![]() |
Is het antisemitisme om tegen orthodoxe joden te zijn?
Is het antisemitisme om tegen orthodoxe joden te zijn?
Zowel in Nederland als in België worden orthodoxe joden, die in het straatbeeld zeer herkenbaar zijn, belaagd. Frits Bolkestein wil ze zelfs weg , en zegt dat ze maar moeten emigreren. Ook door de druk van de Marokkaanse jongeren is er in Nederland al geen plaats meer voor. Zelf heb ik een gloeiende hekel aan orthodoxe joden, en ik vraag me af, of mij dat tot antisemitiet maakt? |
Ik ken geen enkele orthodoxe Jood, ik kan dus ook geen gloeiende hekel hebben aan 1 of andere orthodoxe Jood. Wel vind ik ze er nogal debiel uitzien, modetrends zijn duidelijk niet aan hen besteed maar dat is natuurlijk hun eigen keuze. Een jammere zaak lijkt ook te zijn dat ze nogal opzichzelf blijven in een gesloten gemeenschap. Dat duidt voor mij op een manifeste onwil om te integreren. Dat is uiteraard hun goed recht maar voor mij mogen ze dan ook uitgesloten worden van alle sociale voorzieningen in ons land, maar dat is een andere discussie aangezien zoiets zou moeten gelden voor elke asociale burger in onze maatschappij.
|
Citaat:
Ook heb ik een bijna fysieke reactie in de maagstreek als ik zie hoe ze met hun extravagante tuigage opgetut rondlopen. Als afzonderlijke persoon en als afzonderlijk individu wil ik ze nog als medemens respecteren, maar als religieus geobsedeerde groep (secte) zie ik liever hun ruggen. |
Citaat:
Eerlijk gezegd zal het mij een zorg zijn wat die gasten elke dag uitsteken zolang ze mij hun religie maar niet willen opdringen en dat doen die gasten helemaal niet. Maar zoals ik al stelde, vind ik niet dat ze van onze sociale voorzieningen moeten profiteren. Ik weet niet hoe dat zit in Belgie, maar volgens mij valt dat met die gasten al bij al goed mee qua profiteergedrag. |
Citaat:
|
Citaat:
ik ben blij zo'n leven niet te lei(ij)den, bij u stel ik toch een beetje afgunst vast, om ook heel der dagen in de Torah te zitten niksen... |
Citaat:
|
Zoals ik steevast pleeg te zeggen tegen de Getuigen van Jehova: lees ook eens een ander boek dan de Bijbel...
|
Citaat:
|
Citaat:
"Voor Joden die als zodanig herkenbaar zijn, zie ik geen toekomst hier" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hou ook niet van extremistische Marokkanen, maar die kleden zich toch niet zo opvallend.
|
Een extremistische anti - extremist is dat ook een extremist?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb niks tegen die joden hier, we zien ze amper en we horen hen niet. Je zou een goede reden moeten hebben om tegen hen te zijn.
|
Ik denk dat als de Marokkanen mogen blijven de Joden dat ook mogen.
|
Citaat:
Hou je liever bezig met het inhoudsloos getrol van Ketchup... Jouw irritatietjes kunnen mijn geen bal schelen. |
Citaat:
Het zijn parasitaire religieuze extremisten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be