sus Iratus 13 december 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5161482)
Bolkestein is vooral een dienaar van zijn eigen belangen. Verder ronselt deze man gewoon nieuwe inwoners voor een met hem bevriende (zijn woorden) staat.
Daar is geen woord Arabisch bij.

Aangezien Bolkestein geen dienaar meer is van de overheid, en bijgevolg van het Nederlandse volk, mag hij dat wat mij betreft. Al zag ik liever dat hij zich voor Nederland inzette uiteraard, en vanzelfsprekend niet door meer mensen te ronselen.

Citaat:

Het was dezelfde man die beweerde dat Nederland met Pim Fortuijn 'pleefiguur' zou slaan, en net zo vrolijk meedeed aan de demoniseringscampagne als het (grote) bedrijfsleven en zijn linkse vrienden.

Fortuyn sloeg toentertijd genadeloos hard terug op de kritiek: “Bolkestein is een lafaard die ons land ontvlucht is,” zo klonk het op een vroege ochtend in mei 2002 in Almere.

Dat is ook iets wat ik Bolkestein nooit vergeven heb.
Neemt niet weg dat hij in deze zaak, het onderwerp van deze draad dus, volkomen gelijk heeft.

Eberhard Leclerc 13 december 2010 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 5161505)
Neemt niet weg dat hij in deze zaak, het onderwerp van deze draad dus, volkomen gelijk heeft.

Toch apart dat we zouden moeten geloven dat Joodse medeburgers in Nederland zo geweldig gebukt gaan onder de verbale agressie van 14 jarige mocro's terwijl ze in het adviesland rustig in een zee van met Kalashnikov bewapende 'moslims' gaan wonen (Jericho bv), en dan ineens niet meer bang zijn.

Ik dacht het niet dus.

Sus Iratus 13 december 2010 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5161870)
Toch apart dat we zouden moeten geloven dat Joodse medeburgers in Nederland zo geweldig gebukt gaan onder de verbale agressie van 14 jarige mocro's terwijl ze in het adviesland rustig in een zee van met Kalashnikov bewapende 'moslims' gaan wonen (Jericho bv), en dan ineens niet meer bang zijn.

Ik dacht het niet dus.

Ik vind dat niet zo raar. Dáár komt de staat tenminste nog wel voor hun belangen op en mogen ze terugslaan als ze geterrorizeerd worden.

Overigens vermoed ik dat joden uit Europa zich eerder richting VSA dan richting Israël begeven. Maar dat is een andere discussie.

Mare Nostrum 13 december 2010 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood (Bericht 5148107)
Bewuste joden moeten zich realiseren dat er voor hen geen toekomst is in Nederland’, aldus VVD-prominent Frits Bolkestein. Tegenover De Pers bevestigt hij zijn uitspraak van deze strekking in Het Verval, een onlangs verschenen boek van Manfred Gerstenfeld over het jodendom in Nederland.

http://www.depers.nl/binnenland/5294...-emigreer.html

Ik dacht dat een land haar bewoners moest beschermen en niet omgekeerd,of heb ik het verkeerd begrepen ?

Mijn bericht is niet om de Marokkaanse Nederlanders zwart te maken(ik heb niks tegen niemand) maar om deze gedachtengang te snappen.

Na wat de Joodse gemeenschap allemaal heeft meegemaakt tijdens de tweede wereldoorlog is het niet verwonderlijk dat zij een nieuw dreigend gevaar haast instinctief 'aanvoelen'.

Dit zou voor elk weldenkend Europeaan een ENORM ROOD ALARMLICHT moeten zijn voor hetgeen ook ons (en dus niet enkel de Joden) te wachten staat!

De nieuwe nazi's winnen elke dag aan kracht en ze dragen baarden, jurken en hoofddoeken : wie dat niet ziet is stekeblind!

Savatage 13 december 2010 20:32

Citaat:

Idd. Bolkestein heeft wel een paar goede zaken voorgesteld, maar het is verre van een rechtlijnige politicus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be