Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Er is blijkbaar haast bij... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147574)

EddyBal 7 december 2010 16:35

Er is blijkbaar haast bij...

http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1597

Ook Milquet vind dat het moet gaan vooruitgaan. Eind januari moet er een regering zijn. VDL en daarmee SPa willen ook dat er niet te nauw naar zijn voorstellen wordt gekeken. Ze zouden wel eens teveel adertjes kunnen vinden.

Kalm Joëlleke en Johan. Alles op zijn tijd. Je draait nu al zolang rond de pot, nu er eindelijk iets op tafel ligt waar kan over gebabbeld worden, mag het niet volledig worden uitgeplozen of wat? En de amendementen? Alle Walen ineens akkoord met de Vlaamse amendementen misschien?

Jammer dames en heren van de veroudersde politiek, maar de NIEUWE VLAAMSE alliantie zit aan tafel, met de meeste stemmen. Denk dus niet dat alles a la Belgique zal worden opgelost. De waarmerken van de NVA zullen duidelijk zichtbaar moeten zijn, of er komt juist NIKS.8-)

Ga thuis je poes wat ongerust maken. De Vlaming slaapt lekker. 8-)

solidarnosc 7 december 2010 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5150167)

Ook Milquet vind dat het moet gaan vooruitgaan. Eind januari moet er een regering zijn. VDL en daarmee SPa willen ook dat er niet te nauw naar zijn voorstellen wordt gekeken. Ze zouden wel eens teveel adertjes kunnen vinden.

Kalm Joëlleke en Johan. Alles op zijn tijd. Je draait nu al zolang rond de pot, nu er eindelijk iets op tafel ligt waar kan over gebabbeld worden, mag het niet volledig worden uitgeplozen of wat? En de amendementen? Alle Walen ineens akkoord met de Vlaamse amendementen misschien?

Jammer dames en heren van de veroudersde politiek, maar de NIEUWE VLAAMSE alliantie zit aan tafel, met de meeste stemmen. Denk dus niet dat alles a la Belgique zal worden opgelost. De waarmerken van de NVA zullen duidelijk zichtbaar moeten zijn, of er komt juist NIKS.8-)

Van mij mag NVA nog jaren NON zeggen.

Xenophon 7 december 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5150199)

Die mensen zullen best tevreden zijn nu ze uw toestemming hebben...

Randa 7 december 2010 17:06

mijn kaarsjes branden al lang, met de hoop dat NV-A neen zegt.
laat de andere maar een regering vormen, liever niets dan een slecht akkoord.
en zoals het er nu uitziet, zullen we bij een akkoord langs alle kanten gerold worden, en
dan gaat de NV-A terug naar af, en si de vlaamse beweging jaren achteruit gezet

BWarrior 7 december 2010 17:10

Citaat:

Dat is inderdaad ook het antwoord dat ik zou geven op deze belachelijke "staatshervorming".;-)

Jazeker 7 december 2010 17:18

Citaat:

Akkoord.

Jazeker 7 december 2010 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5150215)

Hehehe!

solidarnosc 7 december 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5150215)

Ad hominem aanvallen. Veel verder komt u niet.

Xenophon 7 december 2010 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5150249)
Ad hominem aanvallen. Veel verder komt u niet.

Toon me even die aanval dan als je wil?

djimi 7 december 2010 17:36

Citaat:

Mag NVA van u ook nog jaren NEEN zeggen, of moet het écht in het Frans?

Pelgrim 7 december 2010 17:43

Citaat:

alles wat Belgique verder doet rotten is inderdaad een goede zaak.

fredo2008 7 december 2010 18:03

foutje ;)

globalmedia 7 december 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5150167)

Het zou me niet verbazen dat dewever en milquet vaak samen zitten te lunchen om hun strategie af te stemmmen..

Txiki 7 december 2010 18:21

Maar nee, dat is gewoon een volgende act in het circus.

Shadowke 7 december 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 5150351)
Het zou me niet verbazen dat dewever en milquet vaak samen zitten te lunchen om hun strategie af te stemmmen..

je neemt duidelijk je dromen voor werkelijkheid.

Hollander 7 december 2010 18:25

De Wever lijkt me een gezellige tafelgenoot. Bij mij mag hij alle dagen aanschuiven voor een boerenkool met worst op zn hollands

EddyBal 7 december 2010 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 5150351)

Grappig maar ik vrees dat het water tussen die twee al van 2007 te diep is. En trouwens, wat moet de grootste partij van België met de bijna kleinste partij van België ;)

Shadowke 7 december 2010 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5150379)
Grappig maar ik vrees dat het water tussen die twee al van 2007 te diep is. En trouwens, wat moet de grootste partij van België met de bijna kleinste partij van België ;)

kleinste?
daarvoor hebben we de BUB en de BAB ;)

Pelgrim 7 december 2010 18:48

Stel u eens een omgekeerde wereld voor.

Hans Van De Cauter die de slimste mens wint. De BUB heeft de federale verkiezingen gewonnen en Hans Van De Cauter moet onderhandelen met Milquet en Di Rupo die weigeren bevoegdheden van het Waals Gewest terug naar het Federaal over te hevelen, of die weigeren de kieskringen Brussel en Halle Vilvoorde te fusioneren tot één Brabantse.

Ondertussen zitten we hier te lachen met elk onnozel persbericht dat prutspartij N-VA verstuurt.

't zou wel lachen zijn.

Henri1 7 december 2010 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5150294)
alles wat Belgique verder doet rotten is inderdaad een goede zaak.

Vlaamsnationalisten zijn arme schapen.

Volgens een studie is 16% (zestien), u leest goed... van het NV-A kiesvee voor de scheiding van belgië.
Ik heb nu niet de juiste cijfers, maar ervan uitgaande dat het NV-A 1.300.000 stemmen haalde zijn dat volgens mijn berekeningen 208.000 echte Vlamingen.

Als je dat cijfer gaat in procenten omzetten op alle 6.000.000 Vlamingen:
Minder dan 3,5% van alle Vlamingen wil de scheiding van België.
M.a.w. onzen Bart moet niet zoveel van zijnen tram maken.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be