Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   kwik maakt vogels homoseksueel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147560)

Gremlin 7 december 2010 07:58

kwik maakt vogels homoseksueel

Citaat:

Kwik beïnvloedt het gedrag van witte ibissen. Het maakt ze 'homoseksueel'. Bij een hoge dosering stijgt de kans dat mannetjes paren met andere mannetjes. Wetenschappers uit Florida en Sri Lanka bestudeerden het effect van kwik in de voeding van de vogels. Ze wilden eigenlijk uitzoeken waarom ibissen minder broedden in gebieden waar kwik in het water voorkwam.

In warme wetlands, zoals de Florida Everglades waar deze vogels verblijven, is er veel kans op verontreiniging met kwik. Bacteriën die in de dikke zuurstofvrije sliblaag leven veranderen het kwik in zijn meest giftige vorm: methylkwik. Deze stof werkt als een 'biologische bedrieger' en wordt door het lichaam gezien als een hormoon. Dat is dan weer van invloed op het voortplantingsgedrag.

Het team gaf de ibissen voedsel met dezelfde concentraties van kwik als die gemeten werden in de garnalen en kreeften die de vogels dagelijks consumeren. De vogels plantten zich minder voort en misschien is dat ook het geval voor andere dieren in de wetlands. Dat laatste moet nog uitgezocht worden.

Ik ben benieuwd naar dat laatste ... alsook of ze dan blijvend homoseksueel zijn of niet . Wie weet er meer over dit ?

abou Anis 7 december 2010 09:35

http://www.wec.ufl.edu/faculty/frederickp/

Kodo Kodo 7 december 2010 09:37

Er doen allerlei theorieën de ronde die moeten verklaren dat homoseksualiteit bij mensen ooit nuttig kan zijn geweest voor het overleven van onze genen, maar ze zijn nogal gezocht. Mij overtuigen ze niet, en ik heb altijd vermoed dat invloeden zoals stress tijdens de zwangerschap of de verkeerde of vergiftigde voeding het fenomeen beter zou verklaren. Dus ik denk wel dat we eens mogen gaan kijken of de homoseksualiteit van Piet niet is veroorzaakt door de amalgaamvullingen in de kiezen van de moeder van Piet.

abou Anis 7 december 2010 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5149264)
Er doen allerlei theorieën de ronde die moeten verklaren dat homoseksualiteit bij mensen ooit nuttig kan zijn geweest voor het overleven van onze genen, maar ze zijn nogal gezocht. Mij overtuigen ze niet, en ik heb altijd vermoed dat invloeden zoals stress tijdens de zwangerschap of de verkeerde of vergiftigde voeding het fenomeen beter zou verklaren. Dus ik denk wel dat we eens mogen gaan kijken of de homoseksualiteit van Piet niet is veroorzaakt door de amalgaamvullingen in de kiezen van de moeder van Piet.

Citaat:

Het is aannemelijk dat ook andere vogelsoorten op deze manier op kwik reageren. Of ook andere diersoorten op deze manier last hebben van kwik is onduidelijk. De onderzoekers zijn er van overtuigd dat kwik onder mensen niet deze bijwerking heeft. “Als het effect in mensen net zo sterk zou zijn als onder ibissen dan hadden ze het al gevonden.”
Bron: http://www.beestjes.org/joomla15/ind...lgie&Itemid=29

hurricane 7 december 2010 10:10

Ik wist dat diamanten en goud vrouwen gek maken maar van de kwik had ik nog nooit gehoord :-D

Gremlin 7 december 2010 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5149270)

Dat did niet op mensen van toepassing is dat leek mij nu wel erg logisch , ik wou eigenlijk gewoon weten of de volgels die plots homofiel paar en nest gedrag gingen vertonen dit blijvend was of niet . Daar dit een probleem is voor vele vogelsoorten lijkt het me wel een belangrijk feit om te weten. Het is en blijft een raar gevolg van milieuverontreiniging.

jogo 7 december 2010 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin (Bericht 5149360)
Het is en blijft een raar gevolg van milieuverontreiniging.

het ging hier niet over milieuverontreiniging maar over een natuurlijke toestand dacht ik...

Gremlin 7 december 2010 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 5149404)
het ging hier niet over milieuverontreiniging maar over een natuurlijke toestand dacht ik...

Dan dacht je fout . Ik had dit in de eerste plaats in de krant gelezen waar er wel letterlijk bij stond dat er bepaalde vogelsoorten bedreigt zijn in deze regio's . Zo zijn ze daarachter gekomen , ik ben benieuwd of ze dit kunnen omkeren en de vergiftigingen kunnen beperken of zelfs ongedaan maken . Ik geef wel toe dat het een rare vorm van vergiftiging is waardoor er natuurlijk weer allerhande homofoben enz .... op springen . :lol:

Bovenbuur 7 december 2010 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5149328)
Ik wist dat diamanten en goud vrouwen gek maken maar van de kwik had ik nog nooit gehoord :-D

Kwik is de reden dat op den duur alle hoedenpoetsers gek waren, die hadden hun eigen brein beschadigd door kwikdampen te produceren en in te ademen. Maar of ze daar ook homoseksueel van werden heb ik nog nooit gehoord.

Herr Flick 7 december 2010 14:00

Om een of andere reden , moet ik nu aan de Fredy Mercury denken ,... ;-)

Bovenbuur 7 december 2010 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5149799)
Om een of andere reden , moet ik nu aan de Fredy Mercury denken ,... ;-)

Haha, goed punt.

jogo 7 december 2010 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin (Bericht 5149508)
Dan dacht je fout . Ik had dit in de eerste plaats in de krant gelezen

vanwaar komt die verontreiniging dan?
(in Belgie zijn er ook plaatsen waar zware metalen in de bodem van nature de norm die de overheid aanneemt overschrijden...)

Travis66 8 december 2010 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5149807)
Haha, goed punt.

Indeed. zowel mijn madam als ik lagen hier ROTFLOL.

Derk de Tweede 10 december 2010 21:44

Mijn natuurkundeleraar deed zijn vinger met trouwring in een bakje met kwik (toen mocht dat nog).
Wij konden niet geloven dat kwik zwaarder was dan lood.
Hij haalde zijn vinger eruit.........en weg trouwring.
Zo wordt je dus homo.

Derk de Tweede 10 december 2010 21:59

Over gevaarlijk gesproken.
Ik liep stage bij een bedrijf 'Nuclear Chigago", daar werden hersenscanapparaten gemaakt.
Moest een meting doen met de Solex luchtmeting, waarmee je op 1/1000 mm nauwkeurig een diameter van een as kon bepalen.
Lag er een flink zware loden doos naast dat apparaat, doe dat uit nieuwgierigheid open...sprong er meteen een collega nek.
Op z'n plat Mokums" Keiek uit lul de behanger"
Zat er een bolletje van 10 mm hoogwaardig radioactief Uranium in. :oops:
Ik had het toch even opgetild, merkwaardig gevoel want het is twee keer zo zwaar als lood. Moest meteen met de handen onder een soort van hogedrukkraan.
Ik zie gelukkig nog geen bulten op mijn vingers.

Travis66 10 december 2010 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5156784)
Over gevaarlijk gesproken.
Ik liep stage bij een bedrijf 'Nuclear Chigago", daar werden hersenscanapparaten gemaakt.
Moest een meting doen met de Solex luchtmeting, waarmee je op 1/1000 mm nauwkeurig een diameter van een as kon bepalen.
Lag er een flink zware loden doos naast dat apparaat, doe dat uit nieuwgierigheid open...sprong er meteen een collega nek.
Op z'n plat Mokums" Keiek uit lul de behanger"
Zat er een bolletje van 10 mm hoogwaardig radioactief Uranium in. :oops:
Ik had het toch even opgetild, merkwaardig gevoel want het is twee keer zo zwaar als lood. Moest meteen met de handen onder een soort van hogedrukkraan.
Ik zie gelukkig nog geen bulten op mijn vingers.

Kan ik helemaal inkomen. Interessant overules gevaarlijk. Altijd.

liberalist_NL 11 december 2010 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5149264)

Seksuele voorkeur wordt volgens mij al bepaald op hetzelfde tijdstip als het geslacht. Er is geen enkele externe factor aan te wijzen die uitsluitsel over de oorzaak kan geven. Homoseksualiteit komt voor bij alle rassen in alle landen, komt voor in de geschiedenis, komt voor bij vrijzinnige, religieuze en militaire gezinnen, bij gezinnen mét traditionele samenstelling en zonder, bij arme en rijke mensen, bij vrouwen die gezond eten en die slecht eten tijdens de zwangerschap, etc...

Zulke oorzaken aanwijzen is gebrek aan inlevingsvermogen m.b.t. de complexiteit. Het doet mij denken aan een haast religieus vinger-in-de-lucht vorm van verklaren.

corse 15 december 2010 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 5158188)
Seksuele voorkeur wordt volgens mij al bepaald op hetzelfde tijdstip als het geslacht. Er is geen enkele externe factor aan te wijzen die uitsluitsel over de oorzaak kan geven. Homoseksualiteit komt voor bij alle rassen in alle landen, komt voor in de geschiedenis, komt voor bij vrijzinnige, religieuze en militaire gezinnen, bij gezinnen mét traditionele samenstelling en zonder, bij arme en rijke mensen, bij vrouwen die gezond eten en die slecht eten tijdens de zwangerschap, etc...

Zulke oorzaken aanwijzen is gebrek aan inlevingsvermogen m.b.t. de complexiteit. Het doet mij denken aan een haast religieus vinger-in-de-lucht vorm van verklaren.

Ook niet waar zeker:

De monogame levensvorm:

Wetenschappelijke interpretatie:

Monogamie is een product van de intelligentie en niet van het instinkt.
Monogamie is ontstaan door evolutie, de evoluerende ethiek van een intelligente beschaving.
Polygamie echter is een puur product van het instinkt en wordt veroorzaakt door een tekort aan hormonen.
Deze door het ontbreken van een stukje DNA dat instaat voor de impuls van de aanmaak van deze hormonen.
De hormonen vasopressine en oxytocine zorgen ervoor dat de mens monogaam samenleeft, minder angst heeft om bedrogen te worden en meer vertrouwen in de medemens heeft.
Deze hormonen stimuleren tegelijk het sociaal geheugen en de reukzin.
Een afwijking in het gen, DRD4 waardoor mensen veeleer geneigd zijn om vreemd te gaan.
Hetzelfde gen, DRD4, is al in verband gebracht met alcohol- en gokverslaving.
Het DRD4-gen is betrokken bij het vrijkomen van dopamine.
http://gezondheidsnet.rnews.be/relat...it-in-de-genen
Op termijn zal de medische wetenschap bijna alle (DNA) afwijkingen kunnen verhelpen.
Door degeneratieverschijnselen, ecologische veranderingen, overpopulatie en inteelt kan het DNA gestoord of beschadigd zijn, polygamie is dus duidelijk een afwijking.

Polygamie is:

Polygamie is altijd de relatie tussen één man en twee of meerdere vrouwen.
Polygamie is bijna nooit een relatie tussen één vrouw en twee of meerdere mannen.
Het tekort van het hormoon vasopressine bij de man, en oxytocine bij de vrouw veroorzaakt polygamie.

Raph 15 december 2010 15:38

Het volgende discussiepunt op de agenda: "mogen homoseksuele vogels trouwen?"

Anna List 15 december 2010 15:43

om nu maar ineens alle homo's bij de vogelsoorten in te delen, dat vind ik er toch wat over

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be